Sweathart.

Vilken hjärtekrossare!! *thihi* :)
// Nathalie
Helt underbar!

Så söt!

naaw Vad sööt!
Förlåt men jag kan inte låta bli att skratta lite, för en direkt översättning av "sweathart" blir "svettnästan"…
/Sophie - stavningspolisen 
ps. musen är såklart jättesöt

hah. jag måste erkänna att jag också skrattade, men jag var för mesig för att säga något

Men guuud vilken sötnos!
Hihi, gör samma misstag själv varje gång jag ska stava till hjärta på engelska. Det är så lätt att det blir svett istället. :P
Älskar mina stora små vänner..
Å kära nån! *skrattar jag med* Det var ett av mina "bästa" stavningsmisstag
.
Sweatheart heter hon faktiskt, mitt söta hjärta. Ingen av oss brukar vara särskilt svettiga i närheten av varandra… 

Tror de menar Sweat=Svett Hart=Kronhjort
Sweetheart ska det nog vara :) Men det spelar ju ingen roll alla vet ju vad man menar 
Nämen, gjorde jag det IGEN!
Nu får jag ge mig - jag döper om musen!!
Jag vet faktiskt att "sweet" (söt) stavas sweet, tro det som den kan
, jag skulle inte tro det om jag såg detta …
Sweetheart hette hon, denna mitt söta hjärta. Numera heter hon … ja, vaddå … 

Varför inte Sweety? Hon är ju en sötnos.
Då kan du ju behålla lite av namnet du hade från början på henne.
eller cuteheart = söthjärta

cuteheart och sweetheart måste ju betyda precis samma sak eftersom både cute och sweet betyder söt.
Men cuteheart är ju lite mer originellt. Och mer lättstavat. :P
Jag tror man fastnar på "ea" bara för att det kommer i "heart". Jag upptäckte det själv nu när jag skulle försöka skriva "sweetheart" och två gånger skrev det fel!
Älskar mina stora små vänner..
Cutiepie 
//Lina

eller bara Cutie

sweetheart kommer från "you have a sweet heart" (du är en snäll/god människa). Som de flesta andra uttryck så har det kortats av och nu säger man bara sweetheart.
Cuteheart låter lite kul, som att man har ett gulligt hjärta. IMO är de inte så söta att titta på >__<
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/