Färghjälp, splash ?
Hej denna lilla tjejen (Porshe Carrera, kallas för Porshe) skulle jag vilja veta vad hon har för färg och teckning?
En splash kanske? Har för mig att Grodan skrev det i något tidigare inlägg men då så hade jag inte så bra bilder som nu.
Skulle även vilja veta om det är en svensk eller engelsktypad(köpta från djuraffär) om någon kan se det?
Skriv också om ni ser något som "ser fel ut". Eftersom jag aldrig har haft just möss tidigare så är jag inte helt säker på hur de ska se ut i päls och sånt men tror att de ser bra ut i alla fall :). Runt morrhåren tycker jag att de kan se lite rosa ut om man tittar på bilderna?
En till på lilla porshe tycker hon nästan ser ut som en liten råtta på denna bilden :P
Måste lägga in en liten bild på systern(enligt djuraffären i alla fall) också som egentligen inte hör hemma i denna trådfen men hon är så söt på denna bilden… :)
Eftersom det är en färgtråd så kan jag ju fråga men tror att jag är säker på den saken, en black n' tan tjej eller hur?
Ser ut som en splash, fox tom ;-) Och hennes syster ser ut som en black tan Fina tjejer!
Amor vincit omnia
#5 Tack! :)
Jag sökte på splash fox nu och fick fram några som såg ut att ha samma teckning som henne! :)
Dock kändes alla som jag hittade ljusare i färgen.
Splash kan finnas i många olika grundfärger, de flesta jag sett är cream i botten då de flesta har detta som en av färgerna i tricoloraveln. Men alla c-gens färger borde ju kunna finnas som bottenfärg på splash ;-) Din tjej ser ut som choklad.
Amor vincit omnia
Vilka fina foton!
Burmese eller Coffee Splash Fox
#8 Tänkte faktiskt också på burmese, men tycker inte att hon har några pointer ännu….men hon kanske är för ung för att det ska synas ;-)
Amor vincit omnia
Haha ska nog läsa på lite om det med färger här på sidan känns som att de likagärna kunde stå på kinesiska ;) Men det är kul att läsa och kolla upp lite, funderar på om det skulle vara kul att få någon kull på henne sen när hon blivit lite äldre.
#8 Tack, jobbar man som fotograf så får man ju passa på lite när studiosakerna ändå var framme. Ska nog passa på att hänga upp någon av de bilderna över på vägen också! :)
#9 Hon är 4månader nu om min matte är rätt (född 2/9). :) Vet inte under hur lång tid sånt kan förändras?
Vet någon om de ser svensk eller engelsktypade ut? :)
Eller är det någon blandning tro?

Kan tyvärr inte hjälpa dig med dina frågor men måste bara tillägga:
Guuuud sååååå söööööööt!!
Tröttnar du på henne(syrran också för den delen) så är det bara att sätta henne på tåget till Knivsta! ;D Har två flickor som nog skulle kunna tänka sig lite sällskap i typ samma nyans som dom är! Thihi! ;D
// Nathalie
#10 Korsad typ skulle jag säga och egentligen mer dragning åt svensk typ…
Jättefina möss
Ja, dom ser mest svensktypade ut tycker jag.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#11 Haha nja dessa kommer nog inte att få åka på något tåg härifrån kan jag lova! ;) Men om det skulle bli några ungar på dem i framtiden så kanske.
#12 & 13 Okej man kan sätta ihop svensktypade med engelsktypade va? Om jag skulle köpa några engelsktypade och de kommer överrens med tjejerna asså?