kliar sig
Nu börjar Milton klia sig i pälsen precis som min förra mus….JAG orkar inte gå igenom samma sak igen !!!
Kliar tills de blöder…:/
vad gör jag för fel????

Se till att behandla mot ohyra, troligen är det skabbkvalster. Har du en bra veterinär som kan hjälpa dig?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vad använder du för strö i buren? Jag har hört att vissa strö kan förar med sig ohyra. Ska kolla upp vilka sorter det var.

Det gäller alla strö som kan ha utsatts för vilda råttor och möss, vanligast är spån och hö/halm.
För att se till att det inte finns ohyra i något material, ska det förvaras på ett ställe där vilda djur inte kan komma åt det i minst 4 v. garage, uthus, lager od räcker inte, där finns ofta vilda möss.
Många använder toalätt, miljöströ, aspspån, aspflfis ed istället, då det inte bara är dammfritt (i varierande grader) tar bort lukt bättre än spån och är säkrare ur ohyresynpunkt.
MVH Elin
jag använder vanligt spån så de är nog därför d de uppkommit …ska byta direkt idag..till aspflis så tar de bort lukten med då ,
#1 jag bor precis nära en jättebra veterinärpraktik.de får bli sista utvägen iaf inte bytet av spån hjälper..'
tycker så synd om han…

Är det ohyra hkjälper det inte emd att bara byta spån, då han redan har ohyran. Den försvinner tybvärr inte med spånet, utan behöver ett ivomecpreparat.
MVH Elin

Beror ju lite på vilet spån du köper - så att säga "lösvikt" i pappaerspåsa på zoo eller väl inplastad. Det är den i papperspåse som kan innehålla ohyra. Då det kan ha kommit åt andra djur t ex vilda med ohyra.
Dom plastade har ofta legat så länge att inget kommit in där o det som var där är dött…
jag får testa med detta nu jag fick…och se annars blir de veterinärbesök :/
känner mig som en hemsk matte