Vad heter rasen? :)
Jag tycker hon ser ut att heta Kelly
.
Kelly är en tammus av engelsk typ, importerad från Finland 2005 av Tomas, och hennes färg är fawn, dvs rödögd röd, med dominant yellow-genen. Pälsen är astrex, dvs "lockig korthår".
Något mer du vill veta? 
Så självaste rasen heter Kelly? :) hittar inte om jag Googlar på bilder :/ Mä inte just nu, tack så jätte mycket! :)
#2 hahah nej de är en tammus
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#2 Om jag förstod rätt så är musen på bilden en helt vanlig engelsktypad tammus? :) Kelly är bara namnet på judt den musen som är på bilden. Förstod jag rätt? :)

Jo, musens namn var Kelly, arten är mus musculus, en engelsktypad tammus, färgen fawn och hårlaget astrex. Tomas fotograf och ägare.
Jag har fawn hemma nu, i lh och slh. 
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ah, Kelly. Vackra fina Kelly.
Jo tack jag förstod lite fel där :D Bilden är tagen från Google så.. Har haft såna möss förut men visste aldrig rasen. Nu vet jag, tack för snabb respons! :)
Förlåt ostbåge, jag skojade lite. Visst är rasen en tammus! Och musens namn är Kelly, jag kände igen henne! 
En del möss "hamnar i rampljuset" lite extra mycket av olika anledningar, och blir då "personer" som "alla" minns. Kelly är en sådan mus, startskotttet för Tomas avel på färgen Dominant Yellow med röda ögon, dvs Fawn.
Dessutom, några av de första mössen jag hade, var Kelly mamma till. Hon finns till och med kvar i härstamningen på några av de möss jag har idag, men lååååångt bak i stamtavlorna.
Mina Honey-möss (Honey är ett namn, ett prefix, som jag har till "en linje") har Kelly i härstamningen, men inte mina Golden-möss (Golden är en annan "linje). (Fast ingen av linjerna är en linje i egentlig mening).
Hihi, det är faktiskt första gången i mitt liv som jag er en ostbåge om ursäkt 

Fast det heter Ostkrok!
MVH Elin

Kelly importerades av mig och Tomas köpte henne sedan av mig.
#11. Ostkrok? Det är bara dina möss som heter
. Dom där med konstiga mat-namn.
#12. Det visste jag inte. Nu vet jag alltså ännu mera om Kelly. Hur kommer det sig att du köpte henne? Köpte du flera möss samtidigt?

#13, några till. En var en ck/ev kh kille som jag döpte till Smeagulls Gollum eller liknande. De kom från en i Ekenäs som inte föder upp längre pga allergi.
Ostkrok låter nästan som ett annat namn för snorkråka… hehe

Det är så enkelt att ni söder om Dalälven har FEL, det heter Ostkrok, inte ostbåge. Sådeså!
MVH Elin
Ostkrok. Jag antar att bågarna kroknar där uppe i kylan … 
äh, jag gillar ost som den är och inte när den kroknat… 
Det är ju min bild på min mus!
Fast jag köpte den direkt av Ann Mäkikara på utställningen i Kallhäll… Hur var du inblandad Anna?
lol
Ja visst är det Tomas mus! Tänk att du hade möss som blev så kända, Tomas, att vi minns dem än!
Haha! 
Jäklar att jag slängde henne… snyft

Kelly hade jag, Tomas. Vet inte hur det kom sig att du köpte henne direkt från Ann då jag köpte henne från henne när jag var i Helsingfors. Kanske en annan Kelly jag tänker på som jag köpte av henne med samma färg.
tror du? kanske Ann var med i Kallhäll och att jag aldrig fattade att det var din mus?