Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 744 ggr
AmmiG
1

Semester med möss?

Hur gör ni när ni ska resa bort 1 vecka eller 1 månad?

Muszimba
0

Hej Ammi G. Det jag ser till är att jag har "barnvakt" till mina småttingar. Jag har några som är djurvana då de har/haft gnagare/hund/katt så att man vet att de verkligen bryr sig om djuren. Man vill ju att de ska ha det bra under tiden som man själv är på semester. Man får även se till att den som passar mössen har mat i både torrfoder och grönsaker och andra eventuella gottisar som de ska ha och tycker om.

MEN, jag åker aldrig iväg längre än 2 veckor då djuren blir "otama" om man är borta längre.

AmmiG
0

Kan man ha dom med sig när man reser, eller mår dom dåligt av det? Vi brukar vara borta mellan 1-3 veckor. Illervakt kan vi få sen vi flyttade till Gotland, men mössen…nja jag tror inte det.

Muszimba
0

Det är beroende på hur långt du ska åka. Jag anser att en resa som tar mer än 10 timmar med bil….Inga musisar med, utan de BÖR vara "på hemmaplan". Åkte nyligen Stockholm-Malmö med tåg, hade med mig möss i Petbox och det gick bra då det inte tog så många timmar.

AmmiG
0

Oj…bara färjan till fastlandet tar 3 tim 15 min, så restiderna kommer att ligga på 8 - 10 tim med bil. Ledsen Tycker inte om att lämna mina djur hemma om jag åker bort mer än 1 vecka. Saknar dom alltid så mycket.

Grodan
0

Muszimba säger:

jag åker aldrig iväg längre än 2 veckor då djuren blir "otama" om man är borta längre

Lustigt uttalande, något sådant har jag då inte märkt. Däremot blev det väldiga problem med burstädningen till alla mina möss när jag skulle vara bortrest ett par veckor, och några hanar som bodde ihop fredligt när jag åkte blev ovänner…

För övrigt åker jag aldrig bort längre än något dygn och det klarar mina gnagare. Jag fyller på med mat och vätska till dem innan jag drar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Meeko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Jag tar med mig mina råttor (och i sommaren även musen) till mitt landställe. Det tar cirka 7 h i bil. Råttorna tyckte de var väldigt roligt att åka bil, och när dom kom fram fick dom springa i gräset --->

:D

[Theriss]
0

Jag lämnar dem hemma med djurvakt. Måste erkänna att det faktiskt är väldigt skönt att ha en veckas semester från djuren också… :P

Grodan
0

Näää… jag kan knappt vara ifrån mina djur ett dygn…. Gråter

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

AmmiG
0

Jo, visst är det skönt med djurvakt. När vi var till Yran, behövde vi bara ta med 5 av djuren. Häääärligt! Men huga va man saknade resten.

Faxlin
0

Ja, själv släpar jag med mig illrar och hundar på semestern, fast hästar och stallkatterna blir det ju att fixa "barnvakter" till.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars