I veckan ska mina möss flytta..
till det nyinköpta terrariumet
Med min pojkväns hjälp så har vi ägnat dagen åt att ta bort den frigolitvägg som satt som bakgrund och skurat terrariumet noga. Den ska inredas färdigt först och sen är det dags för flytt för mina flickor. Har funderat på om jag ska dela på flocken då vissa inte är så kontaktsökande som jag vill men kom fram till att hela flocken flyttas istället så får akvariet vara bostad för en ny flock, när den kommer.
Vad trevligt för dem. I terrarium kan de mest blyga bli lite mer lätta att få kontakt med, så det är en god tanke.
Tack, jag hoppas verkligen att min plan med terrariumet ökar deras kontaktssökande med mig. Det är inte lätt att vara en mus i mitt hushåll där jag hela tiden testar mig fram till vad som funkar för mina möss 
#2 Låter underbart att vara mus hos dig ju. Klart de ska få flytta runt i olika burar. De behöver också uppleva nya miljöer och bostäder…
#3 Nästa vecka ska dom få bo i sin dunabur på High Chaparalls camping, får se vad dom tycker om det :P Samtidigt testas det hur trygga och lättanpassade dom är i nya miljöer :)
#4 Ballt. Se till att den är rymningssäker…
#5 Det är den, den var mina första mössbostad och var sedan karantänbur till det senaste gänget :) Får ta mössens favoritinredning så kanske det funkar att ha hela gänget där i :)