Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 265 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Sommartips! (Sprid vidare)

Detta är ett tips som en MorganP lagt ut på hundar.ifokus och jag sprider detta vidare då det är väldigt viktigt att veta hur man ska göra i en situation då en hund sitter i en för varm bil, då det kan gälla på liv och död att man har kunskapen om hur man ska göra!

_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil
SMS:a bilnumret till: 71456

Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_

Sprid gärna detta vidare så att fler djur kan räddas!

Grodan
0

Jättebra!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pehpsii
0

jag såg ett par på jobb (burger king) som satt på uteserveringen och åt i en halvtimme med hunden kvar i bilen (jättevarmt) och den skällde konstant. Om man nu sitter UTE, varför inte ha med hunden vid bordet då?! Eller lämna den hemma? DÅlig stil

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Terato
0

Nä men fy vad hemskt! Ursh vad arg jag blir!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

bejtedejte
0

På Sofiero i Helsingborg förra sommaren fick vi ringa polisen eftersom en hund (vorsteh) låg i en fullpackad bil. Inte ens nåt solskydd på rutorna. Den hade kravlat sig upp på alla väskorna för att kunna andas i fönstret som var öppet kanske 7 cm. Har aldrig, varken förr eller senare, sett en hund som flåsat så mycket. Enligt en som parkerade sin bil där samtidigt så hade hunden legat där i minst 1,5 timme. Jag stack in handen till den för att känna hur varmt det var där, det var som en ugn. Vi hällde in en massa vatten till den (över danskarnas packning, haha!) genom fönstret i väntan på polisen som lyckades få upp dörren genom att sticka in en arm och trycka ner rutan. Sedan tog de hunden och gick in i parken, tyvärr var vi tvungna att sticka då, jag hade velat gått med in och se danskarnas miner när de såg polisen komma gåendes med deras hund… Poliserna var jätteförbannade, men tyvärr kunde de inte göra nåt eftersom det var danskar som gjort det. :(

[Theriss]
0

En bil blir jättevarm på tio minuter, stackars hund som fick sitta där 1½ timme Ledsen

Jaag
0

Jättebra tips! Det ska jag komma ihåg nästa gång jag sernågot sådant!

Pehpsii
0

#4 polisen i helsingborg är allmänt bra med djur. Då jag och min häst nästan blivit påkörda så stod den ena av dem bara och snackade med Vicks och kollade igenom honom. Han hade tydligen vart ridande polis och blev skitsur när lastbilschaffisen kört snabbt bland stallen (vi har 30 överallt där).

(=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

bejtedejte
0

Ja, jag blev väldigt positivt överraskad faktiskt, vi pratade en rätt lång stund med poliserna och de berättade hur deras hundpatrullbilar fungerar.. de har tydligen egen ac där bak till hundarna som kan stå på även om bilen inte är igång.. tänk om man haft det, hade varit perfekt att kunna ta med hundarna när man ska iväg även under varma sommardagar. :)