Önskelista som blir sen ^^
Hej,
Söker lite möss nu till ny år och undrar om någon tar vägarna förbi Norrköping/Linköping.
Då varianterna vi söker är:
- Extreme black
- Blue (med eller utan tan)
- Argente och Argente crem
- Himalya och Siames eller andra CP.
- Spahted o tricolor
- Dove (endast honor)
Är även öppen för andra förslag.
Är helst ute efter honor
Reg. är inget krav men vill ha stamtavla.
Dock är vi under 18år och då har svårt att ta oss runt Och sen med tanke på kostnaden av att resa runt. Har dock resekort som funkar enbart i Östergötland mellan 05.00-19.00 mån-fre :)
Kontakta På PM, tråden, Mail : kim.cull94@live.se och luktar_12@hotmail.com Och sedan på mobil, Kim : 076 807 98 55, Micke : 073 200 47 44.
God Jul på er.
Mvh Kim och micke
många säljer inte till folk under 18 samt att det står inget om er vem ni är och vad ni har att erbjuda mössen, vad ni ska ha dem till m.m.
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
#1 En del gör en del gör inte.
För info ang våra nuvarande djur m.m kolla www.brunstorp.n.nu
OM jag skulle få ha personlig kontakt med er och era föräldrar ett tag så har jag en dove tan hona att avvara + en del dove bärare förutsatt att ni blir godkända vilket jag inte kan lova.
Jag har en mycket mycket ljus Dove Tan hona som kan få flytta. Kan få transporthjälp till Nyköping kanske.
#3 Inga problem att du kan prata med Micke föräldrar då det är där vi har mössen. Dock är micke 18 om två månader.
Vad för färger är det på Dove-bärarna? :)
#4 Har du någon bild på henne? Okej, vart finns hon annars?
Jag bor ju just nu i Söderhamn men har familj i Motala. Åker neråt då och då. Så hittar ni nått längre fram så kasnke jag kan hjälpa till med transport! (är i Linköping nu nämligen men åker uppåt igen imorrn).
#5 Nope, ingen bild på henne, än. Hon är för liten… alltså för ung… Måste också kolla på magen igen om hon verkligen är tan…hm…
Här är ett foto på äldre broder, dock är han mkt snyggare nu, men Dove-färg-nyansen är inte enligt Standarden utan mkt mkt ljus.
Mina möss bor i Tystberga (någon mil norr om Nyköping)
#6 Ska kolla på karta… hehe
#0 Ni skriver "Himalya och Siames eller andra CP."
Himalaya är aacc(h) - den har alltså en albinogen, c, och en himalaya-gen, c(h)
Siamese är aac(h)c(h) - den har två himalaya-gener
Colorpoint Beige är aac(e)c(h) - den har en extreme dilution-gen, c(e), och en himalaya-gen, c(h), svartögd
#6 skulle vara jätte snällt om det skulle gå att ordna :)
#7 kolla gärna för skulle vara intresserad av henne.
#8 Vet hur det funkar med generna och genetiken dock skrev CP´s för är intresserad utav olika varianter så tänkt ifall personer har som kan ge förslag på vad de har till salu ^^
Dock är Siames och Himalaya mest intressanta :)
#9 Blir i övermorgon jag kollar på henne. Ska försöka komma ihåg att ta med kameran. Inte världens bästa färg, men äldre, friska och mycket snälla föräldrar.
Ok… hihi… det lät som om du trodde att alla möss med pointer går under benämningen Colorpoints… 

#10 Okej,gör så! =) Det viktigaste är att dom är trevliga så klart för vill inte ha något djur som är agressivt ^^ Sen så skulel jag vilja få ungar på våran Dove pojke för första Dove´n vi avlat fram så skoj med bebbar efter honom c:
Aha,förstår hur du menar xP Nädå,det med CP´s har iaf en del kommit in i skallen xP Problemet är att kan inte avla vidare på våra Himalayas med pga besläktning och tanken var då att Siames kunde funka för att kunan forstätta med de iaf :)