Vit eller gräddig?
Cream kanske?
Jag vet inte vad det är för färg på din mus, har inte lärt mig så mycket om musfärger och hur en färg ska/får se ut än. Men kan helt klart säga att hon ser inte ut som mina PEW (Albino) flickor, dom är mycket vitare!
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#8 Tackar. Ja mina är inte kritvita.
#6 ja, det var bra observerat! hon ser tonad ut. det finns rödögd cream så det är en möjlig fenotyp på henne. Hur hon ser ut genetiskt kan vi kanske inte få veta.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#10 Menar du pappan och mammans färg då? Mamman är agouti och pappan ska vara pew, men frågan är om han är rödögd cream också då.
#11 ja, och det kan finns annat bakom, som dominant yellow tex. Svårt att veta.
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#12 Tyvärr har jag inte fått så mycket info om härstamning. I och för sig är hon ren sällskaps mus, men vore kul och veta så mycket som möjligt. Jag har ju skrivit en färg på hemsidan och vill ha det helt rätt.
Är bara tvungen att säga att jag älskar #0 bilden. 
#14 Tack!
Tar gärna flera färg svar.
Jag tycker hon ser tickad ut dessutom, och tror att hon är en agoutivariant.
Kanske A/* c(e)/c, vilket är den allra starkaste nedblekningen utan att vara albino. Vet inte vad färgen heter, om den ens har ett namn… Vet inte heller om den genkombinationen ger röda eller mörkare ögon, kan ju också ha rödögongenen p/p.
Din mus är nog ytterligare ett exempel på de så vanliga "gensoppor" som dominerar i Sverige. 
Haha, en ticka nästan PEW XD
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
A-cc(e) är bone (bone agouti alltså - syns ibland), men sätter du pinkeye-genen på den så "blir den PEW"…
Så musen kan vara cc(e)pp
den kan även vara dove himalaya eller dove siamese… eller varför inte dove burmese? lol (ni förstår poängen kanske)
Pfuuuhhh, nää. Eller, jodå, litegrann, fast jag och blekgenerna inte spelar i samma division.
Dove är alltså en rödögd svart (fast inte tickad), och rödögongenen bleker den också, det är inte bara "blekgenerna" som bleker, pfuuuhhh *torkar svetten ur pannan*
Rödögongenen p/p bleker svart ganska mycket, men bleker rött/gult nästan inte alls. Det finns alltså gener som bleker, på fler lokus än C-lokuset.
ok, hade du kommit fram till att musen är en agouti-variant?
jag kan inte påstå att jag vet hur en argente himalaya, siamese, burmese eller colorpoint skulle se ut… men principen är ju att c-gener med p-gener ofta ger falska PEW…
Jag har ju själv flera olika sorters PEW. Även om jag ber om aaccPP från uppfödare så får jag inte alltid det…
I många fall går det inte att utröna vad musen är genetiskt utan att testpara. Då använder man klokast en Siamese, enligt mig i a f men kanske inte enligt andra (tänker på en engelsk tråd här inne där det står att folk är arga för att man parar siamese med splash), eftersom det oftast ger raka och korrekta svar direkt!
Oki. Jag är inte insatt i erat genetik prat. Haha. Så vad kan jag säga att hon är ev? Kan inte test para heller eftersom hon är ren sällskaps mus.
Namnlös färg, tyvärr. Vet-inte-färg, eller "gensoppa", det är mina förslag. Blekt är hon ju otvivelaktigt. Jag tycker hon ser tickad ut, men det är ingen garanti för att hon verkligen är det. Nä, jag har ingen aning faktiskt! Har inget bra förslag.