sammansättningen försök.1
Nu har jag satt Irpa med Dolly, lolly och Kajsa. Dom gillade inte att jag satte dom i buren. Så nu är dom i transport buren. Fungerade bra sist när jag satte Dolly med Kajsa Och övriga.
Hoppas det går bra. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Natten har gått bra. Inget kivande utan nu har dom till och med sovit ihop. Törs man sätta in dom i buren nu eller ska man vänta till imorgon?
Om det har gått bra i transportburen så borde det ju gå bra i den vanliga buren.
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Dom sover just nu ihop. Jag provar i buren. Annars blir det transporten igen. Tack ajanki.
Om dom sover ihop redan så bör det alltså inte vara några problem. Just nu ligger alla fyra i kartonghuset och sover. Om en stund flyttar jag över dom om ni anser att det ska gå.
Det borde gå bra om dom accepterat varandra i transporten :)
// Lise
When nothing goes right, go left!
Har du bytit ut allt i buren?
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Japp allt bytt i buren.
Ser bra ut! Du är duktig på att sätta ihop musgäng nu finamöss! 
#10 Tyvärr gick det inte mer än någon timme. Sedan var Kajsa på och skulle läxa upp nykomlingen. Men det får bli transporten någon natt eller två till. Sen försöker jag igen. I transporten går dom bra tillsammans konstigt nog.
#11 För att ingen äger transportburen… än…
#12 oki. Får väl vaska ur buren en andra gång kanske. Eller köpa ny bur helt enkelt. Eller hur gör man utöver det?
Jag kan göra så att jag sätter musen som är elak ensam ett dygn i en annan bur, medans den nya och de snälla bekantar sig med varandra…
Men om någon annan börjar bråka då? Kajsa var den enda som strulade idag.
Om den "elaka" musen jagar den Lilla och liksom sparkar den Lilla är det inte riktigt bråk?
Om någon är snäll med nykomlingen kan hon väl få bo med en ett tag tills de alla funkar?
Tyvärr kan en del äldre honor ha lite svårt för unga töser och acceptera dem först när de blivit lite äldre.
Jag tycker att de flesta brukar visa ganska fort om de gillar nykomlingar eller inte.
Du måste ju välja själv hur du vill göra. Om bara en hona till visar sitt missnöje så kan ju hon och Kajsa få bo i den bur som Irpa suttit i över natten. Då vänjer de sig vid hennes lukt och har kanske lättare att acceptera henne sen…
Lolly är den som putsar och donar med Irpa. Däremot Dolly och Kajsa är något tvära. Men nu prövade jag en stund till och det kan gå vägen. Sitter uppe ett tag till så jag är säker på att det fungerar. Återkommer imorgon om resultat.
1 timme utan ett pip. Så håll nu tummen. Låter dom vara under natten om dom inte kivas fram till 12.
Låter bra!
Håller en tumme hårt! 
Har fått Irpa säkra buren eftersom hon modigt nog hoppade upp i taket. Och tog sig ut trots att jag tätat gallret. Höll på att fastna tyvärr. Måste göda henne så hon blir fet. Och inte kan ta sig genom. Haha.
Ojdå… Varför hoppade hon upp? Ville hon inte vara i buren?
Nej då, hon är så väldigt framåt och en minidolly som gärna vill ta sig upp på mig. Nu kan jag berätta att hon kommer bra överens med dom övriga och dom har sovit i buren hela natten. 
#23 Super. Du är så duktig!
#24 Tack så mycket! Men nu får flocken om fyra vara fyra. Inga fler för nu har jag mina dröm möss. Mina älskade små tjejer.