Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 564 ggr
[finamöss]
0

Fy på er Dolly och Lolly!

Igår bet Lolly min dotter i fingret och idag bet Dolly mig. Troligtvis för dom misstog fingret för godis. Gick inte hål på skinnet så det var bara nafs bett-

Jag tog upp båda straxt efter för att dom inte ska minnas händelsen med negativitet och nu är allt bra igen.

Grodan
0

Ja, fy på dem!

Om jag håller i en mus som krafsar mellan fingrarna eller nafsas så brukar jag blåsa lite lätt på den för att visa mitt ogillande. Med regelbunden träning av detta så har vissa möss faktiskt slutat med beteendet.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Exoticas
0

Oj, det var inget vidare kul att höra efter att bara ha hört bra om Dolly!

Men som du skriver så var det förmodligen för att hon misstog er som godis. Möss känner ju av om ett finger lever och släpper då om det inte är för avsikt att skada!

Jag brukar alltid göra misstaget att gräva i maten innan jag pillar med mössen ;) det blir en och annan naffs ibland!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

[finamöss]
0

#2 Det är ingen fara alls! Hon sköter sig bra och matte ska nog tänka på att inte överaska dom med. Kyss

Vi människor kan med göra misstag. Och som du skrev så hade jag säkert någon god doft på fingret. Hon släppte snabbt i alla fall och det blev inget hål i huden.