Tottan, Kia och Mini
Guccis kompis Dior dog ju igår så för att Gucci inte skulle bli ensam så skulle jag åka iväg idag och köpa 2 nya möss. Vi åkte överallt men till slut åkte vi till en djuraffär här hemma i Mölndal. Jag frågade en tjej om dom hade möss och då frågade hon om jag ville ha mat eller husdjur och då svarade jag husdjur. Efter en stund kom en kille som sa att han födde upp möss hemma och att han trodde det fanns 2. han sa att dom kom till djuraffären för mindre än en vecka sedan och att dom bara var 6 v. När han lyfte undan lite grejer såg vi att det var 3 möss i buren. En svart-vit-fläckig en Black and White och en helsvart med en liten vit prck på magen. Det var ju meningen att det bara skulle bli 2 nya möss men jag ville inte lämna den sista ensam så det blidde 3!
I den djuraffären har dom det väldigt bra dom hade 3 möss i en stor duna! Den svart-vita-fläckiga fick heta Mini, Den Svarta med vit mage (som han sa att det var en black and white) fick heta Kia och den svarta fick heta Tottan. Men Tottan verkar väldigt "popcornig" för hon hoppar runt i hela buren hur som helst!
Jag har tyvärr inga bilder men jag ska försöka ta några på dom små vildarna..!

Så bra tänkt av dig och så bra för mössen att du kunde ta dom alla 3 *ler*
Tottan kommer säkert att lugna ner sig lite när hon vant sig vid sin nya bur o dig.
Hoppas alla är honor…

# aa.. det ser iallafall ut så när jag jämför med Gucci.. Hoppas att han sa rätt för jag tror inte att han ljuger för mej för jag har varit där rätt många ggr och frågat lite om möss och sånt.. och han sa att han hade haft möss som sitt första djur och nu har han haft möss i flera år. Men om musen är svart med vit mage heter det väl black and white? Han sa iallafall det.. och är 6 veckor en bra ålder för dom att flytta hit?