Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 306 ggr
Terato
0

Tips på människomüsli!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

5dl havregryn
5dl rågflingor
1dl vetegroddar
1dl havrekli
1dl solrosfrön
4 msk rapsolja
1dl vatten
1dl hackad sötmandel
Kryddning: Kanel och kardemumma
Honung eller sirap

Rör i alla ingredienserna i en djup och bred form. Krydda med kardemumma och kanel efter eget tycke och smak. Strila på honung eller sirap. Sirap ger en aning brändare smak. In i ugnen på 200 grader i ca 10-20 min! Kom ihåg att röra om lite då och då.

Det här är en jättmumsig müsli. Den blir lite krispig liksom. Jag är ofta jäääkligt snål med honungen för tycker den tar över för mycket annars men ju mer honung dess krispigare, förstås. Rekommenderar Akaciahonung som är lite mildare. Icas Akacia är bra för den är 100% honung, inget tillsatt socker.

Elvis brukar vara med när jag äter frukost ibland. Tror ni han kan låta bli att springa och sno müslibitar från tallriken? :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Gud vilken härlig bild!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Ja underbar bild, varför tävlar du inte med den bilden i månadens mus *ler*

Terato
0

Tack så mycket!

Ja det kan jag väl. Det är en gullig bild. Men jag är absolut inte nöjd.. Dn är kanske fin rent konstnärligt.. Men inte skärpemässigt eller färgmässigt. Kontrasten är inge vidare heller.. Dessutom är den jävligt kornig.

Men om ni säger det så.. :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

mandymoo
0

Men bilderna dit ska vara fina på ett annat sätt också tycker ju jag då…  man kan inte hela tiden bara stirra sig blind på skärpa osv… eller så är det jag som tycker att bilderna i sig själv är viktiga, vad dom föreställer.