Mus iFokus

Mus

Etikettfotografier
Läst 552 ggr
Natalb
5

Lilla Alice

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

måste bara få dela med mig av mitt nyaste tillskott och våran berättelse om hur snabbt man kan knyta band till en mus.

Alice är från Ariama, med andra ord från björndalens
när jag sa att jag var intresserad så var det ltie om och men ifall hon skulle passa mig eftersom hon var väldigt försiktig.
Jag sa att jag kunde testa och undrade om jag skulle fastna för henne eller inte, men fastna för henne gjorde jag direkt.
Hon är en av de sötaste möss jag sett i utseende.
men sen märkte jag hennes starka personlighet och jag smälte.
första dagen var hon väldigt anti att ens komma nära min hand när det erbjöds, men nu efter bara nån dag så har vi knytit ett starkt band.

nu när jag sätter ner handen så kan hon bli lite rädd och gå undan, men när hon väl vågar gå fram och nosa och inser att det är jag och inte ett monster så går hon upp i handen och stannar där och bara låter sig klappas, även fast hon kan gå ner från handen och tillbaka till buren (då jag låter handen vara kvar) så bara sitter hon där ett tag och myser, hon verkar känna trygghet.
när hon väl gjort det så klättrar hon till och med upp på min arm.

Det är svårt att beskriva hur bra det känns att ha fått en rädd mus att bli "tam" så snabbt <3

har jag henne vid mitt ansikte i handen så kommer hon ofta fram och nosar/duttar på mina läppar och näsa Kyss

Kan nu säga att även fast man tvivlar på att få en rädd mus att inte tycka att man är läskig, är inte så svårt som jag trodde <3

Natalb
1

en bild när hon bara sitter i min hand <3

Natalb
1

och såklart en bild på när hon klättrar på armen <33

ariama
0

Skrattande. Härligt!! Kyss

ajanki
0

Vilken underbar berättelse!!! Och så härligt att du fått henne att lita på dig så snabbtGlad

Hon är otroligt sötKyss