Till salu: cinnamon, rödögd vit och blå even
Nu har vi bestämt oss. Alla Dricka-ungarna utom Powerpoint är till salu.
Far: Tyson (Morakullans Papirmus), blå agouti even, astrex.
Mor: Wilma, svartögd vit, långhår.
Födda: 2007-04-28
Gamla nog att flytta: 2007-05-02
Några ungar har vi redan fått förfrågningar på och de som frågat har första tjing, men jag berättar i alla fall om alla ungarna här. Och om nån tycker att jag satt fel färger på dem, så säg gärna till.

Hannar:
Powerpoint - blå even, texel - stannar hos oss (trots vårt pojköverskott…)
Trocadero - cinnamon, texel
Honor:
Sprite - rödögd vit, texel
Loka - rödögd vit, texel
Pommac - cinnamon, satin texel
Zingo - blå even, satin texel
Vi bor utanför Kristinehamn men kommer kanske till utställningen 6 juni och smådjursträffen i Nässjö i juli.

Fler bilder finns i tråden Dricka-kullen och här: http://web.telia.com/~u92804022/Kullar_Dricka-kullen.htm

Å, gud vad fin Zingo är!!! Alla är jättesöta, men hon har redan stulit mitt hjärta!
Kramar
Jättefina! Är du säker på att alla är texel? Några ser ut att vara astrex…
- Texel = krull långhår (astrex långhår)
- Astrex = krull korthår (astrex korthår)

De vita är jag lite tveksamma på. Funderade på astrex… Vilka tänkte du på?

#10 Är Zingo tingad??? Eller Pommac??
I så fall ska jag prata med mina föräldrar om jag inte skulle kunna få köpa någon av dem. Om du kommer till Nässjö i Juli skulle det vara ett perfek tillfälle, eftersom att jag bor 1,6 mil från Vetlanda.
Kramar
Gu så underbara!! Skulle kunna ta allihop. hihi… Men nej, jag ska inte tinga nåt. Om det däremot finns nåt till salu på träffen här så vet man ju aldrig…
zingo & pommac är ju helt underbara *suck*

Pommac!
Vill ha! Men jag är så nöjd med mina tjejer som jag har från dig. Framförallt Doris är underbar
Blir lite trångt med ännu en tjej.

Hej jag är väldigt intresserad av Pommac och Trocadero är någon av dom kvar eller båda kanske?Är Loka eller Sprite kvar?
Jenni

Åååh så söta!
#10 de vita, ja… (jämför längden på pälsarna på ungarna så ser du vilka som är texel o vilka som är astrex)
sedan har jag en liten protest!!! Papirmus är inte even han är bandad!!! 

Vad kul att vi fått en populär kull! Vi har fått förfrågningar på alla ungarna men än så länge är det bara Pommac som är tingad. Alla som visat intresse får ett meddelande.

#17- Din protest godtas. Där vart det lite tokigt. Det klart att Papirmus är bandad.
Och ja, jag får nog ändra till astrex på de vita.
Är modern Wilma en av honorna från Linda i Norge?

Ja, hon kommer från Linda. De andra två norskorna är lite fega, men Wilma är så go, så till sist bestämde jag mig för att hon skulle få bli mamma. Men först hade jag kontakt med Linda för att försäkra mig om att det inte finns tumörer eller annat sjukt i släkten…

Hej igen! Jag är väldigt intresserad av
Sprite - rödögd vit, texel
och
Trocadero - cinnamon, texel
Mvh Jenni

#5 GUD va söt zingo är.. är ute efter en sådan färg :D
#21 Vad duktigt av dig att kolla upp med Linda innan!

#24 - Vill inte ha fler tumörer här nu, så jag kollade först. Och fick svaret att Wilmas "anhöriga" mår bra och att tumörer är väldigt ovanligt hos Linda. Då kändes det ok!

Trocadero är kullens fegis. I går flyttade killarna till egen bur. När jag skulle prata med dem i dag hittade jag inte Trocadero. Efter att ha rotat runt flera varv i buren tittade jag inuti den lilla lampkartongen som jag lyft på flera gånger. Där satt han och tryckte allra längst in i kartongen. Han väger så lite så jag märkte inte att han var där när jag bara lyfte på kartongen.
Feg - men nyfiken, snäll och söt.

Ja, visst är rö vit en härlig variant. Tyvärr är det inte för lättsålda om de inte har speciell päls - vilket ju dina har!
Ni har läckra pälsmusisar där!

#29 Finns Loka eller Sprite kvar till salu??
Kramar!

#29 - Nej, alla är tingade!

#31 störtsöt lilla Zingo *ler*…. ja verkligen en speciell blick - lite busig