Duvblandning
Ser att en del kör med detta i sitt foder men är det den duvblandningen som köps på granngården som anv?
Eller köper ni via nätet, i så fall vart?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Wittemolens duvblandning använder jag. Den är mer fröer, finns en hel del som är mkt grova saker, mer att grodda.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Så här ser fröna ut.
Men jag blandar ju inte ihop en färdig foderstat och ger till alla, utan ger de olika ingredienserna för sig, efter behov. Men om jag blandade, skulle jag kunna tänka mig att ha i detta som frö-bas.
(Om jag skulle ge det till duvor däremot, om jag hade sådana, det vet jag inte… )
#3 men oj! Det var skillnad mot Granngårdens som jag har köpt i bland. I den är det hel säd, hel majs och hela gula ärtor. Alltså mycekt grövre och inte så mycket hirs
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
#4 Är det bättre med grövre och hur mycket kostar den på granngården?
// Lise
When nothing goes right, go left!
#4: Fast duvblandningen på bilden är anpassad till små duvor. Duvblandningarna från Granngården går inte att ge småduvor (som skrattduvor tex) iom att de har för trång hals för att kunna äta exempelvis majs.
Gav blandningen på bilden till skrattduvorna jag hade förut, funkade bra :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#6 Passar det även diamantduvor som är ännu mindre?
Ska se om zoo här i Rimbo har detta men troligen inte då de har mer åt hundar och katter. smådjur och fåglar har de väldigt lite åt..
#7: Ja jag har för mig att den ska göra det. Annars ska tydligen exempelvis undulatblandning och kanarieblandning fungera också, men jag kan ha fel här - jag har rätt dålig koll på diamantduvor.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Funkar Versele Lagas duvblandning bra som en del av mössens kost?
Funkar det förrästen att grodda dessa fröer till muslingarna?
frågan är vilken som passar bäst till möss 
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

MIna möss röstar på den jag köper, de älskar den! 
Kan ta hem hela säckar av det, om nån är intresserad. Ska kolla upp vad priset ligger på då. Vi säljer det annars på lövsikt på draghundcenter.
MVH Elin
#11 Hur ser den ut o vad innehåller den då?
Jag körde med något som kallades hönsblandning för många år sedan, det var bara lätt valsad säd av havre, vete, korn samt majs och ärtor. Direkt från bonde. Mums tyckte alla gnagarna
Synd varken foderbilen eller foderbud har detta foder.. Inte heller zoo här i rimbo..

Det är som du se ri länken Gibbon som har den. Om din djuraffär köper från dem, kan de ta hem en säck åt dig.
MVH Elin
#15 finns de i mindre påsar? jag kan inte få hem 25 kg ingen bärhjälp.

Inte från grossisten. Då får du övertala din butik att ta hem och sälja den på lösvikt, som vi gör.
MVH Elin
#17 tror inte zoo här gör det.. Får försöka ta mig till zoo i Arninge centrum se vad de har.. de är betydligt större och har mer sortiment.
Jag tycker man kan strunta i att köpa mat med torkad majs. Det drar till sig allt möjligt småkryp som majskvalster, mjölmask osv och har kort färsktid. Ge färsk majs i stället eller torka majs/majskolvar själv…
Jag hade alltid problem med torkad majs som jag köpte av Granngården/Odal/Lantmännen förut och slutade med det. De får färsk.