Paus
…på ett tag, kanske tom nån timme, ska jag göra. Har precis städat 9 burar. Körde steg 2 idag, så det tar längre tid än förra veckans steg 1. Målsättningen är att under kvällen hinna steg 2:a alla burar. Vill får bort det stinkiga toalättet och få härligt flis i alla burar! Det kommer att lukta trä i skrubben när jag är klar, längtar!
(Förklaring:
Steg 1, byter bara strö och bäddmaterial.
Steg 2, har såpvatten i hink, skurar ur det värsta med svamp och trasa, gör ren den inredning som behövs.
Steg 3, skurar hela buren med inredning i badrummet. )
Nu är det dags för middagstillredning, och så blir det till att försöka trötta ut kåta hundar med ett par cykelturar (tik i höglöp i samma hus som hane är liiite jobbigt under ett par dagar) innan jag är tillbaka här som pausunderhållning i fortsatt burstädning.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

en annan har gjort tunnelbbygge idag. Jobbar på något som ska bli en stor installation att ha i köket. Ett par trasiga skitlampor (ursäkta men de gick sönder helt oprovocerat efter 4 dagar och man fick inte byta) från IKEA blev bra arbetsmaterial. Ska bygga vidare imorgon är det tänkt.
Chewie inspekterar bygget…
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

#0 - Jag har bara två steg i burstädningen.
1 = skurar inredning och eventuellt galler, men byter inte spån.
2 = skurar inredning och bur i duschen och byter spån.
Låter som om du fått tag på aspflis. Då får jag väl se till att åka och kolla om de fått hem det här i Värmland också.

Inte aspflis, utan alflis, som alla butiker kan ta hem, i princip. Det heter Nickos alspån, fast det är flis, och kostar ca 250 kr för 100 L, beställs från grossisten imazo.
MVH Elin

Nu är det nattpaus som gäller. Har hunnit med att steg-2:a hälften av burarna, och ska bara ner och packa limpor i frysen, nattkissa Raksha och Vidar, sen sova. Luomi och Cora får sova i vardagsrummet, Luomi för att hon löper, Cora som sällskapsdam till henne.
Piro får åksjukepiller för att ens kunna sova stackarn. Livet är inte lätt för en ung grabb när damerna luktar så där gott!
Ni ska inte tro att en cykeltur på närmare milen gjorde honom trött nog att somna… Imorrn ska jag genomlida att ha honom på jobbet, för att grannarna ska slippa polarhundskonsert.
Hoppsan f´resten, jag råkade sätta in 2 till honor till hanar ikväll under pysslat. En stilig med något liten i storleken siliver agouti thej in till en stilig agouti, båda kh, båda engelsktypade. Vidare fick en argetnte tjej flytta in till en lilac argente hane, båda sve, båda lh. Där är det rätt osäkert dock, då han är 2 år och 2 mån…
MVH Elin
"tillbaka här som pausunderhållning" Haha
*gillar pausunderhållningen* 

Jag kör alltid steg 3 1 ggr/vecka på mina burar.

Idag har jag knappt varit här alls. har jobbat, och nu är jag såååååå trött. Lite tunnt med sömnen, även om det funkar bra att peta i Piro en dos åksjukepiller för att dämpa hans värsta frierier.
Imorrn ska jag hinna med andra halvan av burgänget här hemma. Fast är det fint väder måste målningen prioriteras…
MVH Elin

Ursh, jag trodde du skulle ta en paus från uppfödningen, Vattnadal! Det får du ju inte! :P
Älskar mina stora små vänner..

Det varken kan eller vill jag! Fast ibland känns det lite jobbigt när man har många, och för lite tid. Men städningen är inte jobbig, det är ju pyssel med djuren! Pappersarbetet är värre!!!
MVH Elin

Ah jag förstår det. Jag kanske får ta och befria dig ifrån några honor snart. ;)
Älskar mina stora små vänner..

Jag har några till salu i alla fall. Hör av dig när det passar! Mest svenskisar nu, och korsade, men så engelska på gång. Föredrar de svenska själv, även om eng är snyggt…
MVH Elin