Behöver hjälp nu!
Behöver akut hjälp, har en en kull ungar där en av hundarna lyckats komma in i rimmet och dödat mamman och alla utom en unge. Vad ska jag göra!? Vi har fått henne varm, hon är pigg och det märks att hon är hungrig. hjälp!
ungen är 12 dagar

Du kan försöka nappa ungen . Då ska du köpa esbilac för hundvalpar på apoteket. Hoppas det finns ngt öppet apotek nu.
Bor inte du i Malmö förresten? gripen har öppet till tio tror jag

Stod Skövde på din sida. Vet inte om ni har ngt nattöppet apotek. Hur gammal är bebisen?
Jour öppet djursjukhus alt nattöppet apotek. Köp hem Esbilac modersmjölkersättning för valpar, det stödmatade jag musungar med efter rekommendationer härifrån. Alla 10 ungar klarade sig och levde tills de var 2 år..
Matning dygnet runt ofta de första dagarna *de jag matade var 9 dygn då deras mamma dog*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
bor i skövde har apoteket öppet nu idag? Är den inte valborg? isf får vi åka. har ett recept på en valpersättning man kan göra hemma i en bok, ska jag prova det undertiden? har även bäbis välling. hur ofta ska hon matas? Går det att sätta in henne med en annan hona?
hon är 12 dagar

Allt beror på hur gammal bebisen är?

Jag tror du har störst chans med esbilac om du kan få tag på det.
Esbilac är det enda små musbebis magar tål.. Hur långt har ni till ett djursjukhus som är öppet, ring dit kolla så de har esbilac hemma, be dem lägga undan och ta er dit..

vi har skrivit om varandra, såg att du skrivit flera ggr nu att hon är 12 dagar, förlåt.

Om du åker till djursjukhuset, fråga om dom har ngn liten pipett eller mini "grej" som du kan mata med.
apoteket har inte öppet nu tydligen
#12 Djursjukhus.. Du kan mata med pipett men går med 1 ml spruta utan nål akta bara så hon ej får i sig för fort.

Ring ert djursjukhus, de verkade ha ngn akut jour.
närmsta = skara har stängt därefter är det låångt.. vi har fött en marsvinsbebis på en valpblandning som maan gör hemma. går inte det? om vi åker och köper detdär andra imorn bitti?
ekens? den glömde jag ringer nu.

Tror tyvärr inte det kommer att gå, men du kan ju försöka.
Vad innehåller receptet?
dom hade stängt under valborg..
ömm skickade iväg min mor att köpa grjerna till det nu så jag vvet inte. Skarar på det så fort hon kommer hem. Vi provar med det annars dör hon ju.. men både djursjukhus och apotek här runt har stäng nu.
vad dumt jag formulerar mig… men hur ofta, hur mycket, kan det gå att sätta ihop henne och en vuxen hona?
Jag satte ner en hona till mina jag nappade upp, hon höll dem varm, tvättade dem, dock så såg jag till så de bajade o så efter det jag gav dem mat.. Hon lär dem även mus språket.
Men sätt ner en snäll hona och ha koll ibörjan.
okejj tack, det var mäst dethär med värme och språket som jag tänkte på.
mjölk, grädde äggula och benmjöl men vi har inget benmjöl så bara det andra..
Laktosen är ej bra

Oj, det där tror jag är alldeles för starkt för en liten musmage. Samtidigt har du kanske ingenting att förlora. Håller tummarna för er.
får hon inget så dör hon. apoteket öppnar tio imorgon så då får hon rätt mat om hon överlever tils dess. hon åt iaf nu.. och blev piggare av det. Hon har även bajsat. Ska prova och ta ihop henne och en vuxen hona nu. Men jag måste veta hur ofta hon ska matas? varannan timma? 12 dagar idag.
Nu sitter hon i en bur med värmelampa tsm men en vuxen hona som inte direkt brys sig om henne än, har pussat lite på henne. Får se hur det utvecklas.. Hon har fått mat och lever, hur ofta ska hon matas?

Jag vet tyvärr inte. En råttbebis i den ålderna skulle jag matat var tredje timme. Eftersom maten inte är optimal för bebisen så hade jag nog inte matat oftare och inte heller så mkt i taget då målet är att hon ska överleva tills hon får esbilac.
Skriver ngn muskunnig ngt annat så lyssna inte på mig då jag bara kan utgå från råttbebisar.
Vanlig komjölk till smådjursungar ska man hålla sig borta från. Matar du med sånt tynar ungen bort och dör, på ungefär 5 dagar… Det tar alltså tid att dö på komjölk. Välling kan också vara för starkt. Byt så fort du kan. Kanske kan du ge vatten med lite druvocker i under tiden i stället?
Nu är ungen så pass stor i alla fall, så den kanske klarar det.
Köp vanlig människo-mjölk-ersättning i konsum!! Från 0 månader. Det funkar som övergång tills du får tag i annat. Finns i dl-förpackningar/tetra för ca 9 kr. En förpackning räcker alltså länge.
Hon har överlevt natten och är pigg. funkade som nödlösning men nu om 45 min får hon esbilac. :) matade henne varannan timma. mwn hur ofta SKA hon matas med esbilac? Hon är 13 dagar.
Du har möjligtvis ingen anna musmamma med ungar som kan ta sig an denna ungen?
Själv har jag tyvärr ingen diande mamma för tillfället annars hade avståndet inte vart allt för långt.
Då jag hade hamster skulle man mata ungarna varannan timme dygnet runt, utgår ifrån att det är samma med möss för ungarna matas ju i princip hela tiden av diverse mammor som bor ihop.
Lycka till, Bamsekram <3
Wow. Vad bra av Mymlan och Camillhe att svara på Apneas undran igår kväll.
Och vad bra av Apnea som klarade den lilla över natten.
Håller tummen.
Jag har diande mamma, men bor ju i GBG.
Hon lever och mår bra! :) Har ingen annan kull nu tyvärr. Vore ju det klart bästa att sätta ihop henne med nåon annan kull. Men hon kan reglera sin temperatur genom att gå in och ut ur huset, hon bajsar och kissar själv och jag matar henne varannan timma med esbilac. Det bor en snäll mus i hennes bur så när hon blir större får hon iaf lära sig språket. Hon är ju 13 dagar nu. Så det är ju bara att vänja sig vid å gå upp varannan timma på natten.. :)
Blev lite panik igårkväll när inget hade öppet. Skickade iväg min mamma till macken för en nödlösning. XD som funkade tack och lov.
Kan tippsa alla som föder upp möss att köpa hem och ha ett paket esbilac hemma, man vet aldrig vad som kan hända ju. I mitt fall räckte det att glömma å stänga dörren :(

Underbart att höra! Hoppas vi får se foton sen på lilla kämpen.
Jadå kan ni få imorgon :)
Ah, det är idag det! 

Hur har det gått?
att sitta vid datorn hehe XD men nu så. Hon var visst en Han och han lever och är pigg! :) Äter vanlig mat nu men får flaska några ggr per dag och en gång om natten. Han har kommit nära sin fostermamma och de sover tsm hela tiden :) Han är pigg och kommer nog blir RIKTIGT tam.
Vet inte om man ser så bra men de låg å myste i boet :)
Sicken liten söting
Grattis

Åh vad roligt att det gått bra.
Åh, vad glad jag blir att det gått så bra
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Ja och det är What a Girl wants från dig som är fostermamma :)
Vad duktig hon är
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Jaa :P Nu har jag ju blivigt distraherad med denna kullen så jag har inte satt ihop Minna med någon än.. Ska nog göra det idag, hade velat ta Whitty ( som jag kallar what a …) samtidigt.. Men nu får hon vänta när hon är fostermamma. :)