Välkommen lilla ängel!
Nämen åhhh… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag jobbar mycket med mina ungar så en självklarhet att hon kommer upp i handen =)
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
#9 Är så tacksam för min lilla ängel. Hon kommer att vara en favorit här hemma. Mina döttrar tyckte hon var jättesöt.
#10 Det är så kul att höra =) verkligen!
/Josefin
När en av honmössen putsar henne, har hon accepterat den lilla då? Liona har varit jättego mot Dolly och dom delade Vattenflaskan nyss.
Grattis till den nya tecknade musen! Hon är söt och…ser jag lite tan på hennes ben ?
Åh, gud så söt 
#13 Det vet jag inte…Mamman är ju inte tan. Pappan vet jag inte vem det är. Exoticas kan kanske svara på det.
#14 Tack!
Förresten, vad är det för teckning på henne? hon har ju både pannfläck och är fläckig på kroppen, lite som ett band.
det finns tan i släktet tror att Dolly hade lite vän fläckar om de inte bleknar sen, ska svara på alla frågor i tråden när jag inte sitter på bussen till Oslo -
/Josefin
#18 Men ingen av föräldrarna är tan?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
nej
/Josefin
Då kan inte ungarna vara det heller. Tan är dominant och om det inte syns så finns det inte.
//Lamina
Vill bara putta upp lite.
#22 Älskar den bilden. :)
#26 Tack!
Så fint att se att du är så nöjd med din nya musa! 
#30 Mer än nöjd. Så här ska möss vara tycker jag. Vilja komma upp i handen och vilja utforska världen utanför. Hon är min lilla kärlek.
Det ær så kul att du ær nøjd, fina møss rekomenderas æven som køpare då trots att jag ej ær i landet eller har en mobil som man ser sms på så har hon skickat sms och uppdaterat mig! =) (Nu har jag lyckats fixa en mobil igen!!)
/Josefin
#32 Tack! Klart man vill uppdatera. Du får säga till om jag uppdaterar för mycket! Hihi.
Exoticas: Vad är mamman för färg?
#35 Det betyder att hon är Tan. Alltså är hennes färg Chocolate Tan. Hårlag förmodligen Shorthair. Teckning Pannfläcks Banded, men den är inte standardiserad..
#36 Visst ser hon tan ut. Tycker jag med. Men ingen av föräldrarna är det konstigt nog.
Jag får fota henne imorgon när kameran är laddad. Tänkte försöka fota magen underifrån.
Va kul att hon en sån mysig mus, att hon vill upp till dig och så!
Känns så bra att skaffa möss från Exoticas!
Längtar tills jag får hem mina älsklingar! Framförallt när jag ser hur mysig Dolly är!
#37 Hon Är Tan. Anlaget är dominant så en av föräldrarna är Fox eller Tan.
#38 Ja du kommer inte bli annat än nöjd. 
#39 Tack! Då vet jag vad jag ska skriva på hemsidan.
Tecknade möss brukar inte alltid vara helt tanfärgade på magen då de har vit teckning där. Ta gärna foto på hennes mage så vi får se. Sånt är alltid kul. 
Vi har en tråd någonstans med magar på tecknade möss… hihi
Kan ta bild senare. Mannen är och köper batterier till kameran. Ja jag tycker färger och sånt är störtkul att lära mig mer om. Onödigt att veta egentligen för en som inte ska avla. Men viktigt för den som avlar.
#42 Det är intressant för alla tror jag. För musen är ju en av de djur som har mest färgvarianter.
#44 Ja, titta där!
En liten mage! 
#49 Tan mage förmodar jag. Mina ögon luras inte och jag ser en beige och vit mage. Söt som attan och man vill pussa henne överallt. Hon stod på trätunneln och väntade på att jag skulle sätta ner handen. Så charmig så hjärtat blir som smör.
#50 Jupp Tan. Hon har ju väldigt mycket vitt pga sin teckning och det kan man bli lurad av. Samt att hon inte har så mkt röda pigment vilket gör både tanfärg och chocolatefärg något blek.
#51 Tusen tack för din expertis.