Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 400 ggr
Lovisash
0

Uppfödare i Dalarna?

Hej!

Jag är ny här på forumet, men jag ska snart ta och skafa mig två möss och jag har redan en fråga. Finns det någon uppfödare i Dalarna? Som jag har förstått det så är det inte det bästa och köpa möss från en djuraffär. Är det så? Är tacksam för svar!

dreamiz
0

När man köper i djuraffär så vet man sällan vad man får då man inte vet hur de avlat. Många tar dessutom från grossister o de kan inte jag rekommendera (även om jag själv har o har haft många zoomöss själv, men just därför vet jag också att de sällan blir långlivade, även om de kan vara supertrevliga!)

Kolla Svemus hemsida över uppfödare men har inte hört nåt om nån i Dalarna. Men kan ju finnas en seriös uppfödare som inte är reggad i Svemus.

mandymoo
0

Frågan är ju hur långt du kan tänka dig att åka.

dreamiz
0

#2 Ja precis. Kan man tänka sig att åka lite eller kanske ha tur o få transporthjälp så brukar det lösa sig. Värmland har vi väl tex? Sen är jag så dålig på geografi så jag ska inte ge mig in på var det finns uppfödare… Fundersam

Vattnadal
0

Jag ska hämta valp i Orsa, och kommer att hälsa på där i alla fall en gång, kanske 2, innan dess. Vet varken var i Dalarna du bor, eller om det kan hjälpa, men på vägen mellan Gävle och orsa kan jag stanna till med möss, 1-3 gånger innan 15 juli.

Vidare kanske jag ska åka till Laknäs, typ mellan Rättvik och Tällberg, närmare tällberg, i sommar. Ska hälsa på tremänning som yar över dan gamla släktgården. Detta blir troligen i början av augusti.

Hjälper något av detta?

Jag kommer att ha musungar till salu av båda könen här under sommaren.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lovisash
0

Jag bor i Hedemora, som ligger i södra Dalarna. Det är närmare till Gävle, är till Orsa från mig. Men ungefär samma avstånd till Rättvik, tror jag  :) Vilka sorts musungar kommer du att få i sommar då?

Grodan
0

Vad bra att du vill köpa möss från en uppfödare! Elin är ju den närmast dig!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️