Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 3359 ggr
Littlem
0

Burar och tillbehör till salu!

Har nu rensat massor i flytten och har en del till salu och är i stort behov av pengar så saker jag tänkt spara åker de med. Det är både gnagartillbehör, akvarie och terrarie saker.

Bilder ska tas imorrn.

* Kaninbur 120 lång (sen 60x60 tror jag). Stor vattenflaska o toa ingår.       500:-
* Gallerburar i olika storlekar, från 50:-
* Lysrörsramper för lampor & lysrör. Från 50:-
* Smådjurstillbehör från 5:- (matskålar, leksaker m.m)
* Akvariebakgrunder
* Transportburar

Har även lite möss och ödlor till salu. Får jag ihop tillräckligt med bokningar så kan saker och djur tas med till Karlskoga utställningen.

Grodan
0

Ser fram emot foton. Jag kan tänka mig köpa sådana där saker för 5 kr som jag sedan kan ha som pris i tävlingar el dyl. Skrattande

På min önskelista finns labburar och labbursflaskor… Flört fast bara en speciell modell numera.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

DeniceP
0

Träleksaker är jag intresserad av! :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Littlem
0

Ska bara få in bilderna i datorn sk ajag försöka ladda upp här!

Vilken modell labbur vill du ha?  Har en vän som lagt ner uppfödning och säljer en hög sånan stora råttlabburar med 1 litersflaskor.

Träsaker är det tyvärr dåligt med då jag använder de mesta själv :P

Littlem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu så!

Först ut de större burarna. Jag var dutkig o skrev upp måtten på en lapp men den har jag visst inte med mig nu :P  Men den buren med vitt galler är runt 50 hög iaf om jag inte minns fel och har några våningsplan o stegar som medföljer (som inte är med på bilden).  Är nån intresserad kan jag kolla upp exakta mått igen.

Littlem
0

Sen lite olika burar.

En reservgallerbur 50:-.
En petbox omgjord till transportlåda (har smällt hål för vattenflaska o satt dit ståltråd) 30:- .
Sen 2 modeller köpta transportburar. Vill ha 75:- för den röda och 40:- för den rosa (den passar inte små möss då gallret är rätt brett).
Ett plastakvarium 50:-

Littlem
0

Ännu en bur. Jag har aldrig använt den men den är mitl begagnad. Man ser att det är lite gnagt på nått rör o så annars bra skick. 100:-

Littlem
0

En till extrabur. Ett snäppe är trasigt. 50:-

Littlem
0

En stor innebur till kanin. 120x60x50. Laglig för kaniner upp till 2 kg tror jag, eller kanske 3. Rätt missfärgad i botten men det syns ju itne när strö kommer på. Gallret en smula rostigt men annars är allt helt. Toalett och stor vattenflaska ingår.  500:-

Littlem
0

2 friggolådor för transport av djur. 50:-/st

Littlem
0

Div springhjul, motionsbollar och en vippbräda.

Lilla vita hjulet och plasthjulen 15:-/st.

De lila, det ljusblå och gröna bollen 20:-/st

Stora gröna bollen och gymmet 50:-/st.

Littlem
0

Diverse smågrejjer.Matskålarna nere till höger och akvarieprydnaden 5:-/st. (vissa skålar är lite gnagda på).

10:- För röda matskålen och fågelvattenflaskorna nere till vänster.

15:- st för hjul och safarirör (samma hjul som på förra bilden så jag har bara 1) och den bruna keramikmatskålen nere till vänster.

20:- för metallspiralen, råttboken och huset (det är lite gnagt på vid ingången).

Littlem
0

Sen är de väl mer akvarie/terrarie relaterat men det åker med här med.

plast/gummidjur från 5:-/st 
Plastbakgrunder 10:- för de små och 30:- för de 2 större.
En påse vermiculit, 50:-
Termometer/hygrometer 40:-
Bruna skålen kom med igen (har bara 1 av den med men saker gillar visst o hoppa runt :p), gröan vattenskålen och den stenfärgade skålen 15:-/st
Gelekuber att lägga i vatten (de sväller då de tar åt sig vätska), utmärkt vätskekälla till tex spindlar då man slipepr en smutsig skål etc. 10:-/påse 

Vattenautomat från exoterra. Det är en flaska inuti som fyller på vatten i skålen när nivån sjunker. 50:-

Littlem
0

Lysramper ca 50cm.

De "bruna/guldfärgade" 25:- och 40:- (såg att ena va rostig inuti). För glödlampor.
50:- för nästa ramp (den är svart ovanpå), även den för glödlampor.
Sen en för lysrör. 80:- då plasten är lite spräckt på ena kortsidan.

Littlem
0

Stor vattenskål. 50:-

Littlem
0

Sen har jag en massa saker som inte är djurrelaterade. Massa inredningsgrejjer o så. Får jag lägga upp en säljestråd om det här?

Tiaran
0

jag skulle säga "kör på" fast sen är det ju vad Grodan och de andra tycker som räknas ^^

Vattnadal
0

20 kr får du för metallspiralen, såna gillar jag!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Littlem
0

#17 då lägger jag den i påsen till dig! (hittade massa gosedjur jag tänkte kasta när jag rensa men så kom jag på nån annan som nog gärna ville ha dem ;) ).

Vattnadal
0

Jag vet oxå nån som skulle gilla det! Flört

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Pax för råttboken.

Littlem
0

Lägger undan den åt dig!

ajanki
0
Littlem
0

Inte stora tyvärr. Skulle säga att de passar till ungdjur, främst svensktypade eller pygmémöss. Kasnke dvärghamster med. uppskattar 15 cm?

Minoth
0

Jag kan köpa din vovve istället <3 underbar. Min nästa är en whippet :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Littlem
0

Han är icke till salu dock :P

Littlem
0

Kan ju skriva här med.
Annonserar åt en vän. Han har 7 st stora labburar o sälja. 60x40cm å 20cm höga. 1 litersflaska ingår till varje bur. 150:- styck eller alla 7 för 900:-.

Ratlings
0

Har du bild på labburarna och vart finns allt? Kanske står, men jag hittar det inte Skäms

// Lise
When nothing goes right, go left!

Littlem
0

Ingen bild o de finns inte hos mig men det är ju sånhär modell ( so mden undre): http://i100.photobucket.com/albums/m12/Matsvin/cages/storo4.jpg

Labburarna finns i Linköping och de andra finsn hos mig i Motala men kan tas med till karlskoga.

Grodan
1

#21 Bra!

Lab-burar. Jag vet inte vad modellen heter som jag vill ha. Flaskorna är inte 1-liters. Tror halvliter.

Såhär ser lab-buren ut som jag vill ha

Littlem
0

Jag har en "längre" modell av den du har. Med mer rundade kanter. Jag gillar den för att gallret går ner i buren. De andra går ju gallret runt kanten på.

Han som hade den köpte 1 liters för han ville ha stora för han avla råttor i burarna.

Ratlings
0

Jaha okej, lite långt bort då och inte en sån jag tänkte på Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Grodan
0

#30 Ok, går ju inte då. Jag behöver exakt samma. Att ha alla i samma modell gör att städning går så fort.

Minoth
0

#29 är den storleken laglig :O  En engelstypad mus är ju nästan lika lång som den med svansen ju :/ (känns det som)

Grodan
1

#33 Japp, den är laglig. Den är laglig för 5 möss.

Minoth
0

#34 men de är minimum måtten va?

Grodan
1

#35 Mja, den är nog lite längre än minimått. Minsta mått är 20 cm, kortsidan är ca 20 cm… minsta höjd är 20 cm och höjdenär ca 20cm…

I a f så ber jag om att få hålla oss till ämnet. Detta är Littlems försäljningstråd.

Minoth
0

#36 sorry. ok :)

[greywitch]
0

Hejsan

Om det går att ordna så grejerna kommer till karlskoga och vidare till vårgårda med Anette Ajanki så är jag  intresserad av

hjulen allihop av stål, alltså de lila det vita det ljusblåa och gymmet.

stora bruna vattenskålen.

alla matskålar och vattenautomater fåglar.

plastakvariet och petboxen.

gröna vattenskålen och den stenfärgade skålen

Vattenautomat från exoterra.

ev vita buren med ljusblå låda pris?
svarta buren med mörkblå låda pris?

Mvh Yvonne

[greywitch]
0

P.S. Vad har du för möss till salu?

Littlem
0

Ja jag kan ta med det till karlskoga! (om inte pappas bil brakar ihop på vägen :p).

Anette får svara om hon har lust o ta med det vidare. 

De större burarna tänkte jag ta 150:- styck för. Tar du båda kan du få dem för 250:- 

Måtten på buren med vitt galler är 45x28x55 (LBH). Svarta galler: 60x35x45 (LBH).

Kaninburen är 120x60x50 (LBH).
Den röda buren med plaströr uppepå 55x30x25 (LBH). 
Ramperna är ca 50cm långa.

Littlem
0

Glömde svara ang möss.

Det som finns till salu nu är honor och hanar, svensktypade, mest långhår, nån dålig texel och korthår. svart/choklad. Tecknat i olika varianter.

Sen har jag 1 svart långhårshona, med svensktypad. Ej släkt med de över.

2 svarta honor som kommer från splashföräldrar (så ev är de splash, det är ju svårt o se på svart och vill man undvika splash är det ju bäst o undvika dem :). De är av korsad typ, så inga utställningsämnen men nyfikna tjejjer!

Hmm ja det är väl vad jag kommer på som finns till salu just nu.

Littlem
0

Förresten, menar du bruna skålen i inlägg 12 eller den stora i inlägg 14?

[greywitch]
0

14# menar jag bruna stora skålen :)

intresserad av de svarta honorna med splash anlag :)

ska prata med anette så återkommer jag :)

[greywitch]
0

Hej igen OM det inte är för sent, så har jag nu ordnat så saker kan tas med av birgitta gutke och anette till mig…..men eftersom jag är så väldigt sent ute får du kontakta mig via telefon, för överföring av pengar eller om nån av tjejerna kan lägga ut åt mig? Prata med dom om det inte för för sent, båda har mitt nummer så bara att slå en plingeling i så fall.

Det är dessa sakerna som är aktuella då:

hjulen allihop av stål, alltså de lila det vita det ljusblåa och gymmet.

stora bruna vattenskålen.

alla matskålar och vattenautomater fåglar.

plastakvariet och petboxen.

gröna vattenskålen och den stenfärgade skålen

Vattenautomat från exoterra

intresserad av de svarta honorna med splash anlag :)

Mvh Yvonne

[greywitch]
0

OM någon ser det här och känner Littlem får ni gärna vidare befordra detta till henne idag :)

[greywitch]
0

Tack maya för att du var så förutseende och tog med sakerna och letade upp någon som har mitt nummer och ringde mig på eget bevåg. Skrattande

Grodan
1

Ja, alltså Maya är UNDERBAAAAAAAAAR!!! KyssKyssKyss