vatten och mat skålar
Har fler problem med att vattnet blir ner grisat på mindre än 1 timme efter man städat? Jag har rivet tidningspapper i mina akvarium och det blev super blött direkt när vi har städat. Inte kul att ha ett fuktigt akvarium. Så jag och sambon tänkte och tänkte så kom vi på en idé! Kolla bilderna :)
Sugproppar! Så nu har vi vattnet uppe från golvet och det funkar perfekt! Man kan även ha maten uppe om man vill! Våra gräver ner all på golvet igen ;) Finns det någon som har liknande? Är det någon som är intresserad att köpa såna här om jag få tag i fler "koppar", för det var svårt att få tag på såna som jag ville. :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Eftersom vi bara fick tag på 2 "bra" koppar så tog jag min pennvässare ;) Och dessa håller faktiskt när mössen står helt på dom. fler kan sitta på kanterna när de dricker/äter. Så det funkar jätte bra!
#1 jag gillar inte vattenflaska, när jag var yngre så hade jag massor av olika djur hemma och genom vattenflaksan så blev många djur sjuka och avled för det spreds sjukdomar. Så jag tar avstånd från Vattenflaskan tyvärr, för jag kunde inte tvätta de så noggrant som man ska.
#3 Okej. :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Riktigt smart! Tur att mina inte e sådanna busar dock.. ;P
Lite ot men alla burar fick lite påfyllning med toapapper en stund innan jag la mig.. Gick INTE lätt att somna -.- Pojkburen lät så mycket att hunden hoppade ned från sängen och gick och kollade vad det var för något konstigt ljud ^^
#6 Vi har jätte mycket i botten så de gör bon uppe i sina kartonger som vi satt fast i taket eller längre upp iallafall, så tjejerna har slutat bygga bo på golvet ;) Så allt skit hamnar på backen och allt de krafsar ur boet. Så ha våra skålar uppe var ett smart drag :)
Heheh va gulligt ^^, jag älskar att titta på dom när de joxar och håller på :)
Ja det är rätt rodande :-) Har dunaburar och samlar lådor så kan inde hänga i taket.. bara på en av burarna :-) smart annars att bo i taket :-P
Ja vi tejpar fast små kartonger på väggen eller taket :) de gillar de skarpt :)
#1 I artikeln om vattenflaskor här på mus-ifokus står lite om hur man hänger upp dem i akvarium/terrarium.
Jag förespråkar inte de simpla dåliga vattenflaskorna utan att man försöker skaffa vattenflaskor som är lätta att göra rent, men det är svårt då zoobutiker knappast tänker på det…
Jag föredrar skål då det är mest naturligt för dom enligt mig.
Jag körde med vattenskålar för många år sedan. Placerade på ett hustak - de blev sällan skitiga. Sedan bytte jag burar och till flaskor.