Intresserad utav Möss
Jag har på sistonde intresserat mig väldigt mycket av möss. Funderar på att införskaffa mig några. Men först och främst vill jag lära mig mer om dem. Och behöver naturligtvis veta vad som gäller när man har möss. Går honor och hanar enskilt? Hur många ska det vara max i en bur? Ska man köpa i Zooaffär eller hos Uppfödare?
Kom gärna med övriga saker jag bör tänka på innan.
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

Det finns massa olika Artiklar att läsa på denna sidan. och du bör köpa från uppfödare.
Här finns Eva och Grodans musbok. PDF-fil
Boken blev aldrig klar…
Tack för mycket bra information, Grodan! Ska försöka hinna läsa igenom allt ikväll, och fundera några veckor innan jag bestämmer mig för något.
Varma Hälsningar

Det viktigaste är att komponera ihop ett bra basfoder till mössen och utfodra dem väl. Läs gärna lite mattrådar och utfodringsartiklar här på mus-ifokus.
Häppi läsing förresten! Frågor och kritik är välkommet!

Grodan, Där har ni jobbat bra! Inget kort stycke precis :P

oboy, det var inget litet arbete. jag skulle vilja ha med bilder på färger.. men om ni ska sälja detta häftet så blir ju priset högre med färgbilder… jag antar visserligen att ni ska sälja häftet. :) har ni planerat något pris än?
EN STOOR APPLÅD FÖR GRODAN o EVA .. jättebra jobbat .. 

#0 Vad kul att du vill ha möss! Måste säga att de är underbara djur, när man precis skaffar dem så inser man aldrig hur stor plats de kommer att ta i ens hjärta! De är otroligt gosiga och fina djur!
#2 wow! (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
jag fick en lapp när ja köpte mina möss som ja kopierar till folk som kommer o köper av min kull och minst i en bur ska det varar 2 honor för 2 hannar kan inte vara tillsamans dom bråkar jämt kanske kan det gå men det är typ 30% att det gör df ska man hälst börja med 2 honor… ja köpte en stor låda som kosta 129 som var i plast, o dom älskar det …. man får köpa från vart man vill ouppfödare eller djurafär spelar ingen roll…. fråga på om du vill veta något med!!! kram
angelica

Men det spelar faktiskt roll om man köper ifrån zooaffär eller uppfödare.
Uppfödarmöss har i allmänhet bättre temperament, hälsa och haft bättre uppväxt och är redan tama då man får hem dem.
Har mött både zoomöss och uppfödarmöss och i regel är zoomössen mycket nervösare och svårhanterligare(obs! klart kan man ha tur, alla zoomöss är inte så)
Dessutom stödjer man en bra verksamhet när man köper från uppfödare. Så jag tänker vara totalt partisk och säga: Köp från uppfödare!
Älskar mina stora små vänner..
håller absolut med ovanstående.
/Anneli

Och sedan på zoo är det väll inte alltid som mössen är särade på, alltså honor för sig & hanar för sig, Jag vet ställen där båda könen har bott i samma bur & med några högar av musungar i samma bur.
#2 BRAVO Grodan!! Och grattis med för den delen. Snyggt jobbat! Ska skriva ut den och läsa ordentligt.
Visst måste det komma ut en vettig och bra musbok!!!!!!!! MED många bra, söta och härliga bilder också. Detta är något att jobba för, inom SVEMUS anser jag.
Tack för alla svar, det uppskattas mycket! Härlig stämning ni har här inne.
Varma Hälsningar

Kan ni inte ge ut den?
Den gamla boken som aldrig blev klar går att läsa på nätet: LÄNK