Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 348 ggr
Grodan
0

musköpare efterlyses!

Var är ni? Skriv i tråden ni som vill köpa möss, som är sugna på möss eller dyligt. Är trött på att läsa att folk INTE vill skaffa möss!!!

Skrattande

Själv är mitt hem öppet för texels i olika åldrar och färger - för avel - dock ej avkommor efter Morakullor och Vattnadalare! Skriv ett PM till mig om du har något av intresse!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Laika
0

Jag är som tidigare intresserad av allehanda pannfläckisar/bläsade… Framför allt några som inte är släkt med de jag har (från mandymoo och the_evil). Vet att både amaira och Grodan har möss vars avkomma jag skulle vara intresserad av. Kan även tänka mig köpa någon avkomma efter Eppu, - vem det nu än är som äger honom - till och med en pannfläckslös.

Följer dessutom med intresse utvecklingen av stammen som härrör från Highlandertess, samt Pineals hälsotillstånd…

[Maria-Gerbiler]
0

Jag skulle vilja köpa två mushonor med fin personlighet som sällskap åt min ensamma mushona här hemma och som sällskap åt mig själv såklart. Färger och teckningar är inte lika viktigt som personligheten. 

Men jag har ju inte körkort eftersom jag 'bara' är 15 år så jag vill helst kunna köpa mössen i Uppsalaområdet. Men jag skulle kunna ta tåget till Stockholm om det inte skulle finnas något närmre alternativ. Men helst i Uppsala som sagt.

mandymoo
0

sushifish som har möss från Lisaisa bor nog i rätt område för dig… hon har ju 2 honor hon ville sälja.

reverse
0

Jag kollar främst efter colorpoint och bone nu, både honor och hanar. Men det är främst utlandet som gäller då verkar det. Svårt, svårt.

//Lina

Grodan
0

Ja, i Sverige har vi inte så mycket colorpoint - men några har ibland i kullar…

reverse
0

Jag frågade runt i Polen nu också, förutom Finland, men där har jag inte fått något svar ALLS. Finland ger åtminstone ett svar 2 av 5 gånger, typ. =P Tråkigt att det verkar vara sådana språkliga barriärer som försvårar allting med ljusår, när det redan är svårt bara pga avstånden. Man kan bli irriterad för mindre.

//Lina

Grodan
0

Hm… För mig är det tvärtom. Jag har MYCKET kontakt med musfolket i Polen!

mocchino
0

Jag vill köpa möss men har bestämt mig för att det får vänta nått år till.. Räcker med hamstrar, kaninen, katterna och hunden för tillfället.. Har ju faktiskt en liten skitunge som snart kommer att börja springa runt och dra ner allt på golvet (har jag hört) och då är det ju tråkigt om mössen hamnar i backen.. :P

Nä dom skulle ju självklart få stå inne i förrådet med hamstrarna, oxå känt som "hamsterrummet".. :P

Fast jag vart väldigt sugen på Qlo-systrarna.. Kanske ska byta ut en hamster mot 3 möss, lr vad säger ni.. ;P *thihi*

// Nathalie

Grodan
0

usch, jag byter endast möss mot möss

mocchino
0

tänke inte att du skulle ta den utan kanske något ensamt litet barn som vill ha en glad och översocial hamster så att jag fick hennes bur till 3 små qlo systrar.. :P

fast jag får dåligt samvete av sånt.. tycker inte man ska byta ut ett djur mot ett annat.. Saken är den att hon ska flytta iaf, så då blir ju hennes bur ledig.. *thihi*

// Nathalie

bejtedejte
0

Jag vill fortfarande köpa engelsktypade siameser, har inte blivit något än eftersom jag ska flytta och tycker det räcker att flytta med två hundar och två råttor. Men när jag flyttat (till hösten) så hoppas jag att någon har ett par småttisar till salu :)

svartlila
0

jag vill ha en kasterad hona åt Milton

mandymoo
0

Ja någon kastrerad hona kommer du nog inte att hitta… det är nog mer hanarna som man kastrerar. Sen kostar det ju lite men vill man ha dom tillsammans med en hona för sällskap så får man nog ta det.

Gerbilflicka
0

Jag är extremt sugen på att skaffa möss igen! Har t.o.m. 3 dunaburar som jag har sparat i det syftet (använder endast akvarium till gerbilerna)… Fundersam
Har fastnat den klassiska inre kampen "har jag tid/plats/pengar?" Vill ju inte vakna upp en dag och inse att jag måste omplacera djur i brist på tid/plats/pengar. Å andra sidan lär väl inte 2 små möss göra någon skillnad på de 40 djur jag redan har (vad TUSAN hände med "endast 3 burar"-regeln?! :P).

Aja, möss blir det iaf snart - det är bara en tidsfråga! ;)

Grodan
0

Jag tycker inte möss är så dyrt. Enbart om du har en massa engelsktypade, för de äter ofantliga mängder mat!

Gerbilflicka
0

Nej, möss är verkligen inte dyra i mat och skötsel. :D Omplacerar man två möss för att de är dyra och man inte har tid, då är man nog både en väldigt fattig och en väldigt upptagen människa. Syftade mer på de potentiella veterinärkostnaderna. Visst är det inte så stor chans att de blir så sjuka att det kostar så pass mycket pengar, men i fall att så vill jag ju inte behöva avliva djur vars behandling blir för dyr.