Skitbra bok!!!
Jag läste en så bra bok inatt (kunde inte sluta):
Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist.
Har du läst den? Om inte GÖR DET!!!

Vad handlar den om?
en vampyr i Stockholms förort (Blackeberg)

Japps, den står här i bokhyllan. Är väldigt nyfiken på filmen de ska bli av den.
Men ja, den är fruktansvärt bra! En riktig sträckläsningsbok!
Jag har även hans andra bok, Hanteringen av odöd men har dessvärre inte läst den ännu
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Står i bokhyllan, dock inte läst den än då jag alltid har minst 5 böcker på G samtidigt :P
I bokhyllan gör den ingen nytta. Läs den nu!!!
För en sann boklus (som inte får ut så mkt av filmer) är boken en uppenbarelse och få böcker duger efter den. Författaren har ett otroligt bra språk och berättarteknik.
Jag ska läsa den Grodan :)
Men jag måste fråga dig om du har läst Paulo Cohelos böcker? alkemisten, elva minuter, zahiren är några av dem
inte vad jag minns, men de låter bekanta… (får för mig att alkemisten är skriven på vers… hm…)
andra böcker jag ääääääälskar
- Dvärgen - Lagerkvist
- Processen - Kafka
- Bara en mor - Lo-Johansson
- Parfymen - Süskind
- Livsgnistan - Remarque
- Dit du icke vill - Isaksson (relativt okänd, men så vackert språk)
- Röde Orm - Bengtsson
- Skattkammarön - Stevensson
- mfl
haha, alkemisten är inte skriven på vers, kunde varit kul dock :P
Det är böcker som totalt har tagit mig med storm, skulle väl säga att det är ganska djupa böcker, men de tar upp så intressanta saker. Djävulen och fröken Prym tex. som helt enkelt handlar om, är människan egentligen god eller ond? Uuunderbar! Läs! Läs! Läs!
haha… blandade ihop den med en annan bok… 
Det är väl sånt som händer :P Skulle du ta dig an att läsa någon av hans böcker får du berätta vad du tyckte sen :)
Ja, fast jag är lite nyfiken vad du för övrigt har för smak…
Jag är superkräsen med språk och berättarteknik och gillar t ex inte journalistspråk..

..Vad besviken jag blev.. Trodde det var en musbok. VARFÖR FINNS DET SÅ DÅLIGT MED FAKTABÖCKER OM MÖSS?
På svenska alltså..
Älskar mina stora små vänner..

..Sen kanske den där boken är bra också, förstås!!
Älskar mina stora små vänner..
Jag har svårt att se att de böckerna inte skulle falla någon i smaken :)
Vad menar du med journalistspråk?
Vad jag läser annars? Den är knepig, jag är så feg :) Jag läser om alla böcker, för att jag vet att de är bra, istället för att börja på en ny :P Jag gillar Lagerkvist som tusan iaf :)

Jag läser det mesta… och är inte sån att jag tänker på hur dom skriver… jag bara läser boken för bokens skull… bryr mig heller inte om författare osv..
#12 för att ingen skrivit en förstås
#14 Journalistspråk = Liza Marklund & Jan Gilluo samt andra…
Gillar också Lagerkvist… så bra!

Skräck/Magi-böcker är mina favoriter. En lam deckare får mig att somna.
J.K Rowling "Harry Potter" Har läst samtliga och äger alla böckerna. Jag var fett mesmererad, det gick bara inte att lägga ner boken och gå ifrån =oP
Stephen King "Desperation"
Stephen King "Talismanen"
Stephen King "Lida"
Stephen King "DET", slängde alla mina clowner!!!
Dean R Koontz "Draktårar"
Thomas Harris "Röda Draken"
Thomas Harris "Hannibal Rising"
Thomas Harris "Silence Of The Lambs"
Det finns massor av fler boktitlar jag skulle kunna lägga upp här, men orkar inte =o)
Tv- serier jag gillar:
Millennium
CSI
Medium
Cold Case
Missing
Buffy
Angel
Lost
4400
Law&Order
Criminal Minds
Over & Out for now ;oP
Gomorr på er förresten!
#16 Men då är vi nog lite likasinnade, sånt går inte ner här heller. Jag vill ha ett vackert målande språk när jag läser, då det så :)

Måste ju bara säga att "Låt den rätte komma in" är en av de bästa böcker jag någonsin läst!
Tyvärr så är hans andra bok "Hantering av odöda" inte alls lika bra, håller på och läser den nu….och den är väääldigt seg. Tycker jag. Inte alls lika bra som den andra boken.
jag tycker scenen med ekorren är så jäkla söt… haha… "bäst å klättra upp, man vet aldrig om en sån där kan klättra i träd"… *fniss*
jag hyllar verkligen den här författaren, han är super - märks att han lägger ner tid och engagemang i sitt skrivande, iaktar saker o händelser och beskriver dem mkt bra
Håller med om att Hanteringen av odöda inte är alls lika bra, men ändå… jag längtar till bok nr 3…

Tycker deckare är skittråkiga ändå är det såna författare som får flest böcker sålda i Sverige :P Tycker om Marian Keyes hur mkt som helst. Älskar hennes böcker bland annat:
- Vattenmelonen
- Å andra sidan
- När Lucy Sullivan skulle gifta sig
- Sista chansen
- Sushi för nybörjare
- Änglar
- En oväntad semester
Vattenmelonen, En oväntad semester och När Lucy Sullivan skulle gifta sig är mina favoriter
Så de som inte läst dem GÖR DET!

Just ja hennes nya bok: Är det någon där kom för bara någon vecka sen har inte hunnit läsa den än. Men kommer göra det så fort jag får tid över. Denise Rudberg som bland annat skrivit Jenny S och Matilde sägs vara Sveriges motsvarighet till Marian Keyes. Men jag fastnade inte alls för hennes böcker lika mkt som jag gjorde för Keyes.
När lucy sullivan skulle gifta sig har ju jag läst! :D fast det var jäkligt många år sen :) Men jag gillade den, så mycket kommer jag ihåg!