Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 389 ggr
Wand
2011-12-18 16:35
1

Framsteg!

Vill bara dela med mig av lite av min lycka just nu. Oskyldig

För en dryg vecka sedan fick jag hem två vuxna mustjejer, jättefina och trevliga, men oerhört blyga. 
Den ena, som jag kallar Mimlan, har gjort framsteg och kommer fram, tar mat ur min hand osv. Men den andra tjejen, som jag kallar Tellus (eller Mini-Mia…)  har varit oerhört blyg och rädd. Så fort hon hört mig röra mig i rummet så har hon sprungit rakt in i skyddet i lådan som de sover i, och då jag har handen i akvariet kommer hon såklart inte fram alls över huvudtaget.

Nyss skulle jag ge dem lite broccoli och nötfärs, och så lade hon sig i en toalettrulle (hon hann väl inte in i lådan kanske, haha…) så då tog jag tillfället i akt och tog upp rullen så hon klättrade ut i min hand. Hon fick klättra runt på mina axlar och när jag skulle lägga ner henne i akvariet igen så gick hon självmant över till min hand från axeln. 

Nu sedan dess så har hon varit väldigt framåt, när jag har ner handen så kommer hon fram och nosar liiite och äter i lugn och ro, hon stack t.o.m fram huvudet ur lådan nyss och tog en paprika ur min hand. 

SÅ GLAD! Äntligen börjar de alla komma in sig. Det är bara lilla Kathryn kvar nu, men hon visar redan aningen mer intresse efter att de båda vuxna blivit modigare. 

Hoppas att allt bara går framåt nu! Mina älskade, älskade tjejer. 

Har haft många djur i mitt liv, men det finns inget som kan mäta sig med möss. Jag menar.. efter några minuters bekantskap är rädslan nästan bortblåst. DUKTIG TJEJ HAR JAG! Kyss

(ursäkta om det hamnade i lite fel kategori, det är inte alltid lätt att veta, hih)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MaaariaS
2011-12-18 16:50
0

UnderbartGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
2011-12-18 17:53
0
Grodan
2011-12-18 21:27
0

Ja, det vore konstigt om inte uppfödarmössen skulle visa sig ha bra temperament. Det ligger ju medveten avel på temperament bakom de små.(Om jag har rätt att de kommer från Vattnadals, musen på fotot gör ju det i a f - tycker hon är väldigt fin)Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Wand
2011-12-18 21:32
0

#1 Mycket! :*

#2 Det är jättehärligt! Skrattande

#3 Ja precis! De är ju mer försiktiga än vad mina småttingar är, men man märker tydligt på dem att de har lätt för att vänja sig vid en osv. Som sagt. Hiihih.
Jaaa, tack! Tyst

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Muszimba
2011-12-19 07:11
0

Det tar oftast någon dag innan de riktigt hajjar att man är snäll. Mina som jag skaffat när de varit yngre än Kathryn har varit springiga till en början, men lugnat sig för att sedan komma upp i handen. Kathryn har varit lite busig av sig här hemma, men snäll mot kullsyster och yngre syskon.