Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 632 ggr
Toxxic
1

Nya honor i hemmet :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag skulle jag åka och hämta hem en, eventuellt två tjejer. Men rutinerad som man är *host Oskyldig* så kommer jag istället hem med fyra…

Först ut är Duva:

Toxxic
0

Duva igen:

Toxxic
0

Texla:

Toxxic
0

Texla igen:

Toxxic
0

Himla:

Toxxic
0

Himla Igen:

Toxxic
0

Ängla:

Toxxic
0

Ängla igen:

[aammE]
0

Oh, så fina! :D Jag har en blå syster till dessa. :)

Toxxic
0

Haha, okey. Jag misstänkte att jag köpte upp hela kullen ;)

Den vita tjejen somnade i handen på mig, de andra två skulle jag ju ha ändå, och jag kunde ju inte lämna den svarta ensam kvar Oskyldig

MaaariaS
0

Underbara GrattisKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Toxxic
0

#10 Tack :D

Grodan
0

Duva o Texla ser ut som DY.Skrattande

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Toxxic
0

#12 Elin/Vattnadals sa samma sak. Duva är Sable, Texla däremot kan nog vara DY. Har inte hundra koll på bakgrunden ännu.

Grodan
0

Sable är samma som DY. Det är en sotad DY.

Det råder lite olika uppfattning vad som skall kallas Sable. Men för att vara en riktigt bra utställnings-Sable skall musen vara rikligt sotad hela ryggen från nos till svans som sedan gradvis tonas ut mot magen…

Grodan
0

Vad har föräldrarna för färger?

Är den ena föräldern mkt bra Black så kan ju bägge DY bli sotade och ev gå som Sable.

DY utvecklas väldigt mycket efter att de bytt sin första bebispäls.

De kan födas gula/röda och sedan bli så sotade att de ser nästan ut som Black Tan.Skrattande

Toxxic
0

#15 ammaE har koll. Tyvärr var hon inte i butiken när jag hämtade dessa. Tydligen är inte alla från samma kull. Texla och Ängla är syskon. Himla och Duva vet jag inte ännu.

Himla måste väl vara creme satin lh?

Grodan
1

Surar lite. Varför går du till zoobutiken och köper möss? Små fult typade zoomöss utan stamtavla och inte heller någon framtid i utställningsringen.

Alla möss är lika mkt värda. Mmmm… joo… fast de med stamtavla från uppfödare måste ju vara lite mer värda. Och snyggare. Trevligare kanske också ibland…

Är inte arg, bara lite en aningens lite sur… FlörtTungan ute

Toxxic
0

#17, jag har inga ambitioner att ställa ut. Och ska jag föda upp vill jag föda upp möss jag själv tycker är söta och trevliga. Jag föredrar trubbiga djur överlag, sorry Flört.

Hade det inte varit för att ammaE jobbar där och har koll på mössen hade jag inte handlat där.

När det kommer till trevligheten och just dessa mössen. Samtliga verkade trivas riktigt bra i handen. En av dom slumrade till och med till, då är det svårt att lämna dom kvar Oskyldig

Toxxic
0

Det här med utan stamtavla kan ju med diskuteras. Dessa möss är ju uppfödda i butiken, vilket innebär att de vet vem mamma+pappa är och någonstans måste man ju börja. Även om jag inte har infon just i denna stund vet jag att den finns att tillgå. Sedan får jag ju se hur dessa utvecklas, om de känns passande att avla på eller om de helt enkelt bara får vara sälskap.

#15 fick veta nu att båda föräldrarna till Duva ska vara Sable

Minoth
0

#17 jag köpte från uppfödare men köpte ändå svensktypade. Så jag vet inte vad du menar riktigt :) Jag gillar svensktypade, tycker dom är hur söta som helst

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

[aammE]
2

Jag giller också svensktypat, tycker att det är sött. :) Skulle ju vara sjukt tråkigt om det bara fanns engelsktypat.

Tsunamis
0

Jag förstår Grodan Tungan ute det har inte så mycket med typ att göra utan kanske mer hälsan tycker jag iaf.

Men visst var de söta, grattis till nya tjejerna!

MvH  Tsunamis

Grodan
1

#18 Tråkigt. Det är ju jättekul med utställningar.

Ok. Då förstår jag. Då är det inte så illa som jag trodde i och med att det är den zoobutik där aammE jobbar.

Jag var och är inte så sur, som jag skrev bara en aningens lite.

Vad menar jag? Jo. Flera saker. TS efterlyste Engelsktypade honor till avel här på sajten. Jag vet ju inte riktigt hur det gick med den saken. Det blev sånt hallå om en massa ormmatsdravel där. Kanske lyckades hon inte få tag i någonting bra. Vad jag trodde var ju att TS skulle vilja köpa möss från seriösa uppfödare. Det är ändå en stor skillnad på möss som avlas fram av uppfödare som ställer ut i både Standard och Pet Class och på zooaffärsmöss.

När det går lika bra med zooaffärsmöss kan i a f jag bli lite purken. Jag uppskattar när folk vill stödja uppfödare faktiskt och inte zoobutiker.

Jag nämnde inte svensktypat någonstans. Jag skrev små fult typade zoomöss. Och det var ganska elakt. Men som sagt jag var lite sur. Ber om ursäkt. Kan ju inte låta bli att tycka att de är lite söta…

Toxxic
0

Njah, nu är det väl inte så att "det går lika bra med zoomöss". Jag har inte gått in i en random zoobutik och plockat på mig möss. ammaE jobbar som sagt i butiken och hon tipsade mig om att dom nu hade trevliga och bra egenuppfödda möss som hon själv tycker är bra. Hon är själv uppfödare och därför litar jag på hennes ord. Sedan är det ju inte så att jag inte har stöttat uppfödare, samtliga andra möss här hemma är från just uppfödare, plus 2 stycken jag tingat och är på hemgång Glad.

Grodan
0

#24 Ja, du svarade på det. Så jag är med där. Förklarade bara hur jag tänkte. Jag är inte fördomsfri och jag är lite rasistisk när det kommer till möss. Ber om ursäkt för det.

Toxxic
0

#25, det är okey, det lät bara lite som att jag skulle ha lallat in i första bästa zoobutik och haffat första bästa mössen jag såg Obestämd.

Med dessa tjejer var det främst färgerna och temperamentet jag verkligen gillade. Vem kan lämna kvar en musling som somnar i ens hand? Eller den där lilla svarta som isf skulle bli ensam kvar?

[aammE]
0

Brukar bara sätta ut de jag anser vara trevliga till försäljning, dock är det ju inte alltid jag som gör det. Det är svårt att hålla reda på alla mössen som finns där också, men jag försöker så gott det går. :)

Grodan
0

#26 Ja, så lät det nog när jag skrev så. Jag är dum. Rynkar på näsan

Klart man måste knipa sötnötar som är till salu och de gör något som man gillar. Jag har också gjort så. Nu köper jag mest med hjärnan och hjärtat i kombo…

Toxxic
0

#28, det är lugnt, alla kan formulera sig klumpigt ibland Glad

Såg också att jag upprepade mig, lyckades inte läsa hela texten i inlägg #23 innan jag skrev #24 Skäms

Toxxic
0

Ett sidospår, men en katt jag hade för massa år sedan följde med hem eftersom han somnade innanför min tröja och vägrade vakna eller flytta på sig. Vi skulle inte alls ha en till katt just då, men vad ska jag göra? Jag kunde ju inte bara lämna honom när han hade bestämt att han skulle bo hos mig?

Grodan
0

#30 Ja, djur kan göra så. Hihi.

Min hund tittade mig i ögonen och såg ledsen ut. Jag kunde inte sova natten efter jag träffat honom, tänkte bara på de där ledsna ögonen. Nästa dag åkte jag och hämtade honom.

Sara B
0

#2 var underbart söööt!!!

Toxxic
0

#32, Ja, fast jag tycker nästan att hon är lite fulsöt Skäms

Toxxic
0

Då visade det sig nyss att Duva var en hane. Kul. Jag hopas verkligen inte att han har parat de andra. Och jag är skitsur för det var den jag gillade bäst av desa fyra.

Sara B
0

#33 Haha sjukt sööt ju ett litet lurv :) Älskar lurv :P

Nej vad tråkigt!! =/ Hoppas att allt löser sig så bra som möjligt!