Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 500 ggr
ariama
3

Tomas, osotad DY

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min dominant yellow-unge utan sotning. Inte röd dock utan gul. Glänsande ljusgul. Fotat ute utan blixt .

ariama
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

-

[TomasH]
0

Fiiiiin

Mea_K
0

Naw :) en kyckling mus! <3

enbartmalin
0

Så fin så!! Gillar gula nyanser på möss :)

Hälsningar Malin

ajanki
0
ariama
0

Tack! Kyss

Jag gillar ju också de röda tonerna i möss. DY, RY (dessa två får INTE blandas, det ger bara möss som ser ut som RY och har DY:S genetiska defekter Förvånad), golden agouti, snyggt färgade cinnamons, chocolate/tan. Det är mina färgfavoriter.

Jag kan ju inte låta bli att avla "lite försiktigt" även på DY. (dvs bara så jag får behålla färgen, och förbättra dem under tiden).

Min första DY denna gång, var en äldre helt svensktypad tjock berkshiretecknad DY-dam förra sommaren. Och hennes DY-syster som jag dock inte ville avla vidare på av olika anledningar.

Pigg, som hon hette, min fina DY-hona, var inte sällskaplig och ganska rädd, men var också på något vis så sund i sitt beteende och temperament. "Sund" är det enda ord jag finner som passar, jag tyckte mycket om henne.

Hon hade inga problem med att bli dräktig, och fick en kull ungar vid 10 månaders ålder. (DY kan ofta ha fertilitetsproblem, särskilt när de blir äldre).

Bland ungarna fanns både "fel sotade", väldigt dålig DY, några som blev feta otroligt snabbt, och så Yell-Björn, som har en BRA färg för att inte vara färgavlad, samt ett helt ljuvligt temperament (med svensktypad iver), och är härligt kommunikativ, samt något helt otroligt snäll! En toppengrabb helt enkelt som jag tycker väldigt mycket om. Sund.

Yell-björn är också pappan här.

Grodan
0

Fin mus. Kön och namn?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️