Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 794 ggr
[Pattslich]
0

Oplanerad men så välkommen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår natt blev min fina Dolly (siames färgad) mamma för första gången till 7 st ungar. Är så glad för hennes skull för när hon bodde innan i en bur med andra honor och den ena fick ungar så hjälpte hon till att ta hand om dem. Nu med sina egna ser hon så stolt och glad ut. Det är en för underbar mus och ungarna kommer nog bli lika så.

Vad tycker ni om att låta hanen bo i samma bur som honan och ungarna? Har läst att många har tagit ut hanarna när ungarna kommit. Men sist jag hade möss så bodde honan hela tiden med hanen. Anledningen om jag nu skulle ta ut honom skulle isånafall vara för att hon ska få vila sig innan hon bli gravid igen.

Här får ni en dålig bild på dem. Ville inte strörra för mycket.

Lamina
2

Hur kan kullen vara oplanerad om hanen och honan bor i samma bur?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Pattslich]
0

För de har bott tillsammans i nästan ett år utan att det har kommit några ungar så har trott att hon har varit steril! Någon annan fråga?

Lamina
0

Förlåt, inser nu att min fråga kan verka lite hård. Var bara nyfiken. Oskyldig Grattis till bebbarna iaf.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Camillhe
0

Ja du bör ta ut honom ögonblickligen eftersom honan kan bli dräktig igen redan nu.

ks.gerbil
1

grattis till ungarna :D

Gerbil-hemsidan hittar du R

[greywitch]
0

Två kullar på raken är ingen fara för musen, vill du ha en kull till så låt hanen vara kvar, men sen bör honan få vila i så fall, så ta bort hanen strax innan nästa kull föds. sen kan du efter fyra veckor sätta in hanbebisarna med hanen så slipper han bo själv. Glad

Vattnadal
0

Om ungarna redan är födda har hanen troligen redan parat om henne. Fast det är ju inte säkert, om de redan bott ihop läääänge utan ungar. Du ser om hon blir tjock igen. Du kan då dela dem, så att pappan och sönerna får en bur och mamman och döttrarna får en, med den nya kullen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[Pattslich]
1

Tack för alla era svarGlad

Här är en bild på när ungarna är 3 dagar gamla. Mina sötisar

[greywitch]
0

Minst en som är tecknad vad spännande Glad

Grattis igen de är såååå söta när de är små.

ks.gerbil
2

de är så sööta små korvar Kyss

jag tror att alla tre ljusa är tecknade Tungan uteFlört inte för jag vet något om teckningar på möss och hur de utvecklas men roligt att chansa och se Flört

Gerbil-hemsidan hittar du R

[Pattslich]
0

Tack Skrattande

Dem är super söta. Vill behålla alla själv men har redan en köpare till alla 5 honorna. Men jag vet om att de kommer till ett bra hem. Men man vill ändå ha dem själva Glad sen är det så kul att se hur de utvecklas så snabbt.

Här en bild från idag och på bara två dagar ser man stor skillnad på dem. Glad

Aranea
0

Får säg att det första jag tänkte på var det samma som Lamina, gick liksom inte ihop i mitt huvud det där Tungan ute

Grattis =)