Mus iFokus

Mus

Etiketterom-sajteninfo
Läst 647 ggr
[greywitch]
4

Idag är jag trött......

Ja precis som rubriken säger, idag är jag trött på att trådar låses och då särskilt efter att låsaren kastat ur sig en fråga….hur sjutton ska man nu kunna svara på frågan?

#24 Vad jag tycker privat är min ensak och jag var noga med att poängtera att det är mina åsikter. Får jag inte ha några?

En tråd blir låst av en anledning och den har jag påpekat flera gånger. Inte för att en ny ska skapas och mer otrevligheter och personpåhopp uppstår från en och samma person med nytt alias. Skärp er och ta upp det privat!

--------------------------

Ja jag har tagit det privat som svar på det arga mailet jag fick i morse.

och som svar på frågan här ovanför, vill jag svara att NEJ som sitevärd/medarbetare/sajthållare så får man faktiskt svälja sin stolthet och inte blanda in sina egna åsikter, vill man ha egna åsikter får man helt sluta vara Medarbetare. Man kan inte vara både och, känns väldigt scitzofrent(har aldrig kunnat stava det ordet) att inte veta vem som skriver, medarbetaren och/eller personen.

----------------------------------------------------------------------------------

Så tolkar jag nu detta med det inlägget rätt så ska vi numera ta ALLT som vi överhuvudtaget vill diskutera om, privat istället…..ja men då kan man ju lägga ner forumet, eller hur? Ska enbart privatmail godkännas så behövs inget forum.

-------------------------------------------------------------------------------

Sen skrev ariama ett så BRA inlägg (Vill bara säga en sak.) men bad själv om låsning, så nu kan man inte skriva nåt om det heller. Rynkar på näsan

-----------------------------------------------------------------------------

Det var det jag ville ha sagt, känner mig kränkt, trött och oerhört ledsen över allt detta….men jag sparkar igång mig och tar nya tag igen Skrattande

gulzebra
4

Men det är väl klart en Medarbetare ska få tycka vad som helst och faktiskt uttrycka sina åsikter också. Även Medarbetare är medlemmar! Däremot har Medarbetare ett ansvar för att bete sig på ett bra sätt vilket jag inte tycker har gjorts i det här fallet.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

enbartmalin
2

Jag tycker det är självklart att medarbetare(Och sajtvärd) ska få tycka vad dom vill och även dom få utrycka det på forumet.
Dom måste dock tänka sig för väldigt noga innan dom skriver då dom har extra ögon på sig.
Man kan inte heller ge skrivförbud, låsa trådar så fort det inte passar deras tycke. Det ska vara för sajtens bästa.
En Medarbetare har misskött sig(i mina ögon), det ska dock inte behöva gå utöver sajten i sig då alla andra medarbetare(och sajtvärd) sköter allt snygg och rättvist.

Hälsningar Malin

Lamina
5

Jag kan i viss mån förstå missnöjet, att vissa tycker att man kanske borde vara lite mer försiktig med sina åsikter som Medarbetare. Men då Tsunamis har blivit ombedd att inte skriva här och inte kan eller får försvara sig så önskar jag att ni håller det på en trevlig nivå. Oskyldig

Alltså, ingen smutskasta Tsunamis tråd. Men diskutera gärna trådens ämne, dvs hurvida man får ha privata åsikter som Medarbetare eller inte.

Själv anser jag det självklart att även jag ska få ha åsikter, för det har jag. Jag har åsikter om det mesta, och inbland känner jag för att yttrycka dom. Om jag inte skulle få göra det skulle jag faktiskt inte se någon mening i att vara här på forumet. För även om jag är Medarbetare så är inte mitt största nöje att sitta och leka polis hela dagarna och hålla mig politiskt korrekt, utan jag vill också kunna vara en helt vanlig medlem som diskuterar helt vanliga saker. Men som Medarbetare måste jag ibland tänka på hur jag skriver dessa åsikter, om det är nånting någon faktiskt kan tänka sig ta illa upp utav. Men å andra sidan så är det nånting alla borde tänka på när dom skriver.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Toxxic
4

Jag vägrar lägga mig i den andra debatten, men på ett annat forum jag hänger på har de regeln att om du har gått in i en tråd och skrivit "privat" får du inte lov att gå in och moderera den och tvärtom. Bra tycker jag.

ariama
2

Ska vi vara snälla nu? Glad

Många har tydligen blivit trampade på tårna. Det brukar väl ändå inte hända så ofta här. Misstag kan alla göra (och gör), det är inte hela världen. Högt i tak, och god vilja för tolerans - ska vi försöka tillsammans, och behålla vårt trevliga forum lika trevligt?

Kram till er allesammans!! Kyss Kyss Kyss

[greywitch]
5

Då denna tråden genast togs bort av den dåvarande sajt medarbetaren så kunde jag inte skriva något tillägg, sen var nästa Medarbetare snäll och lade tillbaka den då jag inte var vid datorn så nu kan jag ju förtydliga vad jag menade med det jag skrev i denna tråden Glad

Givetvis får ALLA människor oavsett sajtvärdar, Medarbetare, medlemmar, gäster med mera ha sina egna åsikter, det var inte så jag menade som det lät, hade personen samtidigt på mailen med flera otrevliga mail, så ja jag var lite upprörd just då. Det jag motsade mig här i tråden var att man inte kan skriva som en Medarbetare ena sekunden och nästa byta personlighet till att vara vanlig medlem och bete sig hur som helst, för att i nästa sekund ändra personlighet igen och låsa trådar hej vilt direkt efter sina egna uttalade åsikter.

Precis så som ni övriga skrivit här, precis så tycker jag också, fick bara inte fram det riktigt rätt Flört

Och ja nu släpper vi detta och går vidare

Kram allihopa Kyss

gulzebra
2

#6: Hoppas att du skickar över de mailen till Grodan när hon återvänder om det är så illa som det låter Obestämd

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tsunamis
1

Nu struntar jag i vilket och säger min åsikt. Jag tänker inte sitta här och få höra om tonvis med skit som skyfflas åt mitt håll så nu är måttet rågat.

#6 Så fruktansvärt otrevlig du varit i dina mail så kan du bespara dig mödan för jag har själv noterat sajtvärden om dina mail och mina svar för flera timmar sedan. Det enda jag började be dig om var att säga till mig om du har problem med mig, och att tänka på vad du skriver. Åter igen har jag varit saklig och även det i mina PM du får själv stå för att du tolkar mening i mina skriva ord som är fullständigt inbillade och inte finns.

Vem som helst kan få läsa vad jag skrivit till dig och likaså dina otrevliga svar det är bara att kontakta mig vem som vill läsa. Kan även lägga ut det i en tråd om det nu är aktuellt. Jag har inget att dölja överhuvudtaget. Och det här är min personliga åsikt behöver jag förtydliga det en gång till?

MvH  Tsunamis

[ElisabethYL]
2

#7 Håller med, om det är så skicka över de till Grodan för en bedömning… Så har hon något att gå efter när hon kommer tillbaka..

Denna kommentar har tagits bort.
Camillhe
4

Nu tycker jag det är orättvist. Som Medarbetare får man självklart ha en egen åsikt, precis lika mycket som alla andra medlemmar. Men som Lamina skriver så måste man kanske formulera sig annorlunda.

Blir jag irriterad på något som medlem så kan jag välja att ta en "varning" på ett forum för att jag faktiskt VILL säga ngt som kanske är mindre lämpligt. Men gör man det som Medarbetare blir det lite fel.

Men det är inte så himla enkelt som helt ny Medarbetare att tänka på det. Och i.o.m. att man är Medarbetare kan det då upplevas som lite maktmissbruk.

Jag rådde Tsunamis att låsa AammeEs tråd då den spårade ut så totalt mellan Medarbetare och medlemmar, så det får ni skylla på mig. Skyll inte det på henne. Jag tyckte en låsning var bättre fram tills Lamina eller Grodan kom tillbaks och kunde hantera det.

Jag tycker inte det var riktigt rättvist mot Tsunamis att bli Medarbetare och sen direkt "lämnad" av Sajtvärd och andra medarbare, det är inte så enkelt att förstå hur olika sajter fungerar och hur just musifokus handskas med saker. Och jag tycker hon förtjänar lite öppnare armar än vad folk har gett henne. Har ni en konflikt via pm tycker jag den är privat och ska hållas på privat nivå. Man lägger aldrig ut pm i en tråd.

[greywitch]
0

#8 Lägg gärna ut den, jag har inget att dölja, väljer grodan att det är jag som skrivit otrevligt så står det grodan fritt att ta bort mig som medlem på sajten. Glad

Och som jag skrev tidigare nu släpper vi detta och går vidare Glad

Grodan
3

Det är endast ett fåtal trådar som låsts här på mus-ifokus under de 6 år sajten funnits, så jag har lite svårt att förstå missnöjet. Vi moderatorer har faktiskt rätt att låsa trådar när vi anser att det är bäst.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️