Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 842 ggr
ajanki
1

Januariveteranen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/12 

Månadens Veteran!
Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus som får vara som yngst 15 månader, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet.

Obs! Ett bidrag/person gäller! Välj ett foto som är ca 800x600 pixlar, det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/12(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din veteranmus och lycka till!

Vattnadal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en söt gammal gubbe:

Vattnadals Zantor

f: 2010-04-05

Agouti shorthair.

Han bodde med sin bror Zabbio till denne flyttade till Lottiz. Zantor ser liten, ful och svensktypad ut. Hans syster Zickan var i samma färg och hårlag, men stor, maffig och väldigt engelsk. Tungan ute
Han fick en fru i vintras, och även här blev honorna stora och fina, i kullarna. Första kullen hade 2 hanar, som är lika sin pappa. Tur att de är lika snälla, när de missat i typ.
Sedan februari har han alltså haft sällskap av sönerna Vattnadals Pengfors och Penglund. De bor i en miniduna, sover gott tillsammans, tar en sväng i hjulet när andan faller på, gräver lite, klättrar lite och gillar mest av allt när det kommer ärtor eller lax, även om några kulor hundmat oxå är fin omväxling mot sädblandningen.
Zantor är trevlig att ysa med, och verkar ge sitt temperament i arv till både söner och döttrar. Ev ska jag sätta honom med någon hona här igen, och låta sönerna fortsätta campera ihop. Troligen kan han flytta in till dem igen efteråt, då de aldrig visat ens en tendens att gnabbas.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Sista dagen att komma med bidrag

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att min söta Extreme Mouse "Sorken" får vara med igen:)

Han var lite hängig ett tag så jag trodde att jag skulle mista honom…

men han tog sig och nu är han piggare och gladare än nånsin!

Och jag är glad, för en snällare, goare och sötare mus än Sorken får man leta efter!!

Sorken är nu 19 månader, även på bilden.