Mus iFokus

Mus

Etiketter: genetikfärgerhårlagteckningar
Läst 562 ggr
Sansku86
0

Hjälp med färg

Jag har totalt tappat hjärnan. Minns varken mamma mus stamnamn eller färg. Kan någon här hjälpa mig? Pappa till kullen är en svart grabb (Nightshade ~ Labero). Mamman kallas för Tindra. Vad kan ungarna tänkas bli? Vissa ser ut att bli svarta/mörka, andra ljusa. Surfar via iPhone, så kan inte lägga upp bild direkt här. Bild finns i bloggen: http://ka-chows.blogspot.com/2012/01/bild-pa-forsta-kullen.html ~Sanna~

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Grodan
0

Jag ser bild på två vuxna möss dit länken går. En even eller broken, färg agouti, chocolate eller nåt annat

och sedan en som ser vit ut och därmed går som PEW - genetiskt kan hon vara vad som…

Och utan stamtavlor så får du väl se om några veckor vad det blir.

Oftast gör man ju inte så att man sätter ihop två möss och sedan frågar vad det blir utan man har en plan med parningarn t ex att få fram en speciell variant - det innebär att man medvetet väljer möss att sätta ihop i syfte att få fram denna speciella variant.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sansku86
0

Alltså mamman har stamtavla, men kommer inte ihåg hennes stamnamn. Har inte fått hem hennes papper ännu från uppfödaren (Kent). Hon är inte den choklad färgade utan den andra. Finns bara en bild på dräktig mus på sidan. Sedan hurvida man först parar, sedan frågar, är då jag inte visste att Hon var parad. Sambon hade satt ihop henne med hane en kort stund. Jag frågade uppfödaren direkt om färgen då, men pga smådjursmässan har det inte hunnits med. Frågade även på mouse gruppen på Facebook. Jag gör det bästa av situationen med den här kullen. Så ja, tills jag får hennes papper, är jag nyfiken på hennes färg. Vad ungarna blir för något, får tiden utvisa.

Förlägen

Sansku86
0

Förlägen

ariama
0

Jag vet inte färg, någon blekvariant med pointer. Men en av de söta muslingarna, Plutomus, har blivit av med halva sin svans.

En del säger att mamma mus då har putsat sina ungar för ivrigt, men jag tror att det beror på att där fanns en knyck från början, som gör att svansen lätt går av där. Men jag vet förstås inte alls orsak, kanske en olyckshändelse? Om du räknar med att fortsätta avla på ungarna, så använd inte den med trasig svans - om du inte säkert vet hur den gått av, alltså pga olyckshändelse.

Söt mamma mus för övrigt. Kyss

Sansku86
0

4# Jo lille Plutomus svans var av då han var nyfödd. Tror mamman tuggade av den utav misstag då hon skulle ta navelsträngen.. Ingen ur den här kullen kommer att gå vidare i avel, just för att den inte var helplanerad. Vill se hur ungarna utvecklas, följa deras liv. Har två andra kullar på G, efter underbara föräldrar. Som jag valt ut. :) därifrån får jag se om det blir något till framtida avel.

Förlägen

ariama
0

Skrattande  Kyss  Fint, du har bra koll, märker jag. Skrattande

(att du glömde färgen i mässans myller, är fullt förståeligt)