ont i ena ögat
Orkar inte läsa o så för jag har ont i ena ögat, det svider, rinner o gör ont. En gammal skada som går upp ibland…
Mina gamla vinterdäck är inte så bra, jag borde köpa dubbdäck, men det tar emot så väldigt att behöva lägga så mkt pengar. Jag vill hellre kunna äta mat några månader framöver…
kladda o klottra vidare ni
Ursh va jobbigt, vet själv med mig hur besvärligt det är att ha skadat ögat :(
Hoppas att det blir bättre & även urshligt med de stora avgifterna som måste läggas på dubbdäcken.

Jag ska ut med ca 7000 imorrn på min bil, fick nya bromsbackar förra veckan, och ny spindelled, fick inte betala då, för imorrn ska den in igen och byta en bromsskiva, då jag kört metall mot metall nån måndad och slitit lite för mkt. Kul är det inte, men måste ju ha den, särskilt nu, med 1 dm nynö och oplogade vägar fram till nyss.
Ögonen är snälla dock, och snart är axel och händer snälla med, för jag har pillrat mig.
Skönt att i alla fall ha ett underbart jobb att gå till!
Godnatt på er!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 man blir onekligen handikappad… men enögd är bättre än noll-ögd…hehe
#2 Jag har precis lagt några lappar på bilen för att den skulle vara glad o gå igenom besiktningen, vilket den gjorde… dubbdäck kostar fööööööör mycket… det är ju bara gummi å lite plåtskruvar lixom…
Ja, lyllos dig som har ett jobb…
imorgon ska jag iaf t AF o höra vad de tycker jag ska göra… ska bli sååå kul… jäij

Frågan är ju hur smart det är att sluta på ett fast jobb och strata eget, även om det är en dröm. Jag håller alla tummar för att det ska gå bra, för jag mår så toppen av detta jobb!
MVH Elin
#4 Det fixar du nog. Det är ju en bra bizznizz ni har ju, med inte så hård konkurrens och du har ett stort kontaktnät. Och skulle du behöva jobb sen igen, så får du ju det plättlätt.
Tack för ballonger! 

Jo, vi frick ju dessutom ta över en hel del kunder, så vi skickar hundmat på helpall över hela landet redan, och draghundsutrustningen som vi oxå är generalagent på är ett känt och bra märke, så det torde gå. Vi är det enda företaget med bredden vi har. JAG tror på oss!
Senb är det bara kul att ha lite smådjursgrejor med, och försöka lära Söderhamnsborna att köpa tillbehör hos oss, och låta bli grossistdjur, och istället få kontakt förmedlad till bra uppfödare!
MVH Elin
Men Grodan, du tänker väl inte köra bil med dåliga däck och ett dåligt öga mitt i julruschen? 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#6 precis tvivlar inte en sekund på er
#7 lol jupp varit ute redan 12mil vi överlevde jag å bilen utan en skråma

Jag som har stor, tung 4-hjulsdriven bil vägrar att ha annat än riktiga vinterdäck med dubb! Hade tur förra året och fick tag på regummerade, nytt hade kostat långt över 10 000 kr…
MVH Elin
#9 haha, en stor tung 4-hjulsdriven behöver du väl inga dubbdäck på?
om jag ska skaffa nya vinterdäck ska det vara sprillans, jag vill inte bli lurad
jag klarar mig så länge jag inte behöver panikbromsa - för det går helt enkelt inte…

Vägarna jag kör på är ofta isbelagda, på is är det bara dubb som gäller. Bor man som jag gör, och kör mkt bil, är det bara att lägga pengar på säkerhet, känns det som.
MVH Elin
just, du bor i norrland… det gör ju inte jag… hehe
men det var ganska halt i tälje ikväll så jag fick köra väääldigt långsamt och planera inbromsningar noga… kul körning… typ tvärtom mot hur jag kör i vanliga fall…hehe
jag har ingen bil, så jag behöver varken lägga pengar på den eller betala för att få förinta jorden :-)*stolt*
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Själv skulle jag aldrig våga köra under dom omständigheterna. Men tja, det är ju jag. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jag har inte så mycket val. Jag bor mitt ute i skogen, och vill jag både ha den lyxen (skulle aldrig kunna bo i en stad igen) och samtidigt jobba så jag får pengar till mat och annat nödvändigt, så måste jag både köra bil för att ta mig någonstans och dessutom ha ett stort rejält monmstrer som är extra miljöovänligt för att ta mig fram om det inte bli plogat eller så.
Fast å andra sidan, jag flyger inte, då flygplan är bland det värsta, och jag äter inte kött heller.
MVH Elin
Det är nästan mer jobbigt att köra enögd än med dåliga vinterdäck. Ögat är hemskt idag. Det går åt fel håll…
Kan inte sitta vid datorn nu, mitt öga är för dåligt.