Mina möss! Bildtråd :D
Ewas möss är underbara! 5 av mina kommer ifrån henne. Befarar att jag inte kommer kunna låta bli några fler…
Jättefina möss du har! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#9 Dom är Galet underbar, så mysiga, å så fina <3
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

Antar att #10 också var ett tänkt tävlingsbidrag. Jättefin bild :) Väldigt fina möss ö.h.t
#13 mjo eller, jag fota lite av varje för att sedan välja ut vad som passade bäst till tävling :) hihi :P
Tack :)
#3 & #4 var intressant. Undrar om det är en A(Y)-cream… 
#15 Jadu, ja vet inte riktigt, jag ska ta fler foton i morgon, så kanske man ser tydligare ;-) sitter på jobbet nu och man får vä rättvisast bild i dags ljus :-)
Fina möss! Jag gissade också på A(y) (dominant yellow)-creme. Eftersom den första är Dominant Yellow (den fluffiga hanen med vitt). 
Dessa möss har anlag för fetma, och kräver specialfoderstat och de inte ska bli som små grisar med åldern. En viss "rundhet" går aldrig att undvika.
Läs gärna min artikel om "De vackra röda mössen". Det är alltid bra att veta.
http://mus.ifokus.se/articles/4d71702ab9cb462221080f6a-de-vackra-roda-mossen
#17 Fick höra att de blir "feta" av generna, men inget om specialfoder eller något.
Har också en hona efter dessa cremar som är lite småmullig.
Jag har ingen färdig foderstat att dela med mig av, men ta bort ALLA feta fröer, som solrosfrön och nötter. Fri tillgång till säd, men tänk sedan på vad du ger dem: nyttig mat, men inte fet, begränsad mängd och absolut inget sockrat.
Men foderstater kan ha sin egen tråd. 
#19 Okej, jag har enbart müsli med alla 4 sädesslag + väääldigt lite hasselnötter i (ska byta foder och blanda sädesslagen själv då jag kan köpa på Granngården, utan nötter) + undulatfrö och kattmat. Och såklart tilläggsmat som grönsaker, kött, potatis etc. Är det okidok? Har i alla fall inte märkt av någon viktökning hos någon av damerna!
Men ja, det kanske är lite offtopic, ursäkta TS… 
även om det är jätte tråkigt att blivit av med nästan alla möss är jag glad att de kommit till bra hem. sparade dom vita länge men det är bättre de får ett bra hem
Tack Elin
#17 Okej, :) De ska jag göra :)
#21 Tack själv Ewa! Alla älskar dina musisar <3 dom är så himla mysiga, man kan bara inte sluta sitta å pussas och mysa med dom :D
dom ser ut att ha fått det jätte bra hos er! :)
#10 Den bilden gillar jag. Jag gillar pääääääääääääärlor med möss!
#35 Ja de hoppas jag, de blir mycket pussande iaf :) sen älskar jag å fixa i burarna, då dom blir så glada :D Tjejerna står inne i sovrummet nu, å jag kan nästan inte sova pga att jag kan inte sluta titta på dem, dom är så himla roliga att studera :D
#36 Hihi, okej :) de är en fin lite mus iaf :) kanske ska låta dom bli lite modeller för fler pärlfoton, hitta lite småkraft i jullådorna xD

Oj vad jag blev kär i den något småknubbiga röd/vita fluffiga herren!
Bara älskar fluffiga möss, han var verkligen helt underbar.
#40 visst e han? så mysig och social :D och hamsterliknande ;)

#41 Ja, han skulle lätt smälta in bland guldhamstrarna här hemma:)
#41 Hihi, de kan jag tänka mig, hade de inte varit för svansen så hade jag nog aldrig kunnat tro att de är en mus xD

#44 Prince charming passar fint i den rosa sagoburen, hihi ^^ Riktigt fin var han!
#45 Haha, ja visst passa han fint där ;) han älskar den buren, min lilla prins <3 Just nu håller han på att leka, skutta runt som en tok och sen boar han lite i mellanåt, nyss bråka han med katten som kom och var nyfiken också, lilla bus <3
Men så fina möss
Samsung
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
PÄRON PUTTE!!!
Kommer Alcatel också från Anne-Lee??
#58 Japp, alla nya kommer från henne :D
#61 Han är himla fin. 
Håller med Wand, Samsung är toksöt!
Åh satinen var ju så fin=) Jag är väldigt förtjust i satin….lycka till med dom fina mössen.
#62,63,64 Tack! 
Den fluffiga lite knubbiga var super söt :) *käär*
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#73 Vist e han
han e så mysig!! å sååå söt 
Jättefina! 
Visst e dom!?
mina små Pälsklingar <3 
#72 Känner igen det där uttrycket i nyllet. Har hon någon Morakulla i stamtavlan?
e: morkullans kesinomus 
Nu sitter/ligger jag å Julius i sängen å myser :) har lyckats få honom att gå ner lite i vikt har jag märkt, vilket är super för honom, gav honom mycket kokta grönsaker: vilket verkade funka)
men sen tror jag han dricker lite dåligt för han pinkar väldigt koncentrerat, gult och stark urinlukt, nån som har förslag hur man kan få honom att dricka mer? Gurka? vattenskål + flaska? han har bara flaska nu.
De fluffiga är ju bara helt underbara!! 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#92 Visst e dom!!
#90 haha, ja, jag känner igen det dilemmat… jag har bara ett enda hjul och det står i en liten liten rasthage…
#94 hihi okej, en av burarna går inte igen pga hjulet, så får ha locket lite öppet, fast bejgul som bor i den buren tar sig inte ut iaf, ja har fått försöka böja till ställningen lite på hjulen så att dom inte ska fastna i taket :)
tycker de är så bra att ha hjul åt tjockisarna så dom inte håller sig så tjocka, sen blir alla mycket mindre rastlös med ett hjul i buren :)
men de är ju de där med att hitta med rätt storlek å få plats med de i buren xD
Elin är en sann djurvän, hon kan gå timmar i djuraffärer, och jag menar verkligen TIMMAR för jag har gått med henne själv. Hon brukar alltid köpa en massa tillbehör och burar till sina älsklingar. Undra hur många tusen hon egentligen lagt på sina djur nu…?… och blir hennes djur sjuka är snabbt till vetrinären med dom.

ja gillar de röda fluffiga starkt .. vill osså ha ^^
#96 Vi är rätt lika du och ja Ewa ;D å tusenlappar har de gått måånga sedan jag började med smådjur igen, de är inte ett billigt liv att ha smådjur :) men heeelt underbart! :D
#97 Jag Älskar de röda fluffiga, men dom kan ha många problem så de gäller att ta reda på exakt vad de behöver för att leva ett långt friskt liv :D
Nu sitter jag i sängen med datan i knä och bejgul i sin bur brevid, de kallar jag lunch mys ;D <3