Vad väger era möss?
Hej!
Vad väger era möss? Min lilla Kristall väger 28 gram:) Vagde henne nyss…
Kramar
Min nya våg var ett dumt köp… jag kan inte se vad mössen väger exakt… men min största hane Rembrandt väger i a f runt 75 gram!
Vågen jag har är inte så exakt den heller. Men så här väger de på ett ungefär.
Rai: 45 g
Lily: 45 g
Zelda: 45 g
Viol: 40 g
Är inte det rätt mycket för svensktypade eller har jag fel?
de är nog korsade… enligt min våg, som inte väger så exakt, väger mina svensktypade honor 25-35 gram medans en lite mindre sve/eng korsad hona väger ca 50 gram. En helengelsk hona väger 60-65 gram.

#2 - Och så här väger våra Arvikingar:
Nellie: 33 g
Isa: 36 g
Och Nellies barn:
Surprise: 49 g
Suddenly: 44 g
Surprise, Nellie och Isa bor tillsammans och vi har följt hur Surprise vuxit ifrån mamma Nellie. Tänk att det kan bli sån skillnad i storlek… Undrar varför Nellie och Isa är så små - även jämfört med föräldrar och syskon (för visst är Zelda och Viol syrror till våra tjejer?). Att Nellie är så liten har jag försökt att förklara med att hon fick barn så tidigt, men Isa då?

Dagens vikt på några av våra killar:
Hero (Morakullans Noltymus, eng): 82 (kraftig)
Tyson (Morakullans Papirmus, sv): 44
Lulle (Morakullans Jolly Jumpimus, sv): 51
Albin (son till Lulle och Morakullans Endive, sv): 63 (tjockis)
B-killar (söner till Lulle och Vattnadals Eir, eng/sv): cirka 53
D-killar (söner till B-kille och Vattnadals Iptet, 25 % eng): cirka 45
Dennis (Fairytail-siames): 67 (har plötsligt blivit väldigt mullig. Han vägde bara 50 i januari…)
#4 - Zelda är moster till kullen, men Viol är en syster. Det är konstigt också att Rai ser bra mycket större ut än tjejerna, men att han vägde lika mycket som Lily och Zelda. Det måste vara hans tjocka päls som gör att han ser större ut.
Elyria, du har för stor matskål till dina möss, det ser jag det… haha 
Min nuvarande mus har vägt 60 gr typ hela sitt liv dvs 2 år.
En av hennes systrar vägde 40 gr tills hon dog då hon vägde c:a hälften. Jag tyckte 40 gr såg riktigt bra ut - inte för tjock å inte för smal.
Den tredje systern i kullen vägde 40-50 gr på slutet.
Vad mina 5 andra möss vägde vet jag inte, för dom vägde jag aldrig.
//Sara.
Jag köpte en våg, men den var inge bra för att väga mössen på, men på ett ungerfär så väger dom:
- Manson 30-35 g
- Ozzy 30-35 g
- Honey Bee 25-30 g
- It is 25-30 g
- Joyful 20-25 g