Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1125 ggr
Candydoll
0

Zebramusen.

Vad skiljer Zebramusen från tammusen?

Grodan
0

Zebramusen (Lemniscomys barbarus) är en annan art, den har inte hållits i fångenskap lika länge, den är ett ökenlevande djur och luktar inte lika starkt, den blir inte lika tam och lever ungefär dubbelt så länge som tammöss.

Läs mer här:

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Candydoll
0

aha okej…

**emman**
0

mmmmmm, lite svårt att minnas utantill, men… man får försöka så gott man kan! det e ju bra att veta, ja trodde skillnadn var att zebramusen va som en zebra, fast mindre, hihi

Grodan
0

jaha, intressant… men hur är en zebra då? vild och svår att tämja? i så fall kanske det stämmer?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alexia
0

xD

Jag trodde Zebra musen var större och randig med musse pigg öron

mandymoo
0

Vi kan hoppas att Jenni som var på utställningen o ställde ut sin mus kommer att kunna skriva mera. Hon har mus o zebramus tillsammans - zebramusen - tror den hette odett var med till utställlningen igår men det var lite för mycket runt henne så hon slapp vara med - hon var bara sällskapsdam. En vacker randig söt sällskapsdam.

Men jag hoppas verkligen att vi får lite mer information om dom när det nu finns dom i i klubben som har zebramöss o tillsammans med möss.

jack_frost
0

Hej!

Jag måste bara säga att jag hade bara dom tillsammans för att Odet min sebramus hona annars skulle få leva ensam för att jag inte kunde få tag på någon annan sebramus hona som kompis till Odet.

Dom levde tillsammans ett tag men dom bråka aldrig!Dom gillade varandra för dom tvätta varandra och putsa varandra och umgicks som möss gör.

Jenni

Ellinor_ludde
0

kan man ha dom ihop med vanliga tammöss eller?

jack_frost
0

jag hade dom bara tillsammans för att annars skulle Odet inte må någo bra för hon hade varit ensam så länge.

Det var bara en ren tur att det funka mellan dom två.

Nej, du ska inte ha Sebramöss med Tammöss.