Göra själv
En stor del av nöjet med mössen, är allt man kan göra till dem. Till exempel brukar jag göra deras sov-bon av pappkartonger. Efter ett tag har de gjort fler in- och utgångshål, och efter någon vecka ser de ut som en schweizerost.
Hur som helst, när jag säljer möss till barnfamiljer, brukar jag göra någon sådan där liten grej att ha i transportburen, egentligen för att inspirera barnen att göra fler egna. (om de inte tänkt på det före)
Ikväll ska ett par goa småtjejer flytta till just en sådan familj, och jag har gjort ett bo att ha i transportburen. Visar här vad jag gjort.
Först så har jag köpt en lokhackare billigt på Lidl. Inte för mösssen förstås, utan till mig själv. Men alla kartonger tas om hand, särskilt om de är av hård kartong som denna. Botten blir själva boet. Så klipper jag till ett tak som är en smula större, av annan hård kartong jag har, och tejpar fast i en sida, som gångjärn, och så har jag ett lock.
Samma ungar. De här ska inte säljas, de är bara småungar än.
Och så är de inte "roliga" tyvärr
. De är gräsliga rasselungar, springer iväg så spånet ryker och så de t.o.m. krockar med burväggarna, så fort jag visar mig, och sedan är de små huggormar, de bits!
De är absolut inte ohanterade, och inte ovarsamt hanterade heller. De tycker bara att människosläktet är något hemskt som inte ska finnas.
De kommer nog bli bättre… Jag hade en sån mus, men hon är gosig nu.
lokhackare? vad är det?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#6 Lökhackare tror jag! 
Gör själv hus av mjölkpaket och sådant. 
no rain, no rainbow.