Mus iFokus

Mus

Etiketttävlingar
Läst 1190 ggr
ajanki
1

Januarimusen

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/12

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, ca 800 pixlar brett, samt en personlig berättelse om den. Endast ett bidrag per person. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Sedan kommer någon av dessa möss koras till årets mus. Det kommer ni; medlemmar i musifokus få rösta om!

Obs! Ett bidrag / person gäller! Välj ett foto som är ca >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/12(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

[finamöss]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är säkert för litet då. Men jag chansar.

Den här musflickan heter Lolly. Det är en urgullig liten pew flicka som är nyfiken och framåt. Även om hon inte kommer upp i handen ännu så är hon en av dom lättare att fotografera och är otroligt duktig på att posera.

Lolly och hennes syster Mimmi har fått mig att tycka om vita rödögda möss. Överlag har jag blivit väldigt förtjust i möss. Varför jag valde den här bilden är för att hon gör sig bra i profil.

[jaxwire]
1

Musen Grå, ja han heter Grå =)

En sprallig pojk, här i sina yngre dagar =)

zickan
0

Väljer min sköna tjej. Hon är vit som snö och lika underbar att titta på som att hantera.
Valde att skaffa möss igen efter mina 3 sista lämnat mig. Skaffade denna skönhet från diamantens. Gillade utseendet på en fb bild som Kent lagt upp. Och besviken att jag valde en mus efter fotografi är jag inte :-)..

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Wand
1

Vet inte om det måste vara en bild på enbart musen eller ej, men det finns ju ingen bild på henne ensam som visar vilken mysmus hon är. Kyss

Nell är en choklad fox, hona. Hon är sååå nyfiken och mysig! 
När jag träffade henne för första gången så kröp hon upp rakt till min axel där hon tillsammans med vännen Missa satt och filosoferade och busade runt. Jag visste på en gång att hon var min. 

Varenda gång jag stänger min sovrumsdörr så kommer hon farandes och vill upp ur akvariet. Hon vet att min hand är hennes hiss, och att hon får komma upp och pussas när hon smyger fram.

Min Nell är en utav mina bästa och finaste vänner, jag älskar henne så!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

kimky
0

Vår lilla Paul dé blue, Blue dutch hane. ^^ Från tyskland.

Han tar verkligen o sticker ut från de andra mössen i mina ögon då han är den första musen jag själv har köpt och sen för hans personlighet är så god o mysig.

När vi hitta honom på Welke (tysk djurbutik) så var han mest framåt av de hannar han var med samt så efter hälsat gick han till sin lilla black n' tan kompis där o fortsatte putsa  honom tyckte det var så gulligt.

Han kommer alltid upp springade till handen om han inte vill ha mat då är det mer viktigt än kel (A) dock är matte likadan. hehe. Sedan brukar han gå runt i handen kanske g upp på axeln ett tag och sedan lägga sig o sova i famnen x3

Grodan
0

Sista dagen att komma med bidrag

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0

Det här är min julklapp i år från familjen! (Fick henne lite i förskott)

Hon heter Anastasia och är pussig, snäll och lugn!!

Är så glad för min fina tjej och jag hoppas att hon och jag får flera år tillsammans!