Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 692 ggr
Hugosen
0

Hjälp, behöver nytt hem för mus hane

Någon som vill hjälpa mus hanen Slash att få ett nytt hem?

Slash han är 6 månader gammal och är en banded agouti. Han levde bodde hos en vän till mig till den dagen hon beslöt sig för att släppa ut sina möss i naturen. Jag kunde inte låta detta hända så jag tog Slash och de andra för att försöka få ett hem till dem.

La ut en annons på blocket och kollade upp personerna som skrev till mig och självklart hade de ormar så jag visste de skulle bli mat. Rynkar på näsan Och det tänker jag inte tillåt.

Snäll hjälp Slash. Han fäörtjänar ett hem han kan dö ut av ålderdom eller sjukdom och inte som reptil mat.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

axilur
0

Hej! Vilken tur att du räddade honom! Vart finns han?
Vart kommer han ifrån? Bild? Glad

/Anneli

Hugosen
0

Han finns i Malmö. Jag vet inte vart han kommer ifrån men hon har sagt det är någon uppfödare utanför Staffanstorp. Kan fixa bild :)

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

En foto/djur/vardagsblogg, om vad jag ser från mina ögon och vad jag tycker är vackert www.ipatricia.blogg.se

ariama
0

Hedervärt av dig Kyss att rädda mössen från en säker, plågsam och utdragen död. (eller snabbare plågsam om en katt hittar dem)

Hugosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack. Har tre andra flickor också som jag tog. Men har hört att hanar är svårare att få sålda så jag börjar och se om jag kan hitta ett hem till honom.

Alla är engelsktypade agoutis. och hanen han bor i en liten bur och de gör så ont i mig att han får vara där ensam men jag vill inte ta på mig ungar. Plus s vågar jag inte hålla dem så han kommer inte ut ofta. Min sambo hjälper mig när han kan.

Priset är bara en sk*t sak. Bara han kommer till ett bra hem och slipper bli mat till en orm eller något annat.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Hugosen
0

Här kommer en till bild på honom

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Littlem
0

Hoppas du hittar ett hem till killen!  Att släppa ut djur i naturen är ingen bra lösning alls.

Men måste kommentera det du skrev att "La ut en annons på blocket och kollade upp personerna som skrev till mig och självklart hade de ormar så jag visste de skulle bli mat.". Jag har med ormar, och jag har möss. Men mina sällskapsmöss är inte ormmat. Så man kan ha både ormar och möss utan att mössen automatiskt är mat.

Hugosen
0

#6 Klart man kan ha det, men hur ska jag kunna lita på att de inte blir mat? Den risken tar jag inte.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Littlem
0

Ne självklart inte. Kände bara att jag ville kommentera ;)

Hugosen
0

Förstår, Min sambo han har reptiler här hemma men fast jag har svårt att hitta hem till mössen ger jag inte dem till ödlorna.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

UlrikaD
0

Han är supersöt! Hoppas du hittar ett bra hem åt honom.

Hugosen
3

Här är nyare bilder på slash.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Hugosen
1

Snälla hjälp honom :(

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

UlrikaD
0

Finns det ingen åt skåne-hållet som har en plats till denna killen?

Littlem
0

Himla fin kille!

[TomasH]
0

Fin! Borde kunna ge fina ungar om man vill avla fram bandade!

Hugosen
0

#13 jag vet inte. Det är därför jag har lagt ut bilder här i hopp om någon kan ta honom. Han bodde innan i en jätte liten bur som fick bara plats med ett litet hus och mat skål. Men eftersom det är så svårt att hitta nytt hem till honom så fixade min mamma ett ca60 liters akvarium åt honom så länge så han har gott om plats att röra sig.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

ajanki
0

Han ser jättefin ut!!

Jag hoppas att du hittar nån som vill ha honom!!

[greywitch]
0

och jag är ju tokig i vackra hanar, men attans så långt bort Rynkar på näsan annars hade han gärna fått ett hem här hos mig Glad

Hugosen
0

Han är super fin Glad

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Aranea
0

Kan du inte fråga vad uppfödaren heter, jag blev väldigt nyfiken. Dessutom kanske uppfödaren kan ta tillbaka mössen, det borde vara ett möjligt alternativ.

Hugosen
0

Uppfödaren vill jag inte fråga för h*n hade så små burar tror de heter avelsburar och inte mat alltid tillängligt. Va med min vän och hämtade mössen när hon skaffade dem.

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Grodan
0

#11 Han är verkligen jättefin. Tror inte det blir svårt att hitta hem till honom.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hugosen
0

Han är super fin, men har fortfarande inte hitttat något hem till honom Rynkar på näsan och det börjar bli brottom att hitta ett hem för honom för den 29e denna månaden åker jag utomlands i två veckor. Och känne ringen som vill ta hand om möss. Rynkar på näsan

Lev och må väl

Mvh

Patricia och Hugo<3

Vollsjötösen98
0

Tass!

Mvh!

Söker avelsdjur! ;) (gerbiler i Skåne)

Grodan
0

#23 Jobbigt läge. Häng upp lappar på närmsta ICA, Coop, zoobutik samt fråga dina grannar och andra som du vet gillar djur. Annonsera även på andra sajter där det är gratis.

Du kan också i värsta fall endast söka musvakt i de veckor du skall vara borta.

Just. SSV ska ha utställning. Kolla på deras hemsida vart och när - du kan ju gå dit med honom och ställa ut eller bara försöka sälja. Du kan även via SSV hitta musfolk i södra delen av landet.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Aranea
0

Jag skulle kunna ta honom, MEN först om två månader. Så har du inte hittat något annat hem tills dess så kan jag hjälpa till. Men som sagt, jag kan inte ta honom förrän i augusti.

Finns det verkligen ingen som bara kan ge honom mat och vatten under två veckor?