Min G-kull!
Riktiga sötisar… det här fotot gillar jag bäst
Gullviva i mitten

Att man inte kan ha Fawns me 'vanliga' möss.. då hade ja ju inte tvekat en sekund!! Hon är underbar! 
Vad menar du fijja?

Ja men dom blir väl så super tjocka?
Nej, det tycker jag inte! Nu har det bott fawnfärgade möss här hos mig i 9 månader och det har inte blivit supertjocka. Tjocka men inte megafeta! Inte som röda eller sable.
Och jag har matat Tomas möss med samma mat som mina!

mhm! Nu blir ja ju lite förvirrad… Men ok! Dom är ju fasligt vackra.
Jag förstår det. Men vi har en teori om att fawn, dvs rödögda röda, inte blir lika feta som röda (svartögda röda) och sable (sotade röda) eller att det inte syns lika mycket på engelsktypade som på svensktypade.
Dock kan det även bero på att jag ger mina möss mycket bra mat med noll socker och tomma kalorier.

Jag har ju faktiskt i princip kopierat din mat :P Såg en lista på hur och vad du blandade med in din faq på din hemsida! Så min musar är nog hemskt tacksamma att du finns
Jag hade inte fått reda på det annars. Hörde så mycket olika när ja hörde mej för, men ingen verkade ha nån koll alls…
Hmm.. kom visst lite off ämnet nu 
Ja, vi är på avel och genetik tråden… men matbiten och röda är en del i aveln på dem…
OMG vilka härliga svansar! 

Ja, det är verkligen härliga svansar på fotot! Jättefint foto. Och så fina ungar! Jättevackra fawn (och de andra två också) *bedårad*
Jag ska inte köpa någon mer mus nu!!! *pratar med mig själv*
Ja, svansarna är härligt långa på engelsktypade möss.

Ja, det är det nog. Hon är dessvärre död
Hej Tomas!
Dom är ju jättefina hela högen, men Gråmalva är nästan finast 
men hon ligger här i frysen, så vi kan ta fram henne och beundra henne… 

Nämen!! Va gör musen i frysen? 

Vilka söta små saker… :) inte riktigt min typ av djur måste jag erkänna, har lite svårt för den kala svansen, men de var klart vackrare än några andra möss och råttor som jag har sett! Särskilt de röda (fawn?) jag skulle inte ha något emot att ha en iller i den färgen!!!
möss svansar som är så fina… och de är nästan aldrig smutsiga! rena rosa och blanka - som maskar. Men helt kala är de inte!
TomasH eller Grodan:
Har ni någon bild på en Fawn (mörkögd), som jag skulle kunna få ?
Hade isf tänkt ha den hemma på datorn att titta på, kanske i mitt ifokusalbum (om det var ok, givetvis med de uppgifter ni vill ha med).
Mvh Ammi
Menar du svartögd röd?
Fawn har ju alltid röda ögon. Hur mörka de är vet jag ej, jag tycker de blir sådär vita av blixten i a f… 
min ena fotomodell är en röd
Jaha,…ja jag kan ju inget om färgerna. Tänkte på TomasHs Gulviva, när jag skrivit Fawn. Den ser ut att ha mörka ögon. Trodde att det var samma färg som din fotomodell ovan. 
Nej, Gullviva har röda ögon - men hon kisar lite på bilden så de ser nog mörka ut. Röd och fawn är samma färg - det är bara ögonfärgen som skiljer (fast egentligen bleker rödögds-genen färgen lite). Elin har väl fler bilder på röda?
Tomas
Kameran luras rätt ofta när man fotograferar djur. Var säker på att hon var mörkögd.
Jag får ta tillbaka en hel del av det jag skrev i ett inlägg förut. Tänker nästan inte på att dom har röda ögon.
Möss verkar vara "beroendeframkallande"
Fick höra tidigare idag att jag döpt mina möss! Har nog suttit och trånat över skönheterna lite för högt.
Ammi
Ha ha… du får ha en internetmus - ett foto på en mus!
Det har jag massor av här inne. 
din tjuv!!! 
Ja…har ju ingen på skrivbordet, så jag får ju sukta på era skönheter.
Jag får fler att beundra.