Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 608 ggr
Rönisch
2012-02-06 13:28
0

Nya möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon kommer Linnea (Hyenmou) på besök med några möss. Förhoppningsvis kommer 2 st stanna här.

Fixade buren idag, tyvärr hade de inget alspån i min närliggande djuraffär och jag hinner inte köpa imorgon, ska försöka införskaffa det i helgen och blanda med toa-lätt så det blir lite mjukare. (Jag tyckte bitarna verkade helt ok mjuka så det borde funka tror jag?)  Sandbad har jag haft till hamster förut, vet inte om möss sandbadar men det kanske funkar som toa i alla fall, annars får jag väl ta bort det.

Ska lägga in lite grenar sen också. De har musli och "Selective" musfoder i skålen. Tänkte köpa fågelblandning men tyckte den såg så konstig ut så ska ta det med Linnea imorgon så allting blir rätt.Så här ska de bo i alla fall Glad

Lamina
2012-02-06 17:51
0

Alltid kul med nya möss, särskilt om det är dina första?

Tycker buren ser helt ok ut, fast frågan är om inte Vattenflaskan sitter lite högt upp? Möss behöver inte sandbada, men dom tycker säkert det är kul att gräva i sanden. Glad

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Rönisch
2012-02-06 18:43
0

#1 Jag har aldrig haft möss innan, däremot en del andra smådjur =)

Tänkte att de vill säkert göra något med sanden, vi får se! =)

Ang Vattenflaskan går den inte att sänka mer, ska köpa en högre skål imorgon så får jag använda den i stället. Tycker det är så bökigt med vatten i skål eftersom det lätt blir smutsigt, men vi får se hur det går. Kan de inte dricka från flaskan finns det inte så mycket annat att göra Foten i munnen

pontussigge
2012-02-06 18:49
0

ställ en upp och ned vänd skål (eller något annat) under vatten flaskan så kommer mössen högre upp så dom kan dricka

simma lungt //PONTUSSIGGE

kent
2012-02-07 19:25
0

#3 jag har gjort det en gång….då vad det en av mina möss som inte kom ut efter dom hade gravet sig under….jag fick ut den i sista min.

om man gör en sådan lösning måste det finns utgånghål på skålen på sidan.

StillaSinnet
2012-02-07 20:13
0

#3 och #4 precis. Jag ställer också något under. Gärna deras bo, så de kommer ut.

#0 Eller så fyller du på med mer strö och de når upp på så vis :)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Rönisch
2012-02-07 20:21
0

#5 Jag ska fylla på med mera strö men det kommer antagligen behövas ganska mycket för att de ska nå upp. Vi får se hur det går med flaskan, jag har skål också om det inte skulle funka!