Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 3415 ggr
Hyeonmu
0

Tjuvparningskullen

Jahapp. Då var Linnéas tjuvparningskull född för ett par minuter sen.

Vi får se på ungarna, huruvida fadern är en Black Eyed Cream från Ajanki eller en av mina tecknade pojkar. 

Suck och stön. Nå mamma mus är en av mina favoritmöss, en agoutihona vid namn Åsa från Kent, så ungarna lär bli jättehärliga.

Jag ska lägga upp bilder på pinkisarna imorrn och allteftersom de växer. Det blir en överaskning för oss alla vad ungarna visar upp för färger. xD

MP160
0

Hur lyckas du?! XD

Grodan
0

Behöver inte vara någon överraskning alls om man kan få se stamtavlor.

Agouti blir det ju definivt några av. Sedan om modern har ett litet a, dvs är heterozygot för non-agouti så kan det även bli svart. Om modern även är heterosygot för någon variant på c-lokus så blir det ju någon c-gensvariant.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
0

Nej det är sant. Då blir det bara överraskning om det är fader ett eller två.

Mina tecknade bröder som hon brutit sig in till har bara choklad och svart bakom sig.

Creamen måste jag fråga Ajanki om.

Sen tar jag mig fräckheten att kopiera över direkt från min svemusreg' stamtavla. Detta är moderns stamtavla:

Far: Yang

Reg nr: 10-585

Färg/Teckning: ci/pa-

Hårlag: stex

Typ: eng

Född: 2009-08-11

Mor: Frida

Reg nr: 10-334

Färg/Teckning: ck//f

Hårlag: tex

Typ: sve

Född: 2010-04-13

Farfar: Vattnadals Pralinparfait

Färg/Teckning: ag/pa-

Hårlag: sh

Reg nr: 08-322

Fff:

Färg/Teckning: /

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Ffm:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Farmor: Beronia

Färg/Teckning: ci/pa-

Hårlag: ssh

Reg nr: 08-412

Typ: kors

Fmf:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Fmm:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Morfar: Lövskog

Färg/Teckning:bu//ba

Hårlag:ax

Reg nr: 09-553

Mff: ej reg

Färg/Teckning: sv//t

Reg nr: 10-xxx

Mfm: Datormus

Färg/Teckning: ag//ba

Hårlag: ax

Reg nr: 09-546

Mormor: Eurytmi

Färg/Teckning:hi//pf

Reg nr: 09-662

Mmf: Morakullan´s Zenopmus

Färg/teckning: cp//f

Hårlag:sh

Reg nr: 09-361

Mmm: Sprite

Färg/Teckning: rö vi//pf

Hårlag: tex

Reg nr: 09-064

Grodan
0

#3 aha, glömde läsa att det kunde vara antingen eller… fäderna alltså

Om stamtavlan stämmer så är din tös alltså Cinnamon?

Kan mycket väl vara anlagsbärare för c(h) eller c(ch)

ariama
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Spännande! Glad Men din stamtavla stämmer inte. För det är mammans stamtavla, eller hur? Som är agouti?

Med cinnamon- och chocolate-föräldrar, bör hon vara en chocolatevariant, alltså cinnamon om hon är tickad (chocolate om hon vore self). Kolla vad som inte stämmer.

Grodan
0

#5 Förmodligen är modern inte Chocolate utan Burmese el coffe el något som liknar Chocolate Skrattande

Hyeonmu
0

#4 + #5 o.o Men men men men. Det står i stamtavlan att hon är en Agouti och hon ser bestämt ut som en sådan. Keeent! x_x Din mus är genetiskt omöjlig!

Hennes mamma måste vara nånting annat än vad det står, som du säger Grodan. Inte kan hon vara Cinnamon. Hon är så mörk…. eller…? D= Min kära mor fann sladden till kameran men nu vill inte den fungera. Varför Universum - varför hatar du mig? X_X

Hyeonmu
0

Just det, jag är lite orolig. Nu har mamma mus fått för sig att börja rymma. ={ Hon går aldrig långt och har inget emot att bl hemplockad, men ändå. Nu gav jag henne extra mycket färskmat av olika slag och hoppas att hon blir nöjd, men jag tyckte mig inte se några mjölkband på bebbarna.

Tror ni att jag kan flytta de små till mamman med bebbar på runt två veckor om det inte blir bättre? Och hur länge ska jag vänta innan jag gör det? *Oro oro* Jag har aldrig haft såna här problem med musmammor förut! Gråter

Hyeonmu
0

Har jag någonsin nämnt hur mycket jag älskar min musa Piffi? Detta är den andra, om inte tredje, kullen hon är 'styvmor'/stödmor till - Då menar jag Aby, eller 'Bil', kullen. Relevansen här?

Jo, agoutimamman till denna 'tjuvparningskullen' har fått en knäpp av nåt slag. Bebisarna är kalla nu, och som sagt syns inga mjölkband och hon försöker nu frenetiskt att rymma ur buren som jag rymningssäkrat. 

Aby/Bil-kullens mamma kullade säkert 7-10 ungar vid födseln. Hon ratar nog adoptivbarn - tänker jag. Men jag måste ju prova. Så jag väljer de kallaste, minsta som definitivt inte har mjölkband (där jag tänker mig kanske se något som liknar det på de andra) och gnider försiktigt lite av pappret från Aby/Bil-kullens bo på. Fem ungar blir det. Sen lägger jag ner ungarna i det pappret bredvid Aby/Bil-kullens bo och avvaktar.

Piffi går genast fram - och tittar sen stint upp på mig. Som: "Vad i hela friden?" Oj, tänker jag. Nu blir det bebisslakt. D=> Sen plockar hon upp en unge och springer prompt in i boet, och ut för att hämta nästa. Det var visst ett, "Vad i hela friden - tror du ungar ska ligga här ute dumskalle?"

Jag älskar min Piffi!

Efter två ungar inplockade kommer mamma mus ut och undrar vad som står på. Hon nosar länge, länge på en musunge. Medan springer Piffi ut och hämtar de andra två utan att bry sig om mamma mus ett dugg. Men mamma mus ska ju ändå ta hand om ungarna, så hennes ord väger tungt. Men efter sniffandet plockar hon försiktigt upp ungen och bär iväg till boet, innan de två mödrarna tillsammans samlar ihop pappret och lägger i sitt bo.

Har jag nämnt hur mycket jag älskar mina möss - punkt?

ajanki
0

Efter ett par dagar i sängen (influensan)så går jag igenom nya inlägg.

Men detta gör mig helt förvirrad Linnéa…du fick ju pojkarna av mig vid SM, var inte det för 2 veckor sen?

Eller är det en av pojkarna som du fick i Januari? Men dom är ju döda…

Och en sak till…ingen av pojkarna du har från mig är Black Eyed CreamObestämd

Förvirrad, förvirrad eller är jag bara dum?Tungan ute

Hyeonmu
0

Usch, har du haft flunsan? ={ Verkar som att alla varit höstsjuka nu.

Jo det var en av Januaripojkarna. Han dog precis i trakterna kring då hon skulle ha blivit 'impregnerad', så han står som misstänkt därför.

Var han inte Cream? o_o# Ah, vad genant! Var han BEW- Nej vänta, gud var han PEW? Åh, nej det är jag som är gravt förvirrad. Hur kan man glömma ögonfärgen på en mus? x.x "Han var snäll, go, vackert typad och vit." har min hjärna noterat. Tack hjärnan. Obestämd

ajanki
0

#11 Okej, då vet jag:) inte så dum bara förvirrad…

Han och hans två bröder var pewFlört

Hyeonmu
0

Nej dumheten är min. xD

HUR glömde jag det? x_x *Knackar sig själv i huvudet*

MP160
0

#13 pratar ni om Fisk nu? Han var pew :P

ajanki
0

#13 Det är väldigt lätt att glömma vissa saker:)

#14 Ja, det är nog Fisk vi pratar om, alla tre pojkar från mig var pew:)

Grodan
0

#9 Så gulligt. Du skriver här helt underbart, hyenana. Det är en av de första längre texterna där orden verkligen flyyyyyter. Du ska hålla dig till att beskriva dina möss! FlörtTungan uteKyss

Har ungarna mjölkband nu?

Ang frågan i #8 - nyfödda ungar måste ha moderns mjölk (mammans mjölk är oerhört viktigt de första 2 dagarna) eller ESBILAC, de klarar inte ett långt hårt liv annars. Så stödmata med ESBILAC bredvid att de är hos modern med 2 veckor äldre ungar.

ales
0

Om man behöver stödmata små bebisar som inte får råmjölken av sin mor så kan man blanda i TerniCOL tillsammans med Esbilac. Har lyckats bra med det när jag matade råttbebis som inte fick mammans mjölk & även marsvinsbebisar. Hoppas att det går bra med dina bebisar!!

Grodan
0

Hur går det med bäbbsen?

Hyeonmu
0

Ja! Just det. =) Förstörd som jag var över Gulddroppe igår så åkte jag in medsamma och köpte Esbilac. 'Inga fler förlorade möss här inte!' Jag gjorde mitt bästa för att få i dem det och samtidigt inte dränka dem. I slutändan bestämde jag mig för att testa att lägga i två till originalmamman. Hon har nämligen börjat ta ansvar för sina bebbar igen.

Och det gick! Hon hämtade genast hem de två förlorade bebbarna. Nu gav MP mig tips på pensel att doppa i Esbilacen också. Så jag ska köra det på de som fortfarande bor hos den andra mamman. 

#14 + #15

Japp. Fisk. Nu fattar jag inte alls hur jag kunde vara så virrig - det är klart att fisk var PEW! Foten i munnen Men Ajanki, vad hade han bakom sig?

;p Det är klart! Jag är sagoförfattare inte faktaboksförfattare!

Nu har alla mjölkband!

Tack! =D Undrar hur snabbt jag kan få hem det, men jag ska kika och se. Jag vill ju att de ska bli stora och starka! ^^

Grodan
0

Wee, jippi för mjölkband! Och att modern lugnat sig och tar hand om sina barn.

Hyeonmu
0

Ja, det är en sån lättnad! Esbilac på nio bebbar annars. Åh hjälp.

ajanki
0

#19 Oj, har du inte fått stamtavlorna på domSkäms

Men dom tre nya har jag sålt digitalt till dig:)

Och mamman Roseanne Barr är syster till Fisk så där kan du se vad han har bakom sig

Hyeonmu
0

Nej, det blev aldrig av tror jag. Sen dödde dom och då blev det liksom… oviktigt. <={

Yay! =3

Toppen, så kollar jag så. ^.^

[aammE]
0

#22 Har inte heller fått stamtavlorna på några av mina kom jag på nu!

ajanki
0

#24 Men till dig har jag skickat alla på pdf, det är jag hundra på!!!

Hyeonmu
0

Nu verkar det vara tre mörka som jag gissar är agoutis. En riktigt mörk som jag tror är svart. En helt rosa, som dock verkar ha svarta ögon. Resten är en ljusbrun nyans som jag inte alls kan gissa. Ingen verkar tecknad så det känns rätt att gissa att Fisk är pappan.

Gratis Fisk - i mushimlen! <=)

Detta betyder att fader mus har stamtavlan:

Far: Vibys Örvar

Reg nr: 09-638

Färg/Teckning: sö cr//pf

Född: 2009-12-03

Uppfödare/Ägare:

10007 / 10008

Mor: Vattnadals Zickan

Reg nr: 10-389

Färg/Teckning: ag-cr//pf

Hårlag: ssh

Född: 2010-04-05

Uppfödare/Ägare:

10002 / 10008

Farfar: Cooksons Ice

Reg nr: 09-296

Fff:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Ffm:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Farmor: Bennets Snowwhite

Reg nr: 09-300

Fmf:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Fmm:

Hårlag:

Reg nr:

Typ:

Morfar: Vattnadals Örtsmör

Färg/Teckning: si-ag//pf

Hårlag: lh

Reg nr: 09-012

Mff: Vattnadals Perseus

Reg nr: 06-773

Mfm: Vattnadals Julgodis

Reg nr: 08-106

Mormor: Vattnadals Kastrullis

Färg/Teckning: ar//pf

Reg nr: 09-598

Mmf: vattnadals kalasboll

Färg/teckning: ag-cr//pf

Reg nr: 08-111

Mmm: Vattnadals Amaira

Färg/Teckning: ar//ba

Reg nr: 09-017

Några gissningar om bebisarnas färger? Om vi antar att mamma Åsas moder var burmese.

Hyeonmu
0

Fader mus själv är PEW och bör baserat på stamtavlan vara en oäkta albino. A/a B/* ce/cch D/* p/p

Stämmer det?

Hyeonmu
0

Sen bör då mamman vara A/a B/b C/cch D/* P/* eller A/a B/b C/ch D/* P/*

Grodan
0

#27 Aac(e)c(ch)pp är en "falsk" argente cream och ej PEW

Hyeonmu
0

Jaså? =#O Då har jag räknat fel på nåt sätt. Jag försökte räkna ut hur A/at B/* cch/cch D/* p/p och a/a B/* ce/c D/* P/* skulle bli PEW (eftersom c/c inte går) och kollade Finnmouse genskola som sa att p/p med c/cch- AH! Det var DÄR det blev det fel! Tack Grodan, som rättade mig! Skäms

Det var ju A/a B/* c/cch D/* p/p det skulle vara!

Hyeonmu
0

Oookej. Nu har jag pusslat.

Så om mamma mus är  A/a B/b C/cch D/* P/* och pappa mus A/a B/* c/cch D/* p/p kan barnen bli:

A/* B/* cch/cch D/* P/p - Silver Agouti
A/a B/* c/cch D/* p/p - PEW
a/a B/* c/cch D/* P/* - "Stone"

Men om mamma mus är A/a B/b C/ch D/* P/* (och pappa mus A/a B/* c/cch D/* p/p) kan barnen bli:

a/a B/* ch/c D/* P/p - Himalayan
a/a B/* cch/ch D/* P/p - Burmese

I vilket fall kan (lär) några ungar bli:

A/* B/* C/* D/* P/p - Agouti
a/a b/b C/* D/* P/p - Chocolate

Och om mamman döljer ett litet p kan även dessa ploppa upp:

A/a B/* C/* D/* p/p - Argente
a/a B/* C/* D/* p/p - Dove
a/a b/b C/* D/* p/p - Champagne

Jag… kommer aldrig kunna avgöra färgerna. o.o;

Grodan
0

En Aacc(ch)pp blir inte heller PEW, det bör bli en argente cream liknande variant eller blek argente - vet ej har aldrig sett någon

Däremot Aacc(e)pp blir PEW

Hyeonmu
0

Inte det? =O Jädra Finnmouse. *Blänger på sidan* Men… hur sjutton har han blivit PEW då?  Om en förälder är Argente Creme finns ju bara cch hos den.

Grodan
0

#33 Nä, det kan ju vara en "falsk" Argente Cream… baserat på c(e)

Det är inte vanligt att Finnmouse har fel… Det är ju Anniina (mfl) som skrivit det mesta och de är mkt kompetenta. Är det säkert att du läst rätt?

Jag har själv ägt flera cc(e)pp som endast visat sig som PEW, några cc(ch)pp har jag än inte ägt.

Hyeonmu
0

Ja, just det. *Slår huvudet i en vägg* Jag hatar att vara slö i huvudet. Men det är ju så många cch's bakom i släktleden så jag tänkte inte ens på det. Skäms

Nej, jag kan förstås ha missförstått. Eller så har det helt enkelt slarvskrivit fel.
Här står det: http://hiiret.fi/eng/breeding/genetics/c-ch2.html längst ner: "Adding pink eyes to cch/c varieties gives pink eyed whites. Some may be off-white, but usually they can't be told apart from c/c mice, expect from odd young popping up when mated with a true albino."

Grodan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, stämmer att det står det, men vi har ju många argente cream/pinkeyed cream som har olika nyanser och som bevisligen inte är riktiga argente cream.

Nu säger jag argente cream även om ofoxade… de heter väl korrekt pinkeyed silver agouti och i detta fall blir det väl pinkeyed falsk silver agouti.

I Finland är de inte så förtjusta i att blanda för mkt så de kanske helt enkelt inte har sett några sådana här varianter.

Jag vet att vi hade en PEW fox uppe för bedömning en gång… vi skrattade gott och ingen visste vad det var… DET kan ha varit någon c(ch) variant.

Om det är lättare att säga t ex chinchillagenen om c(ch), extreme dilitiongenen om c(e) osv så kanske du ska göra det. Jag brukar själv ofta säga så för att folk inte skall missförstå.

Stjärnvinden Walentin var PEW. Han såg ut som PEW, fast med en dragning åt det lite gula hållet. Han var en Pinkeyed Bone Fox. Någon foxmage syntes ej. Fenotyp: PEW. Genotyp: a(t)acc(e)pp

Hyeonmu
0

Jo jag tror dig. Jag är ju färsk i genetikvärlden, så jag vet ju inte mer än vad jag läser mig till. =)

Pinkeyed falsk silver agouti. o.o; Woah. Grodan, förvänta dig många nattliga samtal med frågor om underliga färger som poppat upp. ;3

En PEW fox? Det var intressant. "Denna mus har vit mage - alltså är den fox!" xD Hmm. Nu vill jag nästan avla fram en cch/c bara för att kika på den.

Hurså? Skäms cch och c är nog de enda gener jag faktiskt vet vad de gör och kallas, men hur menade du nu? Apropå min förvirring däruppe?

Han var väldigt vacker rubinögd den pojken.

Grodan
0

Han var pinkeyed inte rubyeyed, fotot ljuger.

Flubben
0

bilder på dem? Skrattande

Hyeonmu
0

Ahh. Vacker var han i alla fall. ;p

Jag är så sur! =O Jag fotade dem igår och gick in hit för att ladda upp bilder - och då är min länkkabel till daton borta igen! Jag har ingen aning om var den är!

Hyeonmu
0

HAHA! Jag skar mig på en glasbit när jag letade så jag har blodat ner överallt - men hittade den gjorde jag! Och snabbt också! xD .. usch vad det blöder. T_T Mammaa~!

Så! Muminplåster på och jag är redo att fortsätta! --- … Nu vill inte datorn prata med mobilen. o_o … GODDAMMIT! DX Jaag startar om datorn strax och försöker igen.

Flubben
0

Haha jag gillar inte glasbitar… Dom är så glasbitiga XD Jaja men bilder vill vi ha! Allt för musifokus människorna :D

Själv har jag bamseplåster ;)

Hyeonmu
0

Mamma mus gillar verkligen att oroa mig - det och Ajanki-pojkar. Nu hade hon smitit in till dem medan jag sprang runt förstörd och försökte hitta henne och blanda Esbilac samtidigt. Nu sitter hon i nu bur och smiter hon ur denna döper jag om henne till Houdini.

Ja. Dumma glasbitar. >.> … med sin glasbitighet. BILDER! -- På mitt nagellack? ò_0 Det var inte rätt. Ah, där!

Detta är när de var bara tre dagar gamla

(;3 Hello Kitty eller Batman ska det va' - egentligen!)

Hyeonmu
0

En till på 3 dagar gamla bebbar. 9 stycken är de.

Hyeonmu
0

Här har de fått sitt underbara bebisludd, sex dagar gamla.

Hyeonmu
0

Mer närbilder på bebisluddsbebbar

Hyeonmu
0

Lite bättre bilder längre bort ifrån.

Hyeonmu
0

Sista bilden!

Hyeonmu
0

Så… färgmässigt är Linnéa inte så lycklig. -.-U Inte argente creme, inte Siamese, inte ljust alls. *snyft* DET ÄR BÄST FÖR ER ATT NI ÄR RARA! O_O

Hyeonmu
0

I'm on a roll here! Eller, sladden är det snarare. Och jag måste be om ursäkt till bebbarna. Riktigt rara i handen är de och väldigt vackra faktiskt.

Alla bebbar i hög.

Hyeonmu
0

Fyra små bebbar

Hyeonmu
0

Choklad (?) bebb ett. Ser han satin ut eller är pälsen bara blank?

Hyeonmu
0

Svart dålig tan/fox? eller väldigt mörk agouti?

Hyeonmu
0

En helsvarting, mörk och söt! =D Den enda utan krulliga morrhår, tror jag.

Hyeonmu
0

Ännu en fin helsvarting! ^^ Båda bröderna har ljusa hår, dock. =/

Hyeonmu
0

En av många grå med ljus mage, Silver Agoutis?

Hyeonmu
0

Ännu en grå. Men jag märker nu att de svarta ser bruna ut och de grå beigea. Jag hatar den här kameran. >_>

Hyeonmu
0

Ännu en choklading.

Hyeonmu
0

En grå som faktiskt ser grå ut på bild!

Hyeonmu
0

En ??? - för i mina anteckningar skrev jag grå. Ja… mycket grå. Ja ja.

Magda
0

vilka sötsnuttisar Kyss av någon anledning blev jag väldigt förtjust i örat på #53 Förvånad ser så mjukt och gosigt ut SkrattandeKyss

Grodan
0

#50 Cool bild. Gillar ljussättningen… Skrattande

Hyeonmu
0

Tackar säger bebbarna. =3 Vill du veta nåt skumt? Han har väldigt gosiga öron. Jag satt och pillade på dem hela tiden! =D 

Tackar, men det får min kameras skumma blixt all ära för. ^^

Magda
0

#63 SkrattandeSkrattande

Hyeonmu
0

*Stönar*

Tack vare trötthet har jag inte lyckats pilla med dem alls tillrävkligt verkar det som. Nu är ögonen nyöppnade och alla poppar som bara den. Nå, jag ska försöka få till lite bilder, för nu är de krulliga som attan.

Hyeonmu
0

Kamerasladden och datorn hatar varandra igen, men foton är tagna.

Nån som är bra på astrex - brukar de se satin ut fast de inte är det?

Sen har jag nu namnen på kullen:

Ceasar-kullen.

Antoninus Pius
Marcus Aurelius
Lucius Verus 
Clodius Albinus 
Septimius Severus 
Romulus Augustulus
Caracalla Bassianus
Maximinus Thrax 
Quintillus Aurelio

.. Jag skulle nästan kunna kalla dem 'Harry Potter kullen' med Lucius, Albinus, Severus och Romulus. xD Så jag är nördig. Men de romerska kejsarna fanns ju så hurra säger jag.

Hyeonmu
0

Krullkalas! <3

Nio små pojkar.

Om jag sett rätt på färgerna är det

Två svarta, en tan/fox. 

Tre choklad, en eller två tan

Tre silver agouti, (med mörka nosar)

Och en enda liten ensam agouti

Hyeonmu
0

Antonius Pius, en väldigt lugn och go choklad tan

Hyeonmu
0

Caracalla Bassianus, en väldigt springig filur som ser ut som chocolate IRL. Men inte alls här. =/

Hyeonmu
0

Här syns det bättre och även nyansskillnaden, Caracalla är underst och en nyans mörkare än Antonius

Magda
0

#68 han är satin va?

underbart söta små krulltottar Kyss

Hyeonmu
0

Marcus Aurelius, som är betydligt ljusre än sina bröder men ändå verkar vara choklad. Han blir nog praktiskt taget rakpälsad med sitt minikrull.

Hyeonmu
0

Jag tror det - visst ser han väldigt glansig ut? Men jag har inte lyckats få en kik på tänderna än, så jag är inte riktigt säker.

^.^ Tackar!

Magda
0

#73 ja jag tycker att han ser glansig ut på bilden iallafall Kyss

Hyeonmu
0

Här syns hur ljus den sista 'chokladen', Marcus, är. Han ser nästan silver agouti ut, men har inte riktigt rätt färg, alldeles för brun och inte tickad. =/

Hyeonmu
0

Ja, jag med. Men sen börjar jag tycka 'men alla är ju glansiga' och så blir jag ställd.  xD

Magda
0

#76 de kanske är satiner hela högen Skrattande hehe.. någon med mer koll än jag får nog kika på dem *s*

Hyeonmu
0

Septimius Severus. Den helsvarta. Gaah, han är så snygg! =D Jag vet inte varför men jag bara älskar honom. I'm a sucker for black.

Hyeonmu
0

Ja, jag tror jag släpar med dem till Kalhäll sen och stoppar under näsan på folk, "Satin? =O"  Hihi. Skrattande

Hyeonmu
0

En till bebishögsbild. 

Marcus ligger högst upp här… Kan han vara cinnamon kanske?

Hyeonmu
0

Den, enligt mig, ganska läckra Silver Agoutin Romulus Augustulus

Magda
0

spännande med färger.. jag tycker att han (marcus i#80) liknar mina cinnamon satiner..

Hyeonmu
0

Clodius Albinus, ännu en Silver Agouti.

Hyeonmu
0

Liknar Antonius eller Marcus (förlåt, jag blir virrig Skäms)?

Magda
0

#84 det är jag med, det är därför jag har ändrat i mitt inlägg en massa ggr nu *s* men Marcus menade jag..

Hyeonmu
0

Hihi. Ja det ser jag nu. Men nu ser jag att jag nog slarvat och gjort mer förvirrande. Högst upp till höger och beigeaktig är Marcus. Högst upp till vänster och väldigt lik bilden på din cinnamon är Antonius. Hmm. Undrar om han är chocolate då. Nå, det ser jag ju framåt på tickning och så. xD Jag vimsar till det jag.

ariama
0

Söta dom är! Kyss Spännande med lite udda färger.

Du kommer dock få fortsätta gissa ett tag till, efterom deras päls är på "utväxt" och de inte har visat allt än. Du ser "topparna" på den kommande pälsen. Hur resten kommer att se ut vet du inte än. Dvs tickning och underpäls tar givetvis längre tid på sig att komma fram, när pälsen växer ut.

#65. "Tack vare trötthet har jag inte lyckats pilla med dem alls tillräckligt verkar det som. Nu är ögonen nyöppnade och alla poppar som bara den."

Det har inte med dig att göra, det är genetiskt! Det är vildmusbeteende som inte avlats på för att få bort. Glad

Magda
0

dessa här

Hyeonmu
0

Tackar! =3 Jo det var skoj, särskilt efter min första blick på dem. "Jaha. Agouti och svart". xD

Aha, jo jag anade det. Nå bara de svarta håller sig svarta så. Hihi.

Jaså, är det så mycket genetik i det? Jag som alltid inbbillat mig att de blir mindre poppiga av mycket hantering. Men… jag såg ju faktiskt en stor skillnad mellan Aby-kullen, där jag knappt hanterat dem och de höll sig lunga och fina och min tecknade kull där alla blev rätt poppiga trots väldigt mycket hantering. Vad skönt. Då slipper jag dåligt samvete! =)

Hyeonmu
0

Oj vilka sötisar. =3 Jag har en 'softspot' för cinnamon. ^.^ Hmm, men nu får jag verkligen omvärdera mina färgbestämningar.

Hyeonmu
0

Stackars Quintillus Si-Ag som inte får en egen bild utan delar med Lucius Verus svart tan.

Hyeonmu
0

Lucius

Hyeonmu
0

Och så sist av alla, den ende Agoutin Maximinus Thrax.

Hyeonmu
0

En bebishög till

Hyeonmu
0

Och så sista bilden, en till hög.

Hyeonmu
0

…och jag vill tacka photoshop för att bilderna faktiskt ser okej ut.

Magda
0

#93 åååååååååååååå öronen!!! KyssKyss

Pemsan
0

Vilka goungar!!!!!!

ajanki
0

Hyeonmu
0

Visst är de myyysiga. x3 Fast jag gillar Septimus mest.

=3 De tackar och bockar!

Hihi. Tackar. ;3 Du får gärna ta en… eller… fem. xD *Har så fullt med pojkar*

ajanki
0

#100 Ja, eller hur…jag har ju bara 40 hanarFörvånadFlört

Men HADE jag inte haft så många pojkar så hade helt klart ett gäng fått flytta hit:)

Hyeonmu
0

Hihi, men vad är då fem till? ;p

Aw, vad kul att du tyckte de var fina. =#3 Alltid roligt när en 'misstagskull' blir lyckad. Eller, alltså… min hjärna fick inte riktigt fram vad jag ville säga där. Jag tror jag behöver en tupplur. xD

Grodan
0

#66 Astrex påverkar hur du ser färgen och pälsens lyster ja, så vissa kan se satin ut samt att vissa kan se mörkare ut…

Hyeonmu
0

Tack! =3 Då får jag gott vänta ett tag till för att få veta deras sanna färger.

Grodan
0

Fast nu har det ju gått 10 dagar så nu lär man väl kunna se vad det är?

Hyeonmu
0

Hmm. Men det är ungefär samma nyanser som förut, men pälsen är lite tunnare. Jag ska fota dem imorrn på dan.

Hyeonmu
0

Vadå sent? Jag vet inte vad ni praaatar om. 9.9 Grabbarna i den här kullen blev - trots psykstörd morsa (http://mus.ifokus.se/discussions/4e952257d4ebea4b7a0014b9-kan-jag-ta-bort-henne#participating-1) som faktiskt lugnat sig och blivit riktigt i skallen igen - jättegoa! Inget tjafs, inga pip NÅNSIN! Nya pojkar som är obesläktade har fått flytta in utan problem. De är så HÄRLIGA! =D

Romulus Augustulus/Marcus Aurelius. o.o;

Hyeonmu
0

Septimus Severus, världens goaste Texel-kille. AW! han är så go! <3 Det syns inte bra på fotot men han är aaalldeles lurvig. <3

Hyeonmu
0

Lucius Verus. Han har tyvärr alltid varit hoppig och inte velat vara med människor. =/ Men han är ståtlig och ser ut precis som jag tycker en Svensktypad kille ska se ut.

Hyeonmu
0

Antonius Pius - Så läcker i pälsen! =D Han råkade komma utanför akvariet, och flyttade in till två andra killar. Raring. ^.^

Hyeonmu
0

Å'så den enda lilla tösen. Clodius Albinus. Tassdarrar som en tokig och är alldeles lugn i handen.

Ska försöka få ett bra foto på supersnygga agoutin Maximinus Thrax också.

Grodan
0

#109 De flesta vet inte hur svensktypade skall se ut faktiskt. De flesta av de som kallas svensktypade är trots allt korsningar. Man får gå till rena labmöss och kolla för att se hur rena svenska möss ser ut.

Ser hos dina killar här spår av Engelsk typ så nej, de är inte svensktypade.

Rönisch
0

men så söta krullisar Kyss

Hyeonmu
0

#112 Nej nej. Det är klart. Mamman var korsad och pappan engelsk. =) Jag menade bara att han har fått den kraftiga kropp och den ansiktsform som jag vill ha på mina svensktypade. =3 #113 Tackar. =D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.