Pet boxar
Vi skulle kunna gå ihop i framtiden - eller kanske redan nu tack vare någon som har bra kontakter på/via zoo (Elin?) - och köpa in Pet boxar till lite lägre pris.
Jag tittade idag vad Pet boxar kostar och det är fasligt dyra. Stl 2 kostar 60-80 kr, stl 3 100-120 kr och stl 4 runt 150 eller nåt (glömt).
Eller om vi kan hitta en bättre utställningslåda! Kanske kan SVEMUS beställa in ett stort lager och sälja dessa i så fall. Eller varför inte hålla med dem? Utställare behöver då inte ha rätt låda utan det har SVEMUS!!!
Brainstorma lite! Säg vad ni tycker!
Vårat zoo här i Rimbo tar 50:- för petbox nr 2 för deras petbox som tar 11 L tar de 120:- för och den största som tar 21L tar de 230:- för.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det är inte så dyrt tycker jag, faktiskt så tycker jag att det är billigt!! Har inte hittat någon petbox på nåt Zoo ännu… inte för att jag vill ha nån!!

jag som bor i ett landskap där musintresset är minimalt och djuraffärernas sortiment om möjligt är ännu sämre får nöja mig med de transportburar/boxar som finns att tillgå. De senaste gångerna har det funnits en Transportbur i varje butik och det är definitivt inga petboxar storlek 2. Kanske kan shoppa boxar i Stockholm på lördag. Tips på bra djuraffär i centrum?

Jag tar med alla 2:or vi har på jobbet, kanske 1, kanske 6, ingen aning. Finns det intresser för större eller mindre? Tar vidare med de safariburar vi har, tyvärr har de gått upp i pris, så jag vet inte vilket pris de hamnar på, knappast lika bra som djurmagasinets… Men kanske!
Tar oxå med minidunor med tillbehör, om vi har en oöppnad låda. Kan lova en del rabatt på dem, men har inget pris i huvudet just nu. Ni får se på söndag.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jag ska dessutopm ta med alla jag har över till utlåning, tänkte jag.
MVH Elin
#6 låter som du har en lastbil att åka ner med *Ler*

Petboxar kan jag trava i varandra, möss till salu får jag packa ihop så gott jag kan, burar till ev försäljning går in det med.
Blir värre på hemvägen, för då ska jag klämma in 2 stora säckar säd, 2 transporter med marsvin (agerar marsvinstaxi åt uppfödare här uppe) alla tomma burkar och de jag har med nya möss. De burar som inte blir sålda får jag släpa hem igen, och så vill Diana få plats med sig opch sina djur.
En astra är en liten bil, men det är en kombi!
MVH Elin

Elin - om du kan ordna petboxar är jag intresserad av att köpa. Det skulle vara toppen!
#8 Ja bilar har annars ett tak oxå man kan lasta på gäller bara man har takräcke eller en box där.

Jag är också intresserad av petbox..
Petboxar är dyra även här i Västerås. Storlek 2 får man betala 69-89 kr för. Köpte 2 st ändå men kan köpa ett par till på söndag för billigare peng om det går.
Här i Rimbo får man ge 50:- för petbox nr 2 men de har inga inne just nu.
Mymlan, det är ju jättebilligt jämfört!
Jag fick ge detta för min petbox nr 2 den sista de hade inne. Kanske de får hem nya i nästa vecka.

Mymlan är det ferplast´s petbox eller vilket märke?
Ska kolla, har boxen i sovrummet. Ingen av mina nya transportboxar får vistas inne i köket där mina möss o råttor bor.
Mandymoo: det är Ferplast. De har dessa även i 21 L på 230:- står i ngn tråd i denna längre upp.

Okey det var bra pris

Tyvärr hade vi bara 2 st, 60 kr ord pris, med 20% blir det??? Orkar inte tänka. Ska packa nu…
MVH Elin
Sitter just nu med Wind i handen och funderar på att packa ner honom i ryggsäcken… :p Men med tanke på att det nog inte är så bra för honom och hans smö öron att vara på rix fm festival en hel dag så får nog han och de andra stanna hemma. Går det inte att teleportera möss?

Jag uppfattade att Roffe skulle ta med dem när han tog tåget ner på söndag… Dina djur kommer ju mkt sent i programmet, så det är över 40 djur som ska dömas före, bedömningen kommer igång vad 10.30…
Nu ska jag packa mina djur, de får sitta på jobbet under dagen…
MVH Elin

#20 blir ungefär 48 kr… jag är intresserad av båda. Har ingen petbox.

Hjälp! Behöver köpa minst en petbox! Ska hjälpa till att transportera möss till Skåne och har försökt jaga petboxar och andra transportboxar utan resultat. Trodde jag kunde få tag i ett par i Stockholm, men nu när jag är här hittar jag ingen djuraffär.
Köper helst ett par nya, men finns det ingen ny petbox köper jag gärna ett par gamla. Snälla ta med till utställningen imorgon! Ska åka tåg hem, så godisburkar känns lite osäkert…
Men det finns ju massor av djuraffärer i Stockholm!!! Jag bor ju där!! Prova Solna zoo, Bromma zoo och Vällingby Zoo!! Det finns många fler men kommer inte på fler just nu!!!!!!
Men det finns ju massor av djuraffärer i Stockholm!!! Jag bor ju där!! Prova Solna zoo, Bromma zoo och Vällingby Zoo!! Det finns många fler men kommer inte på fler just nu!!!!!!

Jag köpte en petbox i går för 99:- Den kallades medium…
Storlekar på Ferplast Pet Boxar (står i botten)
- 1 liter
- 2 liter - SVEMUS utställningsbur
- 6 liter
- 11 liter
- 21 liter

den kanske inte är ferplast då för det står bara H 353 och Made in Malaysia
Ja, det finns ju många fabrikat. Ferplast är dyrast!

ok.. men är den bäst eller är dom andra lika bra?

De svemus har är inte ferplast, utan Exo-terra, tror det är Hagen…
MVH Elin
Ferplast tillverkas väl i Italien?

Japp
MVH Elin
Elin tillverkades i Sverige

Japp!
Har en systerson som tillverkades i Skottland…
MVH Elin
*censur*

..Min kille har nån sån där vanlig petbox hemma hos sina föräldrar som jag kanske kan skänka om han vill det. Tror det är storlek 2. Tror jag ska ha nån hos mina förldrar också.. Jag vill inte ha den. Tyckte de var jättedumma. Taket lossnar ju bara om man bär i handtaget!
Jag har en sån där som man kan lyfta i handtaget.
Älskar mina stora små vänner..