Gnagpinne!
Gnagpinne (med frön och sånt), bra eller dåligt?
Köpte och hängde på ett klurigt ställe så dom fick jobba lite för gottiset, köpte för finkar, tänkte att dom är ju insektsätande och så.. 
Både ock!
Gnager djuren på den, så har de underhållning och gillar den.
Är gnagpinnen starkt sockrad och djuren får en om dagen är det inte bra.
Jag fick en stor papperkasse med hasselgrenar för några veckor sedan av en kompis. Mina möss ÄLSKADE dem! Det finns bara små flisbitar kvar av grenarna. Nyttigt, kul och gott - de äter nog inte så mkt men gnager och slickar i a f.

Hasselgrenar.. hmm.. ska ja försöka få tag i! Och appropå gnagpinne så har dom haft samma i nån vecka, så ja tänkte mer att man hänger in en nån gång i bland 

Det är massor av socker på de flesta, men vissa tillverkare gör utan honung nu, läs på innehållsförteckningen.
Fruktträden ska väl meckas med nu på våren, tigg grenar från släkt och bekanta som har trädgård. Poppis som 17 vill jag lova. Äppelgrenar är dessutom ofta knotiga och mysiga.
Annars borde man ju kunna ha såna där "fruktspjut" till fågel och hänga upp nyttiga skorpor, frukt od, eller helt enkelt uppfinna egen hängningsanordning till godiset.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
fijja: då får de ju inte för mkt socker i sig i a f
vattnadal: bra idée, är det något som är giftigt?
Hirskolvar då, såna där som småfåglar brukar gilla. Är det något för musmagar?
Ja, hirs är nyttigt och gott.
Jag brukar blanda hirs i maten - köper då hirs på hälsokosten. Äter ju själv hirs.