sågspån....
Hejsan!
Ska skaffa en liten hanmus nu (han tål inte andra möss så jag tar honom ensam), det blir inte min första mus, har haft ca upp till 6 st när jag var yngre.Men jag undrar:
När jag hade mina första möss fick dom ha sågspån (kutterspån, jag vet inte) som vi köpte i en zoobutik, så det var renat och så. Men nu har jag läst att det kan ge upphov till ohyra…
Då jag har kaniner brukar jag köpa storpack av sågspånet och det går på rätt mycket pengar, men tror ni att det är okej att låta musen oxå få ha kutterspån om man rengör buren och vädrar sågspånet ofta (tar inte ut den i naturen om man säger så)?
Det skulle underlätta väldigt mycket att kunna använda sågspån:P
Antar att du menar kutterspån o inte sågspån? Kutterspån kan man ha till möss.
Köper du såna där storbalar, hårdpressat? Risken för ohyra finns om spånet står där det finns vilda möss. Jag köper storbal till mina djur o det funkar bra.
Hehe jo, jag menar nog sågspån;)
Jag köper oxå sådana där storbal, men inte hårdpressat. Därimot ligger det i en stor genomskinlig påse som förvaras i djuraffären uppe på en hylla, sågspånet ser ju fräscht ut och det finns inga hål i påsen om man säger så….
Jag har sågspånet i min garderob i mitt rum, så man får ju hoppas att det inte springer omkring vildmöss därinne:)
Tack för svaret!
PS! Kutterspån ska det ju stå! Jag är trött idag hehe:P