Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 1006 ggr
Blixxa
0

Blanda djur!

Hejsan hejsan!

Någon som vet om något annat djur går ihop med tamråttan..om man tex kan köpa marsvin/mös o ha i samma bur? Hoppas någon vet! :P

mandymoo
0

Jag skulle nog hålla mig till att ha råttor tillsammans som sällskap.

Mymlan
0

Håller med Mandymoo. Tamråttor ska gå med en artfrände, dvs en annan tamråtta det mår den bäst av. Sedan tamråttor har egen diskus här.

http://rattor.ifokus.se

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Hund går bra, men alla andra djurarter skulle jag undvika. Främst för att

• råttor smittar dem med mycoplasma
  • kaniner smittar råttor med bordetella
  • hödjur måste äta hö och råttor får då lätt ohyra
  • olika arter har noll utbyte av varandra om de inte pratar samma språk
  • råttor är dels ett rovdjur

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

bordetella vad är det? aldrig hört talas om.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lilllan__
0

Marvin och Kanin går bra. Båda behöver stor bur. Men råtta och marsvin går nog inte alls bra. x)

Terato
0

Hmm.. Har olika arter med olika språk verkligen NOLL utbyte av varandra, Grodan? Hur är det då med t.ex mus och människa? Vi har väl olika språk? Tycker det är intressant.. Men jag tror nog att djur av olika arter och olika sråk kan ha utbyte av varandra. Även om det absolut aldrig kan vara samma sak som en artfrände. (Man tog ju hellre med sig en människa på en öde ö än ett annat djur)

..Men angående frågan så tror jag också att du ska hålla dig till att hålla råttor med råttor, Blixxa! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

bollen_bella
0

Terato, jag tycker oxå att det är intressant med det här med "språk". Men om man jämför en människa och ett djur, har vi ju moral och kan skilja på rätt & fel, vi skulle ju inte döda en annan för att den luktar "fel" lr var en annan art.

men man kan ju se hur djur reagerar gentemot varandra under övervakning och under kontroll, men jag är säker på att du menade det, att man får läsa"mellan raderna" lite:)

[Maria-Gerbiler]
0

#5 Marsvin och kaniner går inte alls bra ihop bara för att de inte bråkar. De talar helt olika språk, smittar varandra med olika sjukdomar och kaninen kan av misstag sparka ihjäl marsvinet. Har också hört om marsvin som börjar tugga på kaninens öron. Dessutom måste man isåfall ha minst två marsvin ihop med en kanin, ett marsvin med en kanin fungerar inte eftersom man bör följa lagen och djurens bästa. :/

[Maria-Gerbiler]
0

Annars har jag hört att marsvin och råttor kan gå bra ihop, men det är nog inget man bör pröva i onödan. :/

dreamiz
0

Vissa individer kanske kan gå men jag har också hört om råttor som dödat marsvin, hamstrar, möss…

kastrullis
0

När det fortfarande fanns chinchillor i det vilda, så bodde de ihop med marsvin. Inte i samma bohålla vad jag vet, men i alla fall.

Jag skulle inte blanda. Kolla hur det ser ut ute i naturen. Råttor och kaniner lever inte ihop. Möss flyttar gärna in hos utekaninen på vintern, men det är BARA för käkets skull och för att buren är isolerad. Inte för att de vill ha kaninsällskap.