Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 387 ggr
Terato
0

Högt pip

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kväll hade jag handen i Elvis makaronförpackning och han låg helt stilla i i min hand(tror nog han sov) men helt plötsligt pep han högt. Väldigt högt. Vad var detta?

Tog ut honom och kollade honom men allt verkade okej.

Kollade idag med men märkte ingenting konstigt med honom.

Av vilka anlendingar piper möss? Bör jag vara extra varsam över något? Kan det vara något som inte syns? :/

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Elvis kan ha fått en mardröm kanske precis som oss. Annars så kan det vara en liten panikljud bara.

Grodan
0

mardröm…? hur ska man kunna veta det…

Terato, jag tycker du kan vara lite misstänksam faktiskt och iaktta honom noga. Min dågg har Wobblers syndrom - ryggkotor ligger fel och gör ont - och kan ibland skrika till när det gör ont. Det kan vara när som helst, även när han ligger stilla, och jag tror mycket väl att detta kan gälla de flesta djur. Din mus kan ha haft ont någonstans, dock behöver det inte betyda så mycket. Vi kan ju alla ha ont lite här och där utan att det betyder annat än att vi är vid liv… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Ja, det kanske kan vara bra att hålla ett extra öga öppet!  OOO

^   

Nä jag reagerar väl eftersom jag aldrig haft möss förut. Lika bra att fråga ifall att alla rent spontant skulle ropa ut att han hade "allvarliga pipsjukan" eller nåt. Men har han något problem med något lär jag väl märka det till slut. Han kanske bara låg lite konstigt.

teratos.r8or.se

mandymoo
0

Jag har ingen aning om vad det kan vara … men mina hundar har alltid kunnat till o från göra så - hoppa till, pipa till när dom sover, till o med vara ute o "springa"…. så jag tror ju personligen att det är vanligare med en dröm än något annat… Men sen så är det ju inte fel att hålla lite koll om det händer igen.

Grodan
0

haha… allvarliga pipsjukan LOL

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

skizzer
0

Möss brukar pipa om dom är missnöjda med något/inte mår bra eller blir skrämda. Har haft möss i 3,5 år och det brukar vara någon av dessa anledningar.

Terato
0

ja som tur var så var detta bara en engångsföreteelse. har aldrig hört ett knyst från honom sen dess. men det var ju ltie läskigt när det hände.

teratos.r8or.se