Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 1137 ggr
[Dominik]
0

kan Möss bo i källaren ?

Hejsan alla fina och trevliga musmänniskor, ni som hacker er på mig får också ett fint och stort HEJ av mig idag!

Nä, men nu undrar jag om jag kan ha möss i källaren, om det hade varit runt 19-22 grader i där nere, kan också fixa en värmelampa eller värmematta till mössen. Vill ha mina kommande ungar i källaren då det kommer lukta illa…som fan i min lägenhet, eftersom har 2 dräktiga möss, då detta betyder att jag kommer ha minst minst 30 musungar….

Tänkte mig att mössen skulle få bo i samlalådor från Ikea, dock så finns det möss som lever vilt i källaren, och jag är rädd att dom kommer o gnaga sönder lådaorna och smitta mina möss med massa skit :(

Camillhe
0

Du bor i ett hyreshus va? För då kan du nog inte ha mössen i källaren. De kommer att lukta och grannarna kan nog bli ganska upprörda.

Grodan
0

Glasa in balkongen, sätt ut ett element och du har ett djurrum… lol Flört

Obs! skämt, jag tror det är jättekallt på balkongen och rekommenderar endast att man har en inglasad balkong som djurrum när det är varm årstid.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Dominik]
0

Jopp, men jag frågade ägaren om jag får ha möss i källaren, och han sa ja så länge det inte stinker.

[jaxwire]
0

När vi flyttade till vårat hus för något år sedan så hade vi en del problem med lukt, i huvudsak från musgrabbarna.

Den bästa lösningen för oss var/är att vi städar grabbarnas burar varannan dag. Det är mycket lite lukt inne i djurrummet och ingen lukt utanför rummet. Kan då tillägga att det är väldigt dålig ventilation i vårat hus. Denna lösning fungerade dock mycket bra för oss och husets övriga invånare är också mycket nöjda med lösningen =)

Grodan
0

Vänta nu… ni som hacker er på mig

Vad? Har jag missat något?

#3 Ok, vad har ni för källare då? Får du ett separat rum till dina möss eller ska du ha dem i källarförrådet? Förråd brukar bara vara typ galler och det kan ju då lukta där. Sedan kan det ju även vara fuktigt i källare och då luktar det snabbare. Om du kan ställa burarna i ett separat utrymme där det finns separat ventilation utan att vara för kallt kanske det kan fungera. MEN… *snyft* det är inte kul att inte ha sina älsklingar hemma…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️