Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 601 ggr
Mannez
0

Vad ska jag välja?

Skall jag välja att köpa 2 mushonor eller 2 mushanar?

Hälsningar Amanda och kaninerna

Malinolsn
0

Många mushanar går tyvärr inte ihop med varandra, men självklart finns det undantag. Ska du ha två, så skaffa två honor isåfall =)

Grodan
0

Du kan låta din näsa avgöra. Hanar kan lukta lite och inte alla uppskattar det.

Du kan läsa denna artikel för att få lite hjälp:

Vilken mus skall jag välja

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Dominik]
0

3-4 mushnor! Dom luktar inte kiss :D

Wand
0

Hanarna kissar mer, då de revirmarkerar mycket. De luktar aningen starkare också, sedan som sagt så är det inte alla hanar som går ihop med hanar då det som sagt blir mycket revir. 

Honor är det "säkraste kortet" skulle i varje fall jag vilja påstå, då kan du även ha en större flock om du önskar. Jag t.ex hade bestämt mig för 2 och har nu 7…

Har märkt att hanarna är lugnare, av de få jag träffat. Min pojke är dock lite småsprallig, men gosig!

Välj med hjärtat, vill jag påstå.

Lukten och antalet har ju ingen betydelse egentligen, sålänge man får en mus som passar en på alla sätt och vis. Har du chansen att åka hem till en uppfödare och kolla och välja så gör det!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Smullis
0

Är hanarna oftast lugnare än honorna? Så är det i många fall och då är det ofta också så att hanarna är gosigare. Är det det samma med möss? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Wand
1

Nja, jag har bara en hane men mina erfarenheter är att i gosighet så är det ingen större skillnad på honor och hanar. Mina honor är jättesociala och mysiga och tvättar sig och sådant på min axel. Min hane är mer utforskarnisse, men han är också himla go'!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Smullis
0

Okej, då är det liksom bara som en smaksak :) tack!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Grodan
0

Mannez, hur går det i valet?

Många kan vilja sälja dig en mushane, för att de kanske har för många eller för att det är lite svårare att sälja mushanar. Å andra sidan finns det många mushanar att välja bland medans det kan råda lite brist på honor eftersom efterfrågan på dem är större.

Många tjejer har mer behållning av mushane och får du tag i en riktigt trevlig kille kommer du aldrig att ångra dig. Flört

Du kan ju också vara så kräsen när du letar pojk. Du kan fråga om stammen och föräldrar osv och i slutändan välja en hane som är nästintill luktfri och supertrevlig i temperamentet.

Är detta dina första möss och du inte är säker på att du kan konsten att välja "rätt mushane" (som du alltså inte kommer att dissa pga att han då ev luktar mkt) så ta det säkra före det osäkra och välj… honor!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️