Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 872 ggr
[jaxwire]
0

Söndags möblering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite städning hos mössen idag. Alla gamla grenar åkte ut och in kom lite nya. Eller ganska mycket nya grenar, gissa om tjejerna har haft fullt sjå hela kvällen med att möblera och klättrat =)

Tog in lite grövre grenar med som vi borrat hål i och gömt godsaker inuti

[jaxwire]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjejerna i stora akvariet.

Borrade lite hål i grenarna här med och stack in godsaker i hålen =)

Stasen
0

Full aktivitet kan jag tänka mig, fiffigt med hålen! =)

Grodan
0

Wow, de har verkligen  massa grenar… Du äger en skog? *fniss*Flört

Håller med, smart aktivering med borra hål i grenar att stoppa ner godsaker i

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[finamöss]
0

Åh vad fint! Snart kan jag inreda ett terrarie jag med! Nice.

[jaxwire]
0

#3 Ja vi har faktiskt en egen skog =D dock brukar inte såga ner träd eller dyligt utan tar från de som redan ligger =)

Ja mössen verkligen älskar sina godis hål Tungan ute

Lojs
0

Hur behandlar du grenarna innan du tar in dem till mössen?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Minoth
0

i vilket av dom är pyggisarna? fint dom bor. är du nöjd med dom?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[jaxwire]
0

#6 Det beror lite på. Är det färska kvistar, ris osv så brukar ja endast spola av dessa i kokhett vatten och sedan lägga in hos mössen.

Är det äldre stubbar, grenar som legar på backen så brukar ja diska av i kokhett vatten sedan låta dem torka varmt under några dagar. Har man tillgång till pannrum eller bastu så är detta perfekta hjälpmedel för att torka trä =)

Anledningen till att jag torkar är att jag helst inte vill ha in kryp som kan ha letat sig in i lite äldre trä. I färska grenar sitter vanligsvis kusarna endast på utsidan å där brukar de räcka med vanlig dusch i varmt vatten.

Lojs
0

#8 Ok, tack för svaret! Synd att man inte har något sånt där varmt rum, det hade varit bra.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[jaxwire]
0

#7 Dom bor i karet längst ner i hyllan. Är jätte nöjd med dem och dom verkar trivas i sitt nya hem med =)

Sitter just och kikar på dem, dom arbetar flitigt med att försöka få ut en torkad larv ut ett av godishålen. Dom har lyckas med två godishål och håller nu på med det 3:e =)

[jaxwire]
0

#9 Det går lika bra att ställa träet vid ett element =)

Annars så kan man också leta efter ett ställe där dom precis har avverkat. Där brukar finnas massor med grenar och trä som dom inte använder. I färskt trä brukar det ofta inte finnas kryp inuti själva träet utan det räcker oftast med diskning av utsidan under rinnande varmvatten.

Minoth
0

Bra att du är nöjd :D Jag inte råkat skicka en en hona eller något till dig av dom två små va? haha jag könade dom 100 gånger känns det som men tyckte mig se tydlig pung på dessa 2 så jag tyckte mig vara 97% säkert iaf. 
Men du vet ju hur små och snabba dom är hehe…  skrämmer dig bara lite nu ;) 

Härlig ide med mat inborrade i hål :) Fodersöksberikning är jätteviktig för alla våra djur! Jag brukade också gömma mat i deras terrarium.

Hur tycker du att deras dygnsrytm är? Jag har ju väckt dom så dom skulle vara vakna mer på dagen. Alla jag har kvar nu kommer upp ganska tidigit.

villhailler
0

ja har en fråååågaaa … em tar du in direkt från naturen eller köper du grenar .. och om du tar ut från naruren gör du ren den på nå vis .. ^^ ursäkta att ja fråga men ja vart nyfiken .. kramar

Minoth
0

#13 läs tråden så står de

villhailler
0

ja fråga ändå damen

[jaxwire]
0

#15 Om du läser lite längre upp så har jag skrivit hur jag brukar göra =)

villhailler
0

du har inte skrivit vad för träd är de nå träd man ska passa sig för osv

Minoth
0

De frågade du inte heller

villhailler
0

18 vilken attityd du verkar du gumman

Minoth
0